1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پسابرجام تولید خودرو دو برابر شد

پسابرجام تولید خودرو دو برابر شد

20 اردیبهشت 1396
  • 0

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور گفت: با اجرایی شدن برجام تیراژ تولید خودروهای داخلی به حدود دو برابر سال‌های قبل از برجام افزایش یافته است.

 پسابرجام تولید خودرو دو برابر شد

آرش محبی‌نژاد اظهار کرد: سال ۱۳۹۲ تحت تاثیر تحریم و قطع ارتباط با خودروسازان خارجی تیراژ تولید صنعت خودرو از یک میلیون و ۶۳۰ هزار دستگاه در سال ۱۳۹۰ به ۷۳۰ هزار دستگاه کاهش یافت.

وی با بیان اینکه اما با اجرایی شدن برجام روند احیای صنعت خودرو آغاز شد، خاطرنشان کرد: تحت تاثیر همین تحولات تولید خودرو در سال گذشته (۱۳۹۵) با رشد حدودا دو برابری نسبت به سال ۱۳۹۲ به حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه افزایش یافت.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور ادامه داد: در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ سند چشم‌انداز صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴ از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و ابلاغ شد که در آن نقشه راه صنعت خودرو و قطعه در دوره جدید تعیین شده است.

وی افزود: به دنبال آن سال گذشته چند قرارداد تولید مشترک با خودروسازان معتبر اروپایی منعقد شد که خودروی پژو ۲۰۰۸ به عنوان اولین حاصل این قراردادها در هفته گذشته به تولید انبوه رسید.

محبی‌نژاد با بیان اینکه حفظ و تداوم روند فعلی در صنعت خودرو تولید خودروهای جدید و به‌روز جهان در ایران و جلب رضایت مصرف‌کنندگان را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: با ادامه این روند به اهداف تعیین شده برای صنعت خودرو و قطعه در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ نزدیک خواهیم شد.

منبع : ایسنا



نظرات