1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پیش‌بینی کاهش 30 درصدی قیمت خودرو

پیش‌بینی کاهش 30 درصدی قیمت خودرو

3 شهریور 1393
  • 9

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کمیسیون صنایع پیش بینی کرده که قیمت خودرو در ماه‌های آینده بین 15 تا 30 درصد کاهش داشته باشد.

نادر قاضی‌پور، اظهار کرد: کمیسیون صنایع و معاون یک کمیسیون تخصصی است که در سطح ملی کار می‌کند و پتروشیمی از وزارتخانه‌ صنعت و معدن، هوا و فضا از وزارت دفاع و بخشی‌هایی دیگر در این کمیسیون است.

وی عنوان کرد: تمام طرح‌ها و لوایحی که مربوط به صادرات و واردات باشد از خودروسازی گرفته تا فولاد و آمومینیوم و مس در حوزه این کمیسیون است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بحث قیمت خودرو که اخیراً جریان ایجاد کرده است، گفت: تحقیق و تفحص از خودروسازی و فولاد از جمله جریاناتی بود که در چند ماه گذشته رخ داد و در حال حاضر تحقیق و تفحص از صنعت مس در دستور کار قرار گرفته است.

قاضی‌پور از دو لایحه مطرح شده توسط دولت خبر داد و افزود: برای عبور از رکود و اصلاح قوانین برنامه و بودجه طرحی توسط همکاران در کمیسیون صنایع و معاون طرحی ارائه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون صنایع و معادن پیش بینی کرده است که قیمت خودرو در ماه‌های آینده بین 15 تا 30 درصد کاهش داشته باشد، در این زمینه با حضور خودروسازان جلساتی برگزار شده است و آنها از ما فرصت خواسته‌اند تا تا پس از بررسی‌های خود در قیمت خودرو تجدید‌نظرهایی صورت گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: بحث‌هایی نظیر استفاده از تولیدات داخلی برای ارزان کردن قیمت خودرو از جمله دیگر مولفه‌هایی بوده است که از سوی این کمیسیون از خودرو سازان خواسته شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی با تأکید بر اهمیت سال اقتصاد و فرهنگ گفت: مقام معظم رهبری تأکید کرده‌‌اند که اقتصاد وسیله و فرهنگ هدف است و به همین منظور باید فعالیت‌های فرهنگی خود را در این سال افزایش دهیم.

قاضی‌پور بیان کرد: یکی از شعارهای ما اعطای وام‌های ارزان قیمت به برادران و خواهران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی است که امیدواریم با پیگیری‌های مستمر متحقق شود.


منبع تسنیم


نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (13 شهریور 1393 ساعت 08:59)

    این پیش بینیه کمیسیون صنایع و معادنه :::: قیمت خودرو در ماه‌های آینده بین 15 تـــــــــــــــــا 30 درصد کـــــــــــاهش می یابد.
    اینم پیش بینیه خودم :::::::::::::::::::::::::: قیمت خودرو در ماه‌های آینده بین 15 تــــــــــــــــــا 30 درصد افــــــــــزایش می یابد.

  • عشق خودروهای ژاپنی عشق خودروهای ژاپنی (8 شهریور 1393 ساعت 14:38)

    پیش بینیت تو حلقم.دیگه همه باید با تاکتیک کشور ما واسه گرون کرئن هر چیزی آشنا شده باشن.اول میان یهو قیمتو 2 برابر میکنن بعد مثلا 10 درصد کم میکنن.بعد ملت ساده دل ایرانم میگن وای دیدی ارزون شد عجب کشور گل و بلبلی داریم .....

  • مسعود معمر مسعود معمر (8 شهریور 1393 ساعت 13:49)

    واقعا نمی دونم چی بگم .
    گمرک ماشین رو آزاد کنید بگذارید مردم حال کنن دیگه ماشین 120 میلیونی میشه 50 میلیون . هورا
    اگر رقابت نباشه و اختلاف قیمت ماشین های تولید داخل با تولید خارج اینقدر بالا باشه پس تا 2000 سال دیگه همین وضعیت کیفی رو داریم .
    پراید سال 1370 وارد ایران شد الآن 3 و حدود 23 سال خودروی پراید یورو 2 رو تولید می کنن بعد میگن پراید از خیلی از ماشین های موجود در ایران با کیفیت تر و ایمن تره .
    باید تمام مدیریان رو مجبور کنن از ماشین های مدل بالا و شاسی بلند بیان پایین و خانواده های محترمشون رو سوار خودروی با کیفیت و ایمن پراید کنن و با این گاری عشق دنیا رو ببرن .
    پیشنهاد : لطفا به این پیشنهاد رای بدهید :
    دولت باید با کمپانی های بزرگ خودرو سازی دنیا قرارداد ببنده که زمین رایگان به اونها بده و این شرکت ها 10 سال از مالیات معاف باشن ولی یک شرط که فقط از کارگران ایرانی اون هم با بیمه و حقوق نسبتا مناسب استفاده کنن و دولت هم نه هزینه ای پرداخت کرده و هم از مالیات بر ارزش افزوده ماشین بهره ببره و هم از مالیات کارگران و هم هوای کشور رو رایگان تمیز کنه و با این کار و پولی که در میاد جاده ها رو درست کنه اینطوری توریست هم زیاد میاد و درآمد زایی میشه . اشتغال هم ایجاد میشه و رقابت بالا میره دلال بازی هم نابود میشه . به همین راحتی
    اون موقع بگذاره سایپا پراید تولید کنه . ببینم کی میخره خودم با فرقون زیرش می کنم .

  • سلاطین جاده سلاطین جاده (3 شهریور 1393 ساعت 14:30)

    بابا پنجاه درصد افزایش میدن بعد میان بیس درصدشو کاهش میدن و همین روال رو شیش ماه یک بار پیش میگیرن.
    جالب اینجاست که پز هم میدن

  • دوج چلنجر دوج چلنجر (3 شهریور 1393 ساعت 14:12)

    الان 2 ماه میخوان 15% کاهش قیمت داشته باشن هنوز که نشده فکر میکنم که نمیشه ....

  •  سودا سید سودا سید (3 شهریور 1393 ساعت 13:10)

    خدا کنه قیمتا بیاد پایین ما هم صاحب ماشین بشیم

  •  آکتروس آکتروس (3 شهریور 1393 ساعت 13:06)

    امیدواریم این کاهش قیمت باعث کاهش کیفیت نشه .

  • عابدینی عابدینی (3 شهریور 1393 ساعت 12:47)

    امکان نداره مگر اینکه ماشین تحویل بدن بدون لاستیک و آینه بغلو تجهیزات اضافی دیگه (از نظر خودشون).

     آکتروس آکتروس (4 شهریور 1393 ساعت 11:11)

    یا این که چهار تا شیشه بالابر رو دستی کنن