1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تکان تازه بازار خودرو با افزایش وام خودرو

تکان تازه بازار خودرو با افزایش وام خودرو

25 شهریور 1393
  • 11

نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو معتقدند که این میزان افزایش وام خودرو بازار را تکان می‌دهد و خرید و فروش خودرو افزایش پیدا می‌کند. همچنین این مساله، باعث رونق در بازار خودرو و از راکد در آمدن بازار خواهد شد.

در حالی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از امکان افزایش دو برابری وام خودرو خبر داده که در این میان، خبرهایی دست به دست می‌چرخد که احتمالا وام خودرو نه دو برابر، بلکه به میزان ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

شایعه‌‌ها از افزایش وام خودرو همچنان ادامه دارد. در میان این شایعه‌ها، بازار خودرو نیز سوار این موج شده و خریداران و فروشندگان از یک اتفاق جدیدی در بازار می‌گویند.

علی‌اصغر میرمحمدصادقی، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی به تازگی از پیشنهاد بانک مرکزی برای دو برابر شدن وام خودرو خبر داده و اعلام کرده است که پیشنهاد بانک مرکزی در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است.

در حالی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از امکان افزایش دو برابری وام خودرو خبر داده که در این میان، خبرهایی دست به دست می‌چرخد که احتمالا وام خودرو نه دو برابر، بلکه به میزان ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو معتقدند که این میزان افزایش وام خودرو بازار را تکان می‌دهد و خرید و فروش خودرو افزایش پیدا می‌کند. همچنین این مساله، باعث رونق در بازار خودرو و از راکد در آمدن بازار خواهد شد.

البته این مساله وجود دارد، در سال‌های گذشته وقتی یک فرد تقاضای وام خودرو از بانک می‌کرد، وام را به خود شخص نمی‌دادند که صرف حوزه‌های دیگری شود، بلکه با خواستن فاکتور خرید خودرو از مشتری، مبلغ وام را به حساب کارخانه خودروسازی می‌ریختند.

این موضوع باعث می‌شد که فروش خودروسازها نیز بالا رود و چرخه کارخانه خودروسازها نیز بچرخد. بنابراین در حال حاضر این ابهام وجود دارد که نحوه پرداخت این تسهیلات همچون گذشته خواهد بود؟! چراکه اگر خلاف این اتفاق بیفتد و وام به صورت مستقیم در اختیار افراد قرار گیرد، به طور قطع صرف حوزه‌های دیگری به جز خرید خودرو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار افکارنیوز، در حال حاضر در بازار پژو۲۰۶ اس‌دی V۹ ۴۷ میلیون تومان، پژو ۲۷ اتوماتیک، ۵۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ۲۹ میلیون و ۸۰۰، پژو پارس سال ۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پژو پارس دوگانه‌سوز ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

همچنین تیبا EX ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، تیبا LE ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، تیبا SX ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و تیبا دوگانه‌سوز ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رود.

در این میان، در میان محصولات گروه خودروسازی سایپا، پراید ۱۱۱EX ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، پراید ۱۱۱LE ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۱۱ SE ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پراید ۱۱۱ SL ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پراید ۱۱۱SX ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار قیمت دارد.

پراید ۱۳۱ EX نیز ۲۱ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ LE ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ SE ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ SL ۱۸ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ SX ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ EX ۲۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ LE ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ SE ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و پراید ۱۳۲ SL ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار است.




نظرات

  • وحید ت وحید ت (1 آبان 1393 ساعت 01:57)

    وام برای موتورگازیه

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (13 مهر 1393 ساعت 22:01)

    این که عالیه. حالا میتونم برم وام بگیرم و باهاش یک دوچرجه بخرم......

  • آفرین آفرین (30 شهریور 1393 ساعت 12:32)

    زندگی شده وام تمام دریافتی ماهانه یک حقوق بگیر پرداخت وام شده خدا بخیر کند

  • دیستور دیستور (25 شهریور 1393 ساعت 23:50)

    این بلا رو سر خودروهای سنگین در اوردن هوو دانگ فنگ و امیکو -- وقتی دیدن ملت نمیخرن 100 میلیون گرونشون کردن لیزینگیش کردن و مردم فهیم هم خریدن

  • لادیزایران لادیزایران (25 شهریور 1393 ساعت 22:51)

    با سلام
    اگر بهره وام پایین باشه خیلی هم عالیه

  • اریا رحمانی اریا رحمانی (25 شهریور 1393 ساعت 20:32)

    خدامیدونه شرایط واقعیش چیه

  • علی فلاحت علی فلاحت (25 شهریور 1393 ساعت 15:30)

    من یکی از اون نادونها هستم که رفتم وام گرفتم ولی حداقل ماشین دست دوم مدل 90 خریدم از بس که تولیدات جدید تو کیفیت حرف اول رو می زدند از درکم خارج بود رفتم ماشین سه سال پایین تر خریدم

  • دوج چلنجر دوج چلنجر (25 شهریور 1393 ساعت 15:24)

    بالاخره این پول رو که باید پس داد ........ 10000وام بدن ........ نیست ....

  • پسرتنها پسرتنها (25 شهریور 1393 ساعت 13:28)

    یه جوری وام میدن موقع پس دادن باید فرش زیر پاتو هم بفروشی
    کسی گول تبلیغات نخوره یه وقت
    وام بگیری کارت با کراموکاتبین

  • یوونتوس یوونتوس (25 شهریور 1393 ساعت 13:26)

    به فکر برگشتش هم باید بود.

    نادرتیونینگ نادرتیونینگ (25 شهریور 1393 ساعت 16:21)

    یادمه پراید خریدم با 1.5 میلیون پول نقد بقیش وام بود! هرروز بدتر میشیم که بهتر نمیشیم