1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. فروش غیر قانونی خودرو در نمایندگی های مجاز

فروش غیر قانونی خودرو در نمایندگی های مجاز

29 مهر 1397
  • 1

رئیس ­اتحادیه فروشندگان خودرو از افزایش شکایتهای فروش غیر قانونی خودرو های تولید داخل در نمایندگی های مجاز خودرو خبرداد.

سعید موتمنی با اشاره به اینکه فروش شرکتهای داخلی فقط بصورت اینترنتی انجام می شود افزود: برخی از نمایندگی ها شروع به فروش خودروهایی کرده اند که وجود خارجی ندارد که این خلاف قانون است.

 فروش غیر قانونی خودرو در نمایندگی های مجاز

وی با تاکید برسرعت داشتن جلوگیری از خسارت ناشی از این اتفاق قبل از بروز حوادثی مانند شرکتهای متخلفی که هم اکنون در قوه قضائیه دارای پروندهای سنگین هستند گفت: ما از مردم تقاضا می کنیم بصورت نقدی و واحدهای صنفی دارای پروانه خودروهای خودرا خرید کنند.

رئیس­ اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه زمزمه های افزایش قیمت خودرو در یکی دو روزآینده وجود دارد ادامه داد: مردم و شرکتها منتظر تصمیم گیری ستاد تنظیم بازار هستند.

موتمنی با اشاره به اینکه اختلاف قیمت پراید 111 در بازار به 14 میلیون تومان رسیده است ادامه داد: آیا پس از افزایش قیمت این اختلاف قیمت بازار و کارخانه از بین می رود؟ آیا حجم تحویل خودرو از سوی شرکتها افزایش می یابد؟ آیا ضمانت اجرایی برای ساماندهی شرایط بازار وجود دارد؟ این سوالات متولیان بازار از شرکتهای خودروساز و ستاد تنظیم بازار است که درصورت تحقق آنها بازار به شرایط متعادل و مناسب می رسد.

وی درخصوص وضعیت فعلی حاشیه بازار افزود: حاشیه بازار در خودروهای زیر 30 میلیون تومان به 13.5 میلیون تومان،​ خودروهای 30 تا 45 میلیون تومان به 18 تا 30­ میلیون­ تومان­ و خودروهای 45 تا 55 میلیون تومان به 50 تا 60 میلیون­ تومان رسیده است.



نظرات

  • محمد محمد (30 مهر 1397 ساعت 12:24)

    همه کار می کنند . فروش غیر قانونی - نمایندگی غیر قانونی - افزایش قیمت غیر قانونی . شهر هرت که می گن همینه .