1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. معرفی 10 خودروی پرفروش وارداتی و تولید داخل در سال 1396

معرفی 10 خودروی پرفروش وارداتی و تولید داخل در سال 1396

3 اسفند 1396
  • 0

بازار خودرو همواره به عنوان یکی از جذاب ترین بازار های کشور برای سرمایه گذاری شناخته می شود و همه ساله افراد زیادی به دلیل سرمایه گذاری وارد این بازار شده و اقدام به خرید خودرو می کنند. فروش خودرو نیز برنامه های خاص خود را دارد و همه ساله شرکت ها با ارئه برنامه های تبلیغاتی سعی در فروش خودروهای خود دارند . اما آنچه که در بازار خودرو داخلی مشهود است موضوع قیمت بوده که یکی از موارد مهم خرید مطرح می شود.

 معرفی 10 خودروی پرفروش وارداتی و تولید داخل در سال 1396

در مطلبی به بررسی 5 خودروی داخلی و 5 خودروی وارداتی که طی 11 ماهه سال جاری بیشترین میزان فروش را در ایران تجربه کرده، پرداخته است.

مطابق با بررسی های انجام شده در 11 ماهه سال جاری 2 خودروی پرچمدار کمپانی رنو، "تلیسمان" و "کولئوس" به ترتیب رتبه اول و دوم را در زمینه فروش به خود اختصاص داده است.

رنو تلیسمان رتبه اول

 معرفی 10 خودروی پرفروش وارداتی و تولید داخل در سال 1396

رنو تلیسمان به عنوان اولین خودروی رنو از نسل جدید با چهر ه ای جذاب توسط نگین خودرو به بازار ایران عرضه شد و توانست مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

رنو کولئوس رتبه دوم

 معرفی 10 خودروی پرفروش وارداتی و تولید داخل در سال 1396

رتبه دوم فروش خودروهای واراتی در ایران در سال جاری به رنو کولئوس رسید.

این خودروی شاسی بلند رنو به دلیل ظاهر زیبا و آپشن های مناسب همواره به عنوان یک رقیب جدی برای سانتافه مطرح می شد که در ادامه نیز توانست سهم بازار این خودرو را از آن خود کرده و در 11 ماهه سال جاری عنوان دومین خودرویی که توانسته است بیشترین میزان شماره گذاری و فروش را در 11 ماهه سال جاری از آن خود نماید کسب کند.

هیوندا سانتافه رتبه سوم

 معرفی 10 خودروی پرفروش وارداتی و تولید داخل در سال 1396

هیوندایی که زمانی به عنوان برند اول بازار خودروهای وارداتی مطرح بود هم اکنون با خودروی سانتافه رتبه سوم این لیست را از آن خود کرده است.

این خودروی شاسی بلند هیوندایی بعد از فیس لیفیتی که در سالهای گذشته داشت توانست به عنوان یکی از خودروهای شاسی بلند زیبا و پر آپشن توجه مردم ایران را به خود جلب کرده و همواره به عنوان یکی از پر فروش های بازار نام خود را مطرح کند. هر چند که در این فهرست با 2 پله افول رتبه سوم را به دست آورده است.

سانگ یانگ تیوولی رتبه چهارم

 معرفی 10 خودروی پرفروش وارداتی و تولید داخل در سال 1396

رتبه چهارم فروش اما به خودرویی باز می گردد که شاید از آن بتوان به عنوان شگفتی ساز بازار نام برد . این خودرو در زمان عرضه به دلیل ظاهر زیبا توانست نظرها را به خود جلب کند هر چند که استفاده از موتور نه چندان قوی یکی از انتقاداتی بود که همواره به آن مطرح می شد اما کیفیت مناسب و استفاده از آپشن های خوب و برند کره ایی این خودرو توانست آن را جزوء پر فروش ترین خودروهای ایران قرار دهند.

با این توضیحات شاید حس زده اید که نام این خودرو چیست ؟ سانگ یانگ تیوولی خودرویی است که توانسته است رتبه چهارم فروش و شماره گذاری در 11 ماهه سال جاری را از آن خود کند.

هیوندای توسان رتبه پنجم فروش

 معرفی 10 خودروی پرفروش وارداتی و تولید داخل در سال 1396

اما رتبه پنجم فروش خودروهای وارداتی نیز مربوط به خودرویی از برند هیوندایی است.

این خودرو نیز با فیس لیفت جدید خود توانسته است با چهره زیبا نظر بسیاری از خریداران خودروهای کراس اوور را به خود جلب کرده و عنوان پنجم فروش را از آن خود کند .

هیوندای توسان توانسته است در 11 ماهه سال جاری فروش خوبی را از خود به جای گذاشته و به عنوان خودروی پنجمی که بیشترین میزان فروش و شماره گذاری را به خود اختصاص داده است شناخته شود.

5 خودروی پر فروش داخلی در سال جاری

پراید رتبه اول فروش داخلی

بعد از پر فروش های وارداتی به سراغ خودروهای تولید داخل رفته تا ببینیم کدام خودروها توانسته اند در طی 11 ماهه سال جاری بیشترین میزان فروش در ایران را به خود اختصاص دهند. احتمالا تمامی شما می توانید خودروی اول را حدس بزنید . بله این خودرو همان پراید 131 خودمان است . پراید همچنان به عنوان ارزان ترین خودروی بازار توانسته است رتبه اول شماره گذاری و فروش در 11 ماهه امسال را به خود اختصاص دهد.

تیبا 2 رتبه دوم

دومین خودروی پر فروش ایران نیز مربوط به خانواده سایپا است . این خودرو با 2 مدل هاچ بک و صندوقدار به بازار عرضه شد و توانست به عنوان خودروی جانشین پراید فروش خوبی را نیز به خود اختصاص دهد اما مدلی که توانسته است رتبه دوم را به خود اختصاص دهد مدل تیبا 2 است که از نوع هاچ بک است.

پژو پارس رتبه سوم

سومین خودروی پر فروش بازار ایران که همواره توانسته است نظر عده زیادی از خریداران را به خود جلب کند پژو پارس است.

این خودرو علاوه بر اینکه توسط افراد مختلف خریداری می شود در ادارات دولتی نیز از آن زیاد استفاده می شود.

پژو 206 رتبه چهارم فروش

چهارمین خودروی پر فروش بازار از جمله خودروهایی است که مورد علاقه نسل جوان بوده و از همان ابتدای ورود نیز توانسته فروش خوبی را داشته باشد . پژو 206 خودرویی است که با ظاهر زیبا و جوان پسند عنوان چهارمین خودرویی که بیشترین فروش و شماره گذاری در 11 ماهه سال جاری را داشته است از آن خود کند.

پژو 405 رتبه پنجم

اما عنوان پنجمین خودروی پر فروش بازار مربوط به پیرمرد خودروها که مدت ها پیش در اروپا تولید می شد اختصاص می یابد. با این توضیح شاید حدس زده اید که منظور چه خودرویی است. بله پژو 405 به عنوان پیشکسوت خودروهای ایران که در دهه 70 وارد بازار ایران شده است هنوزهم توانسته است سهم بازار خود را حفظ کرده و عنوان پر فروش ترین خودروی بازار در 11 ماهه سال جاری را به دست آورد .



نظرات