1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. از چه زمانی قیمت بنزین دو نرخی می‌شود؟

از چه زمانی قیمت بنزین دو نرخی می‌شود؟

23 مهر 1397
  • 6

عضو کمیسیون انرژی مجلس از احیای کارت سوخت و دو نرخی شدن قیمت بنزین خبر داد.

 از چه زمانی قیمت بنزین دو نرخی می‌شود؟

هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سامانه هوشمند کارت سوخت با هدف کاهش و مدیریت مصرف بنزین ایجاد شده بود،گفت: با اجرای این طرح مصرف بنزین مدیریت و کاهش یافت و از طرف دیگر جلوی قاچاق سوخت گرفته شد. همین اتفاقات باعث کاهش واردات بنزین شد.

وی افزود: اما برخی از اقدامات دولت و وزارت نفت مانند بی‌توجهی به سامانه هوشمند کارت سوخت از جمله مواردی بود که باعث افزایش مصرف سوخت و قاچاق بنزین شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: البته کاهش ارزش پول ملی که سبب اختلاف قیمت بنزین در کشور ما با کشور‌های همسایه شده در افزایش قاچاق بنزین نیز بی‌تأثیر نیست.

خادمی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط به وجود آمده و شدت افزایش مصرف بنزین احیای کارت سوخت پیش‌بینی می‌شد، اضافه کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که دستور 2 نرخی شدن قیمت بنزین هم به دستگاه‌های ذیربط صادر شده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک با بیان اینکه احتمالا ظرف 2 الی 3 ماه آینده کارت سوخت احیا شده و قیمت بنزین 2 نرخی شود، اظهار داشت: براساس این طرح یک نرخ بنزین (قیمت فعلی) و با سهمیه مشخص عرضه می‌شود و یک نرخ با قیمت آزاد برای کسانی که مصرف بیشتری دارند، عرضه می‌شود.

منبع تسنیم


نظرات

  • علی علی (4 آبان 1397 ساعت 17:53)

    از ماست که بر ماست ملتی که خودشون اینهارا انتخاب میکنند مستحق بدتر از اینهارو دارند....مگر چهار سال اول چه کارکردند که دوباره اشتباهتون را تکرار کردید.

  • امیر امیر (24 مهر 1397 ساعت 13:03)

    دقت کردین آقایون هرکاری دلشون میخواد میکنند به نظر مردم هم اهمیت نمیدن
    مردم رو نفهم فرض میکنند تو اینجور مسائل. میگن فقط ما میفهمیم. اما اگر خودشون توسط مردم انتخاب شدند چطوری مردم اونجا فهیم بودند؟؟؟
    مردم اینا دارن بدبختمون میکنند ها...
    ماهم فقط بلدیم نفرین کنیم و فحش بدیم... اوناهم به ما میخندند

  • حسن حسن (24 مهر 1397 ساعت 11:09)

    تاحالادلاربودحالادولت به این فکرافتاده ازسوخت درامدکسب کنه

  • بینام بینام (23 مهر 1397 ساعت 18:58)

    آقای مدیر سایت؛ بعضیها خبرهایی دارند از سیاستهای مسولین و خودروسازهای نابخرد که باید مردم بدانند.
    منتشر کنید که مردم بدانند همه چیز را
    مگر خودت از این مردم نیستی برادر؟

  • هاشم هاشم (23 مهر 1397 ساعت 16:18)

    کنترل قاچاق سوخت چه ربطی به دو نرخی شدن بنزین دارد ؟ این کلک را قبلا زده اید . برای کنترل قاچاق سوخت کافی است که ابلاغ کنید هر کس با هر خودرویی ، سوخت را قاچاق کند و موضوع ثابت شود ، خودرو سواری ، کامیون ، اتوبوس ، کامیونت و هر وسیله نقلیه ای که با آن سوخت را قاچاق کند به نفع دولت مصادره خواهد شد . فشار را به جای ملت به قاچاقچی وارد کنید. مگر آنکه خود شما هم شریک جرم قاچاقچی باشید . راههای دیگری هم هست اگر درست فکر کنید . مثلا در صورت قاچاق یک لیتر سوخت ، جریمه هزار برابری قیمت سوخت را برای قاچاقچی در نظر بگیرید . یادش بخیر : قدیم قدیما گفتند که پول سوخت را به عنوان یارانه به همه اقشار ملت میدهیم که کسی که از سوخت مصرف نمیکنه ، سوبسید سوخت نصیبش بشه و بعد این وضع پیش آمد که سکه از سیصد هزار تومان به چهار میلیون تومان رسید و....

  • امیر امیر (23 مهر 1397 ساعت 16:11)

    خب...
    میبینم که آقایون تیشه برداشتند به ریشه خودشون دارن میزنند...
    مردم دیگه میفهمند نیت شماها چیه...