1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. انتشار آمار فروش 3 ماهه اول خودرو در بازار اروپا + نمودار

انتشار آمار فروش 3 ماهه اول خودرو در بازار اروپا + نمودار

18 اردیبهشت 1397
  • 0

با انتشار لیست جدید فروش خودرو در بازار اروپا برای 3 ماهه اول سال، میزان فروش خودروهای دیزلی به شدت کاهش پیدا کرده و در مقابل شاهد افزایش فروش دیگر خودروهای موجود در بازار هستیم.

 انتشار آمار فروش 3 ماهه اول خودرو در بازار اروپا + نمودار

باتوجه به آمار منتشر شده از فروش 3 ماهه اول سال جاری میلادی، می‌توان گفت که فروش خودروهای بنزینی با افزایش 14.6 درصدی همراه بوده و در مجموع حدود 300 هزار خودروی بیشتری در بازار اروپا فروخته شده است.

 انتشار آمار فروش 3 ماهه اول خودرو در بازار اروپا + نمودار

علاوه بر این، آمار فروش خودروهای الکتریکی به شدت افزایش یافته و حالا شاهد فروش 69 هزار و 898 خودروی الکتریکی مختلف در بازار اروپا هستیم که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، حدود 47 درصد افزایش پیدا کرده است، هرچند در این بین خودروهای پلاگین هیبریدی هم دیده می‌شود که با افزایش فروش 25.7 درصدی نسبت به سال 2017 میلادی همراه بوده و آمار فروش 139 هزار و 556 دستگاه را برای خود ثبت کرده است.

در مقابل افزایش فروش خودروهای بنزینی، الکتریکی و همچنین پلاگین هیبریدی، فروش خودروهای دیزلی در 3 ماهه اول سال جاری میلادی با کاهش 17 درصدی همراه بوده و حالا به میزان 322 هزار و 622 دستگاه کاهش پیدا کرده است که باز هم آمار فروش قبل قبولی در بازار است، اما کاهش فروش 17 درصدی خودروهای دیزلی در بازار اروپا می‌تواند زنگ خطری برای تولیدکنندگان این دسته از وسایل نقلیه باشد.

 انتشار آمار فروش 3 ماهه اول خودرو در بازار اروپا + نمودار

در بین کشورهای اروپایی، آلمان به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی معرفی شده است که حتی بالاتر از کشور نروژ قرار گرفته و در 3 ماهه اول سال جاری میلادی، آمار فروش 17 هزار و 574 وسیله نقلیه الکتریکی را به ثبت رسانده است که نسبت به سال گذشته میلادی با افزایش 70 درصدی همراه بوده است و بعد از آن می توان به افزایش فروش 20.3 درصدی خودروهای بنزینی اشاره داشت، اما در نقطه مقابل خودروهای دیزلی قرار می گیرند که با کاهش فروش 21.3 درصدی در کشور آلمان همراه بوده است.



نظرات