1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. نارضایتی فروشندگان خودرو از وضعیت بازار

نارضایتی فروشندگان خودرو از وضعیت بازار

11 شهریور 1393
  • 13

به طور معمول و براساس عرف سال‌های پیشین، بازار خودرو در برخی فصول در رونق و در برخی فصول نیز در رکود به سر می‌برد.

به طور کلی چرخه رونق و رکود بازار آزاد خودرو به این صورت است که بازار معمولا از ابتدای فروردین ماه هر سال تا اواخر اردیبهشت ماه وارد رکود شده و در این مدت بیشتر مراجعه‌کنندگان به بازار فروشنده هستند.

پس از آن دوره رونق بازار خودرو از ابتدای فصل تابستان آغاز و تا اواخر این فصل ادامه دارد زیرا در این مدت با توجه به آغاز سفرهای تابستانی، نیاز مصرف‌کنندگان به خودرو افزایش می‌یابد و بیشتر مراجعان به بازار خودرو خریدار هستند.

با این حال با فرا رسیدن فصل پاییز و از ابتدای مهر ماه، با پایان یافتن سفرهای تابستانی و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، تقاضای خودرو کاهش یافته و بازار مجددا وارد دوره رکود می‌شود به‌گونه‌ای تعداد فروشندگان در بازار آزاد افزایش می‌یابد.

فصل پاییز رکود بازار خودرو ادامه دارد تا آنکه با آغاز فصل زمستان و از نیمه دی ماه رونق بازار خودرو مجددا آغاز می‌شود. رونق بازار در بهمن ماه به اوج خود رسیده و از 15 اسفند تا تعطیلات نوروزی دوره طلایی فروش خودرو است.

این چرخه طبیعی و معمول دوره‌های رونق و رکود در بازار آزاد خودرو است با این حال در سال جاری تاکنون به دلیل مناقشات و ابهامات ایجاد شده پیرامون قیمت خودروهای داخلی، بازار خودرو تقریبا دوره طبیعی رونق را تجربه نکرده و در رکود به سر برده است.

در این زمینه مالک یکی از نمایشگاه‌های اتومبیل پایتخت می‌گوید: متاسفانه در سال جاری تاکنون بازار فروشندگان خودرو راکد بوده است.

وی با بیان اینکه تغییر هر روزه قیمت خودرو و اظهارنظرهای متفاوت و متناقض در این باره از سوی مسوولان مختلف اطمینان خریداران را به ثبات بازار خودرو از بین برده است، خاطرنشان می‌کند: در این شرایط خریداران در انتظار کاهش قیمت‌ها از خرید خودداری می‌کنند و به همین دلیل با کاهش تقاضا، بازار وارد رکود می‌شود.

این فعال بازار خودرو ادامه می‌دهد: اگر تکلیف قیمت خودروهای داخلی همان ابتدا به صورت قطعی تعیین می‌شد فروشندگان خودرو می‌توانستند از رونق بازار خودرو در فصل تابستان استفاده کنند اما به دلیل عدم تعیین تکلیف قطعی قیمت‌ها رونق مورد انتظار اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه با نزدیک شدن به فصل پاییز دیگر نباید امیدی به خروج بازار خودرو از رکود داشت، تصریح می‌کند: به طور معمول پاییز فصل مرده برای خرید خودرو است و تا اواسط زمستان رکود بازار ادامه خواهد داشت.


منبع ایسنا


نظرات

  • یوونتوس یوونتوس (5 مهر 1393 ساعت 18:24)

    اگه بازار راکده پس چرا قیمتها کم نمیشه؟

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (12 شهریور 1393 ساعت 05:54)

    ای بابا ول کــــــــــــــــن ، باشششه ، من که دیگه بیخیال ماشیـــــــــــــن شدم. من دیگه رفتم پیــــــــــاده رفتم. هرکی با من موافقه بیاد تا باهم پــــــــــــــــــــــــــــیاده بریـــــممممممممممممم سفــــــــــــرهای تـــــابستــــــــــــــــــــــــــانی!!!!!!!!.

  • الیسا الیسا (11 شهریور 1393 ساعت 17:13)

    خودرو سازا اول بیان قیمتاشونو با کیفیت و آپشنایی که ارایه میدن متناسب بکنن بعد بیان اعلام نارضایتی بکنن.20 میلیون پول ماشینیو میدیم که معروف به تابوت مرگه....

  • عشق خودروهای ژاپنی عشق خودروهای ژاپنی (11 شهریور 1393 ساعت 14:44)

    20 میلیون 30 میلیون بدی لگن بخری.خو معلومه هیچ کس حاضر نیست با این شرایط ماشین بخره. تازه اگه ماشینا کیفیت داشت ادم دلش نمیسوخت.ماشینه بی کیفیتو دارن به بالاترین قیمت ممکن میندازن به مردم

  • نادرتیونینگ نادرتیونینگ (11 شهریور 1393 ساعت 13:49)

    من کل بازارو میگم نه فقط ماشین رکود داره اقتصادو از پا درمیاره

  • دوج چلنجر دوج چلنجر (11 شهریور 1393 ساعت 13:44)

    اگه ملت واقعا منتظر تغییر قیمت هستند که در اشتباه اند قیمت ها به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد زیاد نشه کم نمیشه .... مگر اینکه توان خرید نداشته باشن ............

  • مسعود معمر مسعود معمر (11 شهریور 1393 ساعت 13:17)

    ولی یک سوال این پول ها رو از کجا میارن ؟
    سوال ریاضی باید از خانوم مریم میرزاخانی بپرسیم و فکر کنم جواب این سوال رو نتونه بده .
    نه خدایی چطوری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اگه میدونید به ما هم بگید والا ما هرچی بالا و پایین میپریم 8 تمون گرو 9 مونه

  • تنبور تنبور (11 شهریور 1393 ساعت 12:51)

    مگه دیوانه ایم ، وقتی گشنه ایم ماشین میخوایم چیکار؟؟

  • مسعود معمر مسعود معمر (11 شهریور 1393 ساعت 12:43)

    آقا یک سوال : چی شده این همه ماشین خارجی زیاد شده ؟ اینا که تا دیروز قدرت خرید نداشتن ولی الآن تو هر کوچه و خیابون پر شده از این ماشینا .
    این پول هارو از کجا میارن والا ما هرچی بالا پایین میریم هشتمون گرو نهمونه .

    امیدپ امیدپ (11 شهریور 1393 ساعت 12:45)

    دوست عزیز برای کارمندا و حقوق بگیرها اوضاع بدتر میشه وگرنه برای کسایی که شغل آزاد دارن هی اوضاع بهتر هم میشه. دساتان اینه

    عارفی عارفی (12 شهریور 1393 ساعت 12:19)

    شما خودت کار میکنی ، سرمایه دار خودش و سرمایش کار میکنه .

    عارفی عارفی (12 شهریور 1393 ساعت 12:24)

    وقت تورم رسمی حدود 35 درصد هست و افزایش حقوق حدود 17 درصد بافرمول جمله عموی تصاعد هندسی با قدر نسبت 0/48 قدرت خرید حقوق بگیران به صفر میل میکند

  • امیدپ امیدپ (11 شهریور 1393 ساعت 12:28)

    من ماشینمو 2 هفته است گداشتم برای فروش کلا 5 تا زنگ خورده . هر چی آگهی دادم اینور و اونو فایده نداشته. واقعا بهترین زمان برای خریده . خوشبحال خریدارا