1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. احتمال ورود خودروهای امریکایی به ایران

احتمال ورود خودروهای امریکایی به ایران

6 آبان 1393
  • 2

دبیر دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران با بیان این‌که حضور شرکت‌های بنز، فولوکس واگن، ولوو، فیات، روور و اشکودا در ایران قطعی شده است، از احتمال حضور آمریکایی‌ها خبر داد.

ساسان قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تاکنون حضور شرکت‌های بنز، فولوکس واگن، ولوو، فیات، روور، اشکودا، رنو، پژو، هیوندای، کیا و تویوتا در دومین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو ایران قطعی شده است.

وی با بیان این‌که دعوت نامه حضور شرکت‌های آمریکایی نیز ارسال شده است، خاطرنشان کرد: در صورت فراهم شدن شرایط شاهد حضور شرکت‌های جنرال‌موتورز و فورد در ایران خواهیم بود.

دبیر دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران ادامه داد: علاوه بر شرکت‌های خودروسازی شرکت‌های مطرح طراح بین‌المللی از جمله ایتال دیزاین و همچنین شرکت‌های مطرح قطعه سازی از جمله زیمنس، مندو، بوش، FRW و ACI در این همایش حضور خواهند داشت.

قربانی افزود: تاکنون حضور 148 میهمان خارجی از 30 کشور دنیا در دومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران قطعی شده است و البته تعداد میهمانان روز به روز در حال افزایش است.

وی با بیان این‌که معاون اول رییس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان سرمایه‌گذاری‌های خارجی از جمله سخنرانان این همایش هستند، تصریح کرد: مدیران عامل چند شرکت خودروساز داخلی و خارجی نیز در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

به گفته وی، جلب مشارکت و همکاری‌های خارجی و همچنین تلاش برای افزایش عمق داخلی سازی خودروهای خارجی و در کنار آن بررسی راهکارهای تحقق اهداف ایران در حوزه صنعت خودرو در سال 1404 (2025) از جمله اهداف دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو است که در تاریخ 10 آذر ماه (اول دسامبر) برگزار خواهد شد.

منبع ایسنا


نظرات

  • یوونتوس یوونتوس (6 آبان 1393 ساعت 22:01)

    به نظرم باید فارغ از دعوای سیاسی به فکر ارتقای دانش فنی و اقتصادی بود. اگر انجام بشه بسیار حرکت مثبتی میتونه باشه.

  • جرمی جرمی (6 آبان 1393 ساعت 13:19)

    خدا کنه مسئولین صنعت خودرو اینبار درست تصمیم بگیرند و این صنعت رو از مافیای خودروخارج کنند و یک صنعت رقابتی سالم براه بیندازند.