1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تعیین تکلیف تیبا و پراید برای ادامه تولید درهفته ‌آینده

تعیین تکلیف تیبا و پراید برای ادامه تولید درهفته ‌آینده

11 دی 1396
  • 0

براساس جدیدترین ارزیابی کیفی خودروهای داخلی از میان محصولات تولیدی سایپا دو محصول پراید و تیبا در سطح کیفی تک ستاره قرار دارند. علاوه بر آن پژو ۴۰۵ ایران خودرو و لیفان ایکس‌۶۰ تولیدی شرکت کرمان موتور دیگر خودروهای تک ستاره تولیدی در کشور هستند.

تولید خودروهای تک ستاره در حالی است که چندی پیش مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام کرد که براساس تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ تا انتهای سال جاری تولید خودروهای تک ستاره باید متوقف ‌شود.

 تعیین تکلیف تیبا و پراید برای ادامه تولید درهفته ‌آینده

اشکان گلپایگانی در این زمینه اظهار کرد که "از ابتدای سال ۱۳۹۷ هیچ خودروی تک‌ ستاره‌ای نباید در سبد تولید شرکت‌های خودروساز داخلی وجود داشته باشد و تولید خودروهای تک ستاره باید تا پایان سال جاری متوقف شود".

در این شرایط مدیرعامل سایپا در نشست خبری امروز - یکشنبه - خود از تصمیم‌گیری برای تعیین تکلیف دو محصول تک ستاره تولیدی این شرکت در هفته آینده خبر داد.

محسن جهرودی در این رابطه اظهار کرد:" در جلسه هیات مدیره سایپا در هفته آینده علاوه بر بررسی تولید محصولات جدید بررسی می‌کنیم که آیا استراتژی ما حفظ دو محصول موجود در رده کیفی تک ستاره و ارتقای کیفیت آنها و یا از رده خارج کردن این محصولات است".

در این شرایط باید دید تکلیف دو خودروی تک ستاره سایپا در جلسه هفته‌ آینده هیات مدیره این شرکت چه خواهد بود. در این زمینه به نظر می‌رسد با توجه به قدیمی بودن پلت‌فرم پراید، هیات مدیره این شرکت تصمیم به توقف کامل تولید این خودرو بگیرد.

در مورد تیبا نیز با توجه به جدیدتر بودن پلت‌فرم این خودرو، امکان ارتقای کیفیت آن وجود دارد به‌گونه‌ای که در ارزیابی کیفی ماه‌های پیش نیز این خودرو در مواردی به سطح کیفی دو ستاره ارتقاء یافته بود بنابراین احتمالا تصمیم هیات مدیره سایپا در مورد تیبا حفظ این محصول همراه با ارتقای کیفیت آن خواهد بود.

منبع ایسنا


نظرات