1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ترخیص خودرو و موتورهای بدون منع قضایی به مناسبت نیمه شعبان

ترخیص خودرو و موتورهای بدون منع قضایی به مناسبت نیمه شعبان

20 خرداد 1393
  • 1

سردار احمدی‌مقدم در مورد ترخیص خودرو و موتور به مناسبت نیمه شعبان، گفت: به مناسبت نیمه شعبان به راهنمایی و رانندگی توصیه می‌کنیم تسهیلاتی را قائل شوند تا آنهایی که منع قضایی ندارند بتوانند خودرو یا موتورشان را ترخیص کنند.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه سی و سومین مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین در جمع خبرنگاران در مورد مبارزه با هنجارشکنان در مراسم نیمه شعبان، اظهار داشت: مراسم نیمه شعبان و شرکت در جشن نیمه شعبان یک مراسم معنوی است و دل‌ها در این مراسم متوجه خداست و ما هنجارشکنی نداریم اما ترافیک داریم.

وی ادامه داد: البته ممکن است بعضی رفتارها تند باشد و افراد ناراحت رفتار سوء داشته باشند که با همکاری خود هیأت‌ها و مردم آرامش را مراودت می‌کنیم.

وی گفت: البته ممکن است حواشی در جایی رخ دهد که قابل ذکر نیست چرا که در برابر عظمت این مراسم جای گفتن ندارد.

سردار احمدی‌مقدم در پاسخ به سؤالی در مورد ترخیص خودرو و موتور به مناسبت نیمه شعبان، گفت: به مناسبت نیمه شعبان به راهنمایی و رانندگی توصیه می‌کنیم تسهیلاتی را قائل شوند تا آنهایی که منع قضایی ندارند بتوانند خودرو یا موتورشان را ترخیص کنند.

وی افزود: از پنج‌شنبه به مناسبت نیمه شعبان مراکز رفاهی ناجا تخفیفات ویژه‌ای برای کارکنان و بازنشستگان ناجا پیش‌بینی کرده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: در مراسم دانش‌آموختگی امروز حدود 850 نفر فارغ‌التحصیل شدند و به رسته‌های خود در مرزبانی، آگاهی، اطلاعات، اداری و ... متناسب با تحصیلات و آموزش‌های تخصصی حرفه‌ای خود در نقاط مختلف کشور اعزام خواهند شد.

وی افزود: 1150 سردوشی بگیر نیز داشتیم که آموزش‌های رسمی را از امروز شروع کردند.

احمدی‌مقدم ادامه داد: فارغ‌التحصیلان ما دو گروه‌اند یک گروه فارغ‌التحصیلان بیرون از دانشگاه که مرتبط با رشته‌های ناجا گرفته می‌شوند و گروه دیگر که از ابتدای دیپلم جذب دانشگاه می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سؤالی در مورد هزینه خانه‌های سازمانی برای پرسنل ناجا و عدم تخفیف در رستوران‌ها، گفت: به دلیل کمبودهای بودجه‌ای سطح یارانه‌ها محدود شده و ما در عوض آن سالی 3 تا 4 سبد کالا به کارکنان اهدا می‌کنیم که مبلغش 4 برابر خدمات رستورانی بوده است.

وی افزود: در مورد فروش اقساطی کالاها نیز قبلاً کارخانه‌ها کالاها را به اقساط می‌دادند و ما واسطه بودیم اما اخیراً کارخانجات نسیه‌فروشی نمی‌کنند چرا که تغییرات نرخ آن باعث شده محتاط‌تر در فروش عمل کنند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: ناجا با جمعیت حدود 1.5 برابری بازار بزرگی برای مصرف کالاهای ایرانی است.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد اظهارات سخنگوی قوه قضاییه در مورد تشدید برخورد با بدحجابان، اظهار داشت: در ایام شعبان هستیم و رمضان نیز در پیش رو است و مردم انتظار دارند شعائر بیشتر رعایت شود و ناجا نیز در پاسخ به مراجع قانونی و مردم حتماً این محیط اخلاقی را مهیا می‌کند.

احمدی مقدم گفت: میزان حضور ناجا متناسب با افزایش ناهنجاری‌ها است و در استانهای ساحلی نیز طرح خدمات، آرامش، امنیت و هم مبارزه با هنجارشکنان انجام می‌شود.

این مقام انتظامی در پاسخ به سؤالی در مورد حقوق کارکنان ناجا گفت: ما باید قناعت را بیاوریم؛ مجموعاً حقوق و مزایایی که نیروی انتظامی به کارکنان می‌دهد برای یک زندگی آبرومندانه و شرافتمندانه خوب است.

وی گفت: یک کارمند ناجا باید تا سال 9 و 10 کار خود وام ازدواج، مسکن، خرید خودرو و معیشت را دریافت کرده باشد و در سال دهم به خانه سازمانی وابسته نباشد.

احمدی‌مقدم اظهار داشت: حقوق تابع قانون است البته هر سازمانی فوق‌العاده ویژه خود را دارد و ما متناسب با سختی کار و ریخت‌ کار فوق‌العاده می‌پردازیم؛ البته بنیاد تعاون و بانک قوامین نیز تسهیلاتی به کارمندان می‌پردازد که تمرکزش در مسکن است.




نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (17 مهر 1393 ساعت 00:36)

    سردار احمدی‌مقدم در پاسخ به سؤالی در مورد ترخیص خودرو و موتور به مناسبت نیمه شعبان، گفت: به مناسبت نیمه شعبان به راهنمایی و رانندگی توصیه می‌کنیم تسهیلاتی را قائل شوند تا آنهایی که منع قضایی ندارند بتوانند خودرو یا موتورشان را ترخیص کنند.