1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. اولین حاشیه قرداد جدید رنو ، مالکیت بن رو

اولین حاشیه قرداد جدید رنو ، مالکیت بن رو

13 مهر 1395
  • 1

در تفاهم‌نامه ایدرو و رنو قرار بر آن شد که شرکت بن‌رو آورده ایدرو در این جوینت‌ونچر باشد این در حالی است که برخی اخبار حکایت از آن دارد، این شرکت هنوز به سازمان گسترش منتقل نشده و سایپا همچنان صاحب اصلی آن به‌شمار می‌رود.به‌دنبال امضای تفاهم‌نامه جوینت‌ونچر ایدرو و رنو در فرانسه، مقرر شد که تولید محصولات جدید رنو، در سایت بن‌رو صورت بگیرد.

این در حالی است که سایت بن‌رو یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا به شمار می‌رود و شرکت رنو به منظور همکاری جدید خود در دوران پساتحریم، علاقه‌مند به خرید این سایت برای تولید مستقل محصولات خود بوده است که این علاقه‌مندی چندان مورد توجه سایپایی‌ها قرار نگرفت.با این شرایط سایت بن‌رو باز هم به شرکت فرانسوی رنو رسید با این تفاوت که ایدرو، بن‌رو را بابت مطالبات خود از سایپا خریداری کرده و برای تولید در اختیار رنو قرار می‌دهد. با این حال برخی مدیران شرکت سایپا از این نقل و انتقالات اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

در این میان اما چند پرسش جدی وجود دارد، اینکه آیا بن‌رو به‌صورت صدرصد به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منتقل شده است؟ و از همه مهم‌تر اینکه این انتقال قبل از امضای تفاهم‌نامه ایدرو و رنو بوده یا بعد از آن صورت می‌گیرد؟ در هر صورت آنچه مشخص است با توجه به اختلافاتی که میان دو خودروساز بزرگ کشورمان با رنو بر سر چگونگی شراکت و تولید محصولات شکل گرفت، این شرکت فرانسوی ترجیح داد که مستقیما با وزارت صنعت و معدن و تجارت وارد مذاکره شود و تولید مستقل، آن هم در شرکت بن‌رو نتیجه این مذاکرات بوده است.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • علیرضا علیرضا (14 مهر 1395 ساعت 10:00)

    همون بهتر که خودروسازان ایرانی هیچ سهمی در تولید رنو نداشته باشند. و الا به نام تولید داخل؛ از قطعات چینی استفاده و به ظلم چندین و چند یاله خود بر ملت ایران ادامه می دهند