1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. وام 15 میلیونی خودرو در برخی بانک ها

وام 15 میلیونی خودرو در برخی بانک ها

25 تیر 1393
  • 0

در حالی افزایش میزان تسهیلات خودرو هنوز در بانک مرکزی در حال بررسی است که برخی بانک های خصوصی نسبت به اعطای وام 15 میلیونی اقدام کرده اند.، چندی پیش بود که بانک مرکزی از احتمال افزایش وام خودرو و کالا خبرداد و رییس کل اعتبارات این بانک اعلام کرد که کارگروهی در بانک مرکزی با مسوولیت بخش اعتبارات تشکیل شده و در حال بررسی این موضوع است.

وی ابراز امیدواری کرد که بررسی‌ها در این مورد در کارگروه به نتیجه رسیده و بعد از تایید و ارجاع به شورای پول و اعتبار خبر خوشی برای متقاضیان باشد.اما با وجود اینکه به نظر می‌رسد هنوز پیشنهاد افزایش وام خودرو و کالا که احتمال تا دو برابری آن وجود دارد مورد تایید شورای پول و اعتبار قرار نگرفته و یا حتی اگر هم تایید شده به طور رسمی اعلام و ابلاغ نشده است برخی بانکهای خصوصی در این مورد اقدام کرده و سقف اعطای وام را از هفت میلیون تومان تا 15 میلیون تومان افزایش داده‌اند.

در عین حال در کنار افزایش سقف تسهیلات، با وجود تصویب سود22 درصدی تسهیلات میزان دریافت سود این وام حدود 28 درصد است.

این در حالی است که مراجعه به برخی شعب نشان می دهد که در بانک های دولتی هنوز میزان اعطای وام حدود هفت میلیون تومان است اما در چند مورد بانک خصوصی تسهیلات خودرو 15 میلیون تومان است. در عین حال سود این وام بنابر آیتم های مدنظر بین حداقل 22 تا 28 درصد متغیر است.

همچنین یکی از بانک های خصوصی نیز عنوان کرد که تا 20 درصد امکان پرداخت وام خودرو آن هم با سود 27 درصد وجود دارد.

در عین حال برخی دیگر از بانکهایی هم که وام هفت تا 10 میلیون تومانی خودرو را هنوز در دستور کار دارند سود دریافتی این تسهیلات را بین 26 تا 28 درصد عنوان کردند.

اما بانک‌های مورد نظر اعلام کردند که اقدام آن‌ها برای افزایش وام خودرو در قالب طرح‌های مربوط به بانک خود بوده که پیشتر با مجوز بانک مرکزی دریافت کرده اند.




نظرات