1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. معاون دانشجویی دانشگاه آزاد خبر داد : فروش قسطی خودرو به دانشجویان

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد خبر داد : فروش قسطی خودرو به دانشجویان

9 تیر 1393
  • 0

سعید کاردار روز دوشنبه در یک نشست خبری با تشریح برنامه‌های معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد از آغاز به کار سامانه الکترونیکی نقل و انتقالات دانشجویی از امروز خبر داد و گفت: دانشجویان تا پایان تیرماه فرصت دارند در سامانه برای نقل و انتقالات ثبت نام کنند. همچنین انتقال دائم برای دانشجویان کارشناسی ارشد نیز از امسال میسر خواهد بود.

وی گفت: سامانه الکترونیکی نقل و انتقالات دانشجویی از امروز آغاز به کار کرده و کلیه نقل و انتقالات از این پس از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام خواهد شد این در حالیست که در ۳۰ سال گذشته همیشه این روند به شکل دستی انجام می‌شده اما اکنون کاملا الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه بنا بود این سامانه از ۱۵ تیرماه در سراسر کشور بهره‌برداری شود گفت: از امروز این سامانه آمادگی دارد تا درخواست‌های متقاضیان را به ثبت برساند. همچنین دانشجویانی که به هر دلیلی ثبت‌نام آنها کامل نیست یا هنوز فعال نیستند می‌توانند اطلاعات خودشان را به ایمیل معاونت دانشجویی ارسال کنند تا کار ثبت نام برای آنها انجام شود.

کاردار با بیان این که مهلت ثبت‌نام برای نقل و انتقالات دانشجویی تا ۳۰ تیر ماه در نظر گرفته شده است گفت: از آنجایی که این طرح برای اولین بار اجرایی می‌شود امکان تمدید این مهلت وجود دارد. در عین حال به دانشجویان توصیه می‌کنیم کار ثبت‌نام را به روزهای آخر موکول نکنند تا با مشکل مواجه نشوند.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه برای نقل و انتقالات دانشجویی هزینه‌ای جهت بررسی مدارک برای مقاطع مختلف در نظر گرفته شده است، افزود: برای دانشجویان کاردانی مبلغ ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان، دانشجویان کارشناسی ۶۲ هزار و ۵۰۰، ارشد ۹۴ هزار و ۵۰۰ و مقطع دکترا نیز ۱۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای این امر مشخص شده است.

وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه آزاد به جز هزینه بررسی مدارک هیچگونه هزینه دیگری برای مهمان شدن دریافت نخواهد کرد، اظهار کرد: شهریه ثابت به دانشگاه مبدا پرداخت و شهریه متغیر در واحد مقصد پرداخت می‌شود و هیچ واحدی حق دریافت هزینه بیشتر برای امکانات بیشتر را ندارد.

کاردار با بیان اینکه عمده تحصیلات در آموزش عالی به سمت تحصیلات تکمیلی حرکت کرده است، افزود: به همین منظور انتقال برای دانشجویان کارشناسی ارشد نیز از امسال در آیین نامه میسر دیده شده است.

وی با اشاره به شرایط انتقالی افزود: تنها دانشجویانی که دارای شرایطی از جمله فرزند شهید، بیماری خاص، فرزندان جانبازان بالای ۵۰ درصد، فرزندان هیات علمی که ۹۰ درصد نمره رشته را کسب کرده باشند، دانشجویانی که سرپرستی خانوار را پذیرفته باشند و ازدواج کرده‌اند می‌توانند انتقالی بگیرند.

وی با بیان اینکه اطلاعات دانشجویان تحت عنوان فرم‌های خوداظهاری ثبت خواهد شد افزود: ملاک تاریخ ازدواج دانشجویان در آیین نامه جدید تاریخ ثبت نام در آزمون قرار داده شده است. همچنین از آنجایی که ملاک خوداظهاری افراد است اگر در هنگام مراجعه به واحد مقصد اطلاعات غلط باشد مهمان شدن لغو خواهد شد.

کاردار با بیان اینکه در گذشته حدود ۱۰۰ هزار نفر متقاضی نقل و انتقالات داشتیم که با ۴۰ درصد آنها موافقت می‌شد اظهار کرد:‌یکی از دلایلی که فقط با ۴۰ درصد تقاضاها موافقت می‌شد، دشواری در پاسخگویی بود. امیدواریم با این سامانه بجز در استان تهران و البرز، کلیه نقل و انتقالات از جمله مهمان شدن یا انتقال دائم در کلیه واحدهای دانشجویی انجام شود. در استان تهران نیز سعی می‌کنیم این کار در واحدهای اطراف تهران انجام شود.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی با محدودیت‌هایی در نقل و انتقالات مواجه هستیم افزود: در این سه رشته نمی‌توانیم قول دهیم که تقاضاها را ۱۰۰ درصد پاسخگو باشیم چرا که هم از نظر قوانین و هم از نظر ظرفیت با محدودیت‌هایی روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان دو ترم را می‌توانند مهمان شوند افزود: به محض ثبت نام دانشجو در سامانه، اس ام اس برای او ارسال می‌شود و تا حدود یک ماه روند نقل و انتقالات انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد توصیه نامه‌هایی از سوی نمایندگان مجلس و غیره برای نقل و انتقالات ارائه می‌کنند، اظهار کرد:‌ افرادی که مشکلاتی دارند که در هیچ یک از شرایط ویژه آیین‌نامه دیده نشده در آیین نامه موردی تحت عنوان موارد خاص در نظر گرفته شده تا افراد بتوانند مطابق آن تقاضای خود را ارسال کنند و اگر واجد شرایط باشند به آن رسیدگی می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد با اعلام اینکه ثبت‌نام بیمه سلامت و بیمه تکمیلی در واحدهای معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد آغاز شده است اظهار کرد: پیرو مذاکراتی که با سازمان بیمه سلامت داشته‌ایم کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد که سابقه بیمه پایه نداشته‌اند بیمه خواهند شد. همچنین تمامی واحدهای دانشگاهی موظف هستند ثبت‌نام‌ها را انجام داده تا این افراد بیمه شوند و اگر دانشجویی به هر دلیلی در واحد تحصیلی‌اش امور ثبت‌نام انجام نشد با یک ایمیل به معاونت دانشجویی ثبت‌نام او انجام خواهد شد.

کاردار با بیان اینکه بیمه سلامت رایگان خواهد بود، اظهار کرد: بیمه همگانی سلامت در تعهدات دولت است و در همین راستا طبق مذاکراتی که با دولت داشته‌ایم بیمه سلامت دانشجویان دانشگاه آزاد رایگان خواهد بود و دانشگاه آزاد هیچگونه هزینه‌ای نیز به دولت پرداخت نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه بیمه سلامت رایگان و اجباری است، اما بیمه تکمیلی پولی و اختیاری خواهد بود افزود: از آنجایی که بیمه تکمیلی وزارت علوم با بیمه‌های آرمان و دی قرار دارد، دانشگاه آزاد نیز برای دانشجویان با این دو شرکت بیمه قرارداد بسته است اما طی دو سه ماه آینده یک مناقصه عمومی برگزار خواهد شد تا بیمه گرهای دیگر نیز به این سرویس اضافه شوند و پوشش بیمه‌ای بهتری را فراهم کنیم.

کاردار با بیان اینکه دو نوع بسته بیمه تکمیلی در نظر گرفته شده است افزود: هزینه بیمه به صورت ماهیانه در دو بسته به مبلغ ۵۲۰۰ و ۸۳۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. با این تفاوت که در بسته دوم بیمه دندانپزشکی و عینک نیز انجام خواهد شد اما در بسته اول این خدمات وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه حدودا هزینه بیمه تکمیلی ۴۰۰ هزار تومان برای دانشجوی دوره کارشناسی در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: هر دانشجویی که توان پرداخت هزینه بیمه تکمیلی را نداشته باشد، می‌تواند از وام صندوق رفاه وزارت علوم استفاده کند و پس از فارغ التحصیل شدن هزینه آن را پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه ثبت‌نام بیمه سلامت آغاز شده است، افزود: فرم‌های تقاضا از سوی واحدهای تحصیلی تا آخر تیرماه برای ما ارسال خواهد شد و دانشگاه آزاد نیز آنها را به بیمه سلامت تحویل خواهد داد.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد در پاسخ به ایسنا با اعلام اینکه در سال تحصیلی آینده با توجه به افزایش ۱۵ درصدی شهریه دانشگاه آزاد، حداقل افزایش ۱۵ درصدی در وام دانشجویی نیز خواهیم داشت، اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۸۰ میلیارد تومان از سوی صندوق رفاه وزارت علوم به دانشگاه آزاد برای پرداخت وام دانشجویی اختصاص داده شد و حدود ۲۴۲ میلیارد تومان از منابع دانشگاه آزاد به این امر اختصاص پیدا کرد که در مجموع ۳۲۲ میلیارد تومان برای وام دانشجویی در سال گذشته اختصاص داده شد.

وی افزود:‌ از آنجایی که سهم اختصاصی وزارت علوم را مجلس مشخص می‌کند، اظهار کرد: امیدواریم این مبلغ برای سال آینده از سوی مجلس کم نشود بلکه به لطف نمایندگان این رقم افزایش داشته باشد. اما در بخشی که از سوی دانشگاه آزاد به این امر اختصاص پیدا می‌کند، حداقل ۱۵ درصد افزایش در وام دانشجویان خواهیم داشت و سقف افزایش در وام‌ها را رئیس دانشگاه آزاد مشخص خواهند کرد.

کاردار با اشاره به برنامه‌های صندوق رفاه دانشگاه آزاد اظهار کرد: طی مذاکراتی که با شرکت‌های ارائه کننده وسایل آموزشی داشته‌ایم مقرر شد تا از اول مهرماه وسایل آموزشی همچون لپ تاپ، موبایل و غیره به شکل لیزینگی با ثبت‌نام در سامانه خدمات دانشجویی، به دانشجویان واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت سایپا اعلام آمادگی کرده است تا خودروهای خود را به شکل اقساط در اختیار دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار دهد، اظهار کرد: از آنجایی که ساز و کار ضمانت و پرداخت اقساط مشخص نشده فعلا ورودی به این مسئله نداریم.

وی با اشاره به این که این مساله در دست بررسی است افزود: در عین حال ممکن است این مساله تا مهرماه نهایی شود. از سوی دیگر باید تاکید کنیم که این امر هیچ بار مالی برای دانشگاه آزاد نخواهد داشت و دانشگاه تنها به عنوان یک واسط عمل خواهد کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد در ادامه با اشاره به اینکه صدور کارت هوشمند دانشجویی در واحدهای بزرگ برای اول مهرماه اجرایی خواهد شد، افزود: تا اول مهرماه برای حدود ۲۰ تا ۳۰ واحد اصلی و بزرگ دانشگاه آزاد کارت هوشمند دانشجویی صادر خواهد شد اما طرح سراسری آن در کل کشور به ترم بعد موکول خواهد شد و هنوز تصمیمی برای دریافت هزینه آن اتخاذ نشده است.

وی با اشاره به امکانات کارت هوشمند دانشجویی اظهار کرد: دانشجویان برای ورود به دانشگاه استفاده از کتابخانه و رستوران، حضور و غیاب الکترونیکی که از طریق دستگاه‌های الکترونیکی در کلاس انجام خواهد شد سوابق انضباطی، کارنامه می‌توانند از این کارت استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه کارت هوشمند دانشجویی می‌تواند به عنوان کارت بانکی نیز مورد استفاده قرار گیرد افزود: طی مذاکراتی که با شبکه بانکی کشور انجام شده کارت‌های هوشمند دانشجویی دانشگاه آزاد به شبکه شتاب متصل خواهد شد.

کاردار با اشاره به راه‌اندازی سامانه هوشمند جامع خدمات دانشجویی که تحت عنوان “سجده” نامگذاری شده اظهار کرد: تمام خدمات کارت دانشجویی در این سامانه نیز ارائه خواهد شد همچنین ریز نمرات، استعلام مدارک و نیز قوانین کمیته انضباطی در این سامانه قابل دسترسی است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه تلاش می‌کنیم تمام سرویس‌های دانشجویی تحت وب انجام شود، گفت: از مهرماه طرحی در نظر گرفته شده تا از طریق خدمات ایرانسل و همراه اول امکان استعلام ریز نمرات فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه تمام قوانین و روند تخلفات که منجر به ورود دانشجو به کمیته انضباطی می‌شود در این سامانه وجود دارد، اظهار کرد:‌ این مساله باعث شده تا برخورد سلیقه‌ای که در گذشته در برخورد با دانشجویان وجود داشته برطرف شود و تمام موارد، راهکارها و مراحل مختلف در کمیته انضباطی در این سامانه وجود دارد.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵۰ هزار نفر متقاضی مشاوره داشته‌ایم، افزود: در این سامانه دیده شده تا ثبت‌نام کار دانشجویی و مشاوره دانشجویی نیز به دانشجویان ارائه شود.

منبع ایسنا


نظرات