1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. سایپا بالاخره با واگذاری بن رو به رنو موافقت کرد

سایپا بالاخره با واگذاری بن رو به رنو موافقت کرد

14 آبان 1395
  • 0

در شرایطی که گفته می‌شد مسوولان سایپا مخالف واگذاری «بن‌رو» به رنوی فرانسه هستند، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌گوید توافق نهایی بر سر واگذاری این سایت به رنویی‌ها انجام شده است.

طبق توافقنامه‌ای که سازمان گسترش و رنو در مهرماه امسال با یکدیگر امضا کردند، قرار شده سایت بن‌رو به این خودروساز فرانسوی واگذار شود تا محصولات جدید این شرکت در آن به تولید برسد. طبق اعلام سازمان گسترش، سایت تولیدی «بن‌رو» به‌ازای طلبی که این سازمان از سایپا دارد، به رنو واگذار شده و به اصطلاح دو طرف با یکدیگر تهاتر کرده‌اند.

بن‌رو سایت تولیدی واقع در شهرستان ساوه است که سایپا چند سال پیش آن را از بخش خصوصی خرید و هم اکنون وانت پراید و خودرو چینی آریو را در این سایت به تولید می‌رساند. هرچند سایپایی‌ها پس از توافقنامه رنو و سازمان گسترش هیچ‌گاه رسما با واگذاری بن‌رو مخالت نکرده‌اند، اما به گفته منابع آگاه این شرکت، در محافل خصوصی، نارضایتی خود را نسبت به این ماجرا بروز داده‌اند. این در حالی است که منصور معظمی مدیرعامل سازمان گسترش در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» از توافق این سازمان با سایپا بر سر واگذاری بن‌رو خبر می‌دهد. وی با بیان اینکه بن‌رو بابت بدهی سایپا به سازمان گسترش، در اختیار رنو قرار می‌گیرد، تاکید می‌کند: حدودا دو ماه پیش در مورد چگونگی پرداخت بدهی سایپا به سازمان گسترش، با مسوولان این شرکت توافق کردیم و اوایل هفته گذشته نیز بر سر واگذاری سایت بن‌رو، توافق نهایی انجام شد. گفته‌های معظمی در شرایطی است که مسوولان سایپا هنوز هیچ واکنش رسمی به ماجرای بن‌رو نشان نداده و ظاهرا ترجیح می‌دهند چراغ خاموش، این موضوع را پیگیری کنند.

منبع:دنیای اقتصاد



نظرات