1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. توقف همکاری بین فولکس واگن و تاتا موتورز

توقف همکاری بین فولکس واگن و تاتا موتورز

24 مرداد 1396
  • 0

تلاش های دو برند اشکودا و تاتا موتورز به منظور تولید اتومبیل های جدید برای عرضه در بازارهای در حال توسعه متوقف شد.

توقف همکاری بین فولکس واگن و تاتا موتورز

طرحی که بین گروه خودروسازی فولکس واگن و تاتا موتورز به منظور تشکیل شراکت استراتژیک بلندمدت برای بازار هند در نظر گرفته شده بود لغو شد (حداقل برای حال حاضر متوقف شد).

در ماه مارس، دو شرکت پیش توافقنامه ای را با هدف بررسی فرصت های بالقوه همکاری امضا کردند. توسعه و تولید قطعات اتومبیل، همچنین تولید خودروهای جدید برای عرضه در بازار هند و دیگر بازارهای در حال توسعه از اهداف این طرح بود که اشکودا به عنوان محور اصلی این مشارکت قرار می گرفت.

اشکودا در بیانیه ای اعلام کرد: "هر دو شرکت در حال حاضر به این نتیجه رسیده اند که بسترهای فنی و اقتصادی برای تحقق اهداف دو طرف وجود ندارد. بنابراین، طرح شراکت استراتژیک فعلاً پیگیری نخواهد شد."
همچنین باید اضافه کرد که هر دو شرکت، تغییر شرایط برای همکاری های آینده را رد نکرده اند. زمانی که اعلام اولیه در اوایل امسال انجام شد، تاتا موتورز از رونمایی از اتومبیل های جدید برای سال 2019 خبر داد که البته در حال حاضر می دانیم به انجام نخواهد رسید.

توقف همکاری بین فولکس واگن و تاتا موتورز

چندی قبل گروه خودروسازی PSA (شرکت فرانسوی مالک برندهای پژو، سیتروئن و DS) که به تازگی برندهای واکسهال و اُپل را از جنرال موتورز خریداری کرده است، از طرح های مشابه برای بازار هند خبر داد. آن ها تایید کردند که با شرکت تولیدکننده Birla Group (مستقر در دهلی) برای توسعه مدل های جدید برای فروش در هند در سال 2020 به توافق رسیده اند.

باید صبر کرد و دید که آیا این مشارکت نیز به سرنوشت همکاری فولکس واگن و تاتاموتورز دچار می شود یا این که می تواند موفق باشد و فرصت های تازه ای را برای گروه PSA و همین طور تولیدکنندگان هندی در پی داشته باشد.



نظرات