1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. توقف ترخیص ۴۵۰۰ خودرو ثبت سفارش شده غیر قانونی در گمرک

توقف ترخیص ۴۵۰۰ خودرو ثبت سفارش شده غیر قانونی در گمرک

6 تیر 1397
  • 3

مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص انتشار اخبار غیر دقیق مبنی بر پرونده ثبت سفارش های غیر قانونی نامتعارف اطلاعیه شماره ۲ صادر و اعلام کرد: عملیات ترخیص ۴ هزار و ۵۰۰ خودرو از مجموع ۶ هزار و ۴۸۱ خودرو ثبت سفارش شده غیر قانونی در گمرکات متوقف شد و پرونده مابقی خودروهای مشمول در پرونده که بیش از یک هزار و ۹۰۰ دستگاه بوده در حال پیگیری است‌.

توقف عملیات ترخیص ۴۵۰۰خودرو ثبت سفارش شده غیر قانونی در گمرکات



متن این اطلاعیه به شرح زیر است. به اطلاع ملت شریف ایران اسلامی می رساند مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس وظیفه ذاتی و رصدهای لازم از زیر مجموعه های وزارت متبوع بدون دریافت گزارشی از دیگر مراکز نظارتی نسبت به کشف تخلف در ثبت سفارش خودرو از روش های غیر قانونی اقدام و پس از بررسی های قانونی و تخصصی اطلاعات به دست آمده، به جهت ممانعت از سودجویی افراد دخیل در پرونده، ظرف زمان مشخص، پیگیری و مکاتبه با گمرک جمهوری اسلامی ایران ، سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت اطلاعات و دیگر مراکز مرتبط انجام که منجر به توقف ادامه عملیات و ترخیص 4 هزار و 500 خودرو از مجموع 6 هزار و 481 خودرو از گمرکات شد. همچنین برای مابقی خودروهای مشمول در پرونده که بالغ بر یک هزار و 900 دستگاه بوده پیگیری های لازم برای شناسایی افراد دخیل در پرونده از طریق شناسه های سیستمی و آدرس های اینترنتی در حال انجام و در پرونده ای که به همین منظور در مجتمع قضایی قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است، انجام خواهد شد. یادآور می شود ضمن استقبال از حساسیت رسانه ها و افراد دلسوز بایستی توجه داشت که در این میان مصاحبه هایی صورت می گیرد که با هدف منصرف کردن این مرکز، از ادامه پیگیری است. لذا به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می دهیم که مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اقدامات حرفه ای و تعهد در پیشگاه خداوند و ملت ، پرونده را تا روشن شدن ابعاد و افراد آن تا به انتها پیگیری خواهد کرد.



نظرات

  • یمین یمین (7 تیر 1397 ساعت 18:50)

    دروغگوهای نامرد فقط بلدن شعار بدن. مردم بیگناه اسیر اینا شدن. آخر عمری این چه زندگی شده واسه مااااااا

  • علی علی (7 تیر 1397 ساعت 12:10)

    خدا **** کند کسانی اینهمه خودرو وارد کشور کردند و در پارکینگ‌ها تل انبار می باشد تا در این موقعیت خون این مردم را در شیشه کنند . آیا شما که با مجوز این کشور ماشین وارد کردید که خدمات به ملت بدهید و بجای خدمات دهی خون مردم را می مکید مسلمانید؟ در محضر خدا در آن روز چه پاسخ می دهید؟ آیا در آن روز می توانید خالق خود را دور بزنید؟ چه شده است که شما بی خبران از خدا امروز همه چیزتان شده کلاه سر ملت گذاشتن و غارت سرمایه کشور و ملت؟ شما که موقع مرگ نمی توانید با دستان خود حتی یک سکه همراه خود ببرید چرا اینقدر زر اندوزی می کنید؟ چرا احتکار می کنید؟ وظیفه دولت است که این خیانتکاران و جنایتکاران که در کشور ریشه دوانده‌اند را به اشد مجازات تنبیه کند و اموالشان را تصرف به نفع مردم مصادره و با پائین‌تر قیمت به مردم واگذار کند تا برای دیگر خیانتکاران به کشور و ملت درس عبرتی باشد. اگر در این راه مسئولین سستی کنند به این ملت ظلم شده و مردم نمی دانند برای عدالت و دادخواهی به کجا مراجعه کنند و مسئولین در محضر خدا باید پاسخگو باشند. که آیا حق ملتی که اینهمه تحمل سختی دوران دفاع مقدس را کشید اینهمه جوان برومند خود را فدا کرد این است که یک عده از خدا بی خبر و بی دغدغه جیبشان را خالی کند و کشورشان را به نابودی بکشاند و عزتشان را پایمال کند؟ و ...

  • یک ایرانى یک ایرانى (6 تیر 1397 ساعت 18:48)

    سلام به هموطنان
    میدونید که براى ثبت سفارش این چند هزار خودرو که به گفته خودشون سایت ثبت سفارش حک شده چیزى نزدیک به پانزده (١٥) روز زمان لازم هستش!!!
    ما که نادان نیستیم!