1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بررسی اختلاف قیمت 7 میلیون تومانی ساندرو استپ‌وی در بازار

بررسی اختلاف قیمت 7 میلیون تومانی ساندرو استپ‌وی در بازار

7 مهر 1396
  • 2

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به حاشیه قیمت 7 میلیون تومانی ساندرو استپ‌وی در بازار، گفت: دو نرخی شدن برخی خودروها باعث ایجاد فساد در بازار خودرو شده است.

سعید مؤتمنی، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای رنو استپ‌وی دنده اتوماتیک 55 میلیون و 700 هزار تومان است اما این خودرو در بازار با قیمت 63 میلیون تومان به فروش می‌رسد که شاهد اختلاف قیمت 7 میلیون و 300 هزار تومانی برای این خودرو هستیم.

 بررسی اختلاف قیمت 7 میلیون تومانی ساندرو استپ‌وی در بازار

وی با بیان اینکه در حال حاضر حواله‌های مربوط به تحویل ساندرو استپ‌وی در ماه جاری توسط نمایندگی‌های سایپا صلح می‌شود، گفت: حواله‌های تحویل یک ماهه این خودرو با قیمت 62 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه پیش‌ فروش خودرو باعث ایجاد فساد در بازار می‌شود و خودروسازان ابتدا باید خودرو را تولید کنند، سپس نسبت به فروش آن اقدام کنند، افزود: پیش‌ فروش خودرو باعث ایجاد اختلاف قیمت در بازار می‌شود و فقط برای برخی افراد رانت و سود به همراه دارد.

به گفته مؤتمنی، وقتی خودروسازان برای پیش‌فروش خودرو اقدام می‌کنند در واقع به دنبال کسب منافع هستند و به حقوق مصرف‌کننده فکر نمی‌کنند، زیرا می‌خواهند از طریق تقویت بازار دونرخی، هزینه‌های خود را جبران کنند.

وی تصریح کرد: زمانی که شرکت‌های خودروساز می خواهند برای پیش‌فروش خودرو اقدام کنند، ابتدا قیمت آن خودرو را از طریق کاهش عرضه در بازار، افزایش می‌دهند و سپس مردم را به خرید در طرح‌های پیش‌فروش تحریک می‌کنند.

وی با بیان اینکه در پیش‌ فروش ساندرو استپ‌وی مردم عادی نتوانستند ثبت‌نامی انجام دهند، گفت: این خریدها توسط یکسری افراد خاص انجام شد که حالا سود حاصل از بازار دو نرخی نصیب آنها می‌شود و سازمان حمایت نیز بر این مسئله نظارتی ندارد.

ایران خودرو با کاهش عرضه به پیشواز گرانی رفت

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی ایران‌ خودرو برای افزایش قیمت برخی محصولاتش، گفت: شرکت عرضه این محصولات را کاهش داده تا بازار را تحریک کند و بعد از آن، قیمت کارخانه‌ای خودروها را افزایش دهد.

به گفته وی، پژو 405 بنزینی مدل GLX، پژو 405 بنزینی مدل SLX، پژو 206 تیپ 5 و پژو 206 صندوق‌دار از جمله خودروهایی هستند که ایران‌ خودرو به دنبال افزایش قیمت آنها است و در حال حاضر عرضه این خودروها به بازار محدود شده است.

وی تصریح کرد: همچنین سمند LX سال بنزینی و سمند LX بنزینی EF7 و رانا LX از دیگر خودروهایی هستند که ایران‌ خودرو آنها را در صف افزایش قیمت قرار داده است. مؤتمنی توضیح داد: در حال حاضر قیمت سمند LX در بازار با افزایش 400 هزار تومانی به 32 میلیون و 600 هزار تومان رسیده و پژو 206 تیپ 5 با رشد قیمت 300 هزار تومانی به قیمت 39 میلیون و 300 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

وی افزود: همچنین پژو 405 با افزایش قیمت 500 هزار تومانی هم اکنون به قیمت 30 میلیون و 500 هزار تومان در بازار معامله می‌شود که دلیل این افزایش قیمت‌ها، کاهش عرضه خودرو از سوی ایران‌ خودرو است.

وی با اشاره به رشد 500 هزار تومانی قیمت پژو پارس TU5 و عرضه این خودرو با قیمت 42 میلیون و 100 هزار تومان در بازار، گفت: پژو 207 دنده اتوماتیک نیز رشد قیمت یک میلیون و 800 هزار تومانی را تجربه کرده و با قیمت 54 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

وی در مورد قیمت تندر 90 دنده اتوماتیک نیز گفت:‌ عرضه این خودرو از سوی ایران‌ خودرو افزایش یافته و به همین دلیل قیمت آن با کاهش یک میلیون و 700 هزار تومانی در بازار به 48 میلیون تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل ادامه داد: پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 نیز 300 هزار تومان افزایش قیمت داشته و با قیمت 39 میلیون و 800 هزار تومان در بازار معامله می‌شود. همچنین قیمت پژو 206 تیپ 2 با افزایش 400 هزار تومانی به 34.5 میلیون تومان رسیده است.

وی در مورد دنا نیز به کاهش یک میلیون و 300 هزار تومانی قیمت این خودرو در بازار اشاره کرد و گفت: هم اکنون این خودرو با قیمت 44 میلیون و 700 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

وی در مورد بازار محصولات سایپا نیز گفت:‌ قیمت سایپا 111 به دلیل کاهش عرضه با افزایش یک میلیون تومانی روبه‌رو شده و هم اکنون با قیمت 23 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.



نظرات

  • رضا رضا (2 آذر 1396 ساعت 09:00)

    با سلام. من خودم یکی از کسانی هستم که هنگام ثبت نام اینترنتی موفق به ثبت نام نشدم،اصلا سایت برای من باز نشد و هر چه تلاش کردم بینتیجه بود،بعد از چند ساعت تو سایت نوشت که ظرفیت تکمیل شده،خوب با توجه به اختلاف قیمت معلوم شد که پشت صحنه چه خبره.

  • فرزاد فرزاد (7 مهر 1396 ساعت 09:25)

    زمانی قبل،تر قیمت یه خودکار در تهران و روستایی دورافتاده در نزدیکی مرزها یکی بود ولی الان انقدر هردمبیل شده که تو یک خیابون، یه خودروی خیلی خاص؟ دارای چند قیمت مختلف است و جالبتر و اسفناکتر اینکه فقط قیمت اختلافی فروشندگان دقیقا با قیمت واقعیش برابری میکند!