1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. قانون الزام خودروسازان به جبران خسارت، تصویب شد

قانون الزام خودروسازان به جبران خسارت، تصویب شد

9 تیر 1395
  • 0

در شرایطی که کیفیت پایین برخی قطعات به کار رفته در تولید خودروهای داخلی باعث ایجاد مشکلاتی برای خریداران می‌شود، براساس یک قانون جدید خودروسازان ملزم به جبران خسارت‌های وارده شدند.

درآمد روزانه کارواش ها

مردم اطمینانی به سالم بودن خودروهای صفرکیلومتر تولید داخل ندارند به‌گونه‌ای که براساس نظرسنجی‌ای که سال گذشته در رابطه با "نیازها و خواسته‌های مشتریان ایرانی از فرایند فروش خودروهای داخلی" صورت گرفت، پاسخ‌دهندگان "سلامت" خودروی صفرکیلومتر خریداری شده را به عنوان یکی از دغدغه‌ها و خواسته‌های اساسی خود از خودروسازان داخلی مطرح کردند.

این وضعیت در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز چندین بار از پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی انتقاد کرده است. در یکی از این انتقادات محمدرضا نعمت‌زاده اظهار کرده که "چرا خودروی صفرکیلومتر تولیدی قبل از ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد باید خراب شده و به تعمیرگاه مراجعه کند؟ ".

این وضعیت در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است به‌گونه‌ای که براساس این قانون خودروسازان ملزم به جبران خسارت ناشی از پایین بودن کیفیت قطعات یا تعمیرات شده‌اند.

در این زمینه در ماده ۲۵ این قانون تاکید شده است:" چنانچه به تشخیص مراجع مربوطه در قانون به علت عدم کیفیت تعمیرات، سهل‌انگاری و یا استفاده از قطعات غیر استاندارد توسط عرضه‌کننده، واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز، خسارتی متوجه مصرف‌کننده شود، عرضه‌کننده خودرو موظف به جایگزین کردن قطعات، رفع نقصان خدمات بدون دریافت وجه و جبران خسارت وارده است".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکتهای عرضه‌کننده خودرو ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.


منبع:ایسنا



نظرات