1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. آغاز صادرات محصولات سایپا به گینه

آغاز صادرات محصولات سایپا به گینه

30 اردیبهشت 1396
  • 0

معاون صادرات و امور بین‌الملل گروه سایپا گفت: برای سال نخست و با هدف معرفی محصولات به بازار گینه 1000 دستگاه انواع محصولات تولیدی گروه خودروسازی سایپا به این کشور صادر می‌شود.

 آغاز صادرات محصولات سایپا به گینه

محسن جوان معاون صادرات و امور بین‌الملل گروه سایپا در حاشیه ارسال نخستین محموله از محصولات گروه سایپا به مقصد کشور گینه گفت: برای حضور قدرتمند در بازار گینه، در سبد صادراتی ما به این کشور انواع خودروهای سایپا 131، سایپا 132، تیبا و تیبا2، خودروهای تولید مشترک شامل چانگان، برلیانس، آریو، وانت پیکاپ ریچ و نیسان مجهز به کابین یخچال وجود دارد. وی افزود: هدف ما این است که با ایجاد شبکه نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در غرب آفریقا پایگاه جدیدی ایجاد کنیم تا بازارهای صادراتی را در این کشور و کشورهای اطراف توسعه دهیم. جوان با بیان اینکه در سال 96 صادرات بیش از 34 هزار دستگاه خودرو به بازارهای خارجی پیش‌بینی شده است تاکید کرد: علاوه بر استفاده از پایگاه‌های تولید خودرو در عراق، سوریه، ونزوئلا و به‌زودی در الجزایر، خودرو کامل هم صادر خواهیم کرد ضمن اینکه خودرو به‌صورت قطعات منفصله به این پایگاه‌ها ارسال می‌شود و با خدمات فنی مهندسی که به طرف‌های تجاری در این کشورها دادیم تولید را توسعه خواهیم داد. وی گفت: ما در برخی کشورها برنامه صادرات قطعات خط تولید داریم تا از ظرفیت شبکه تامین سایپا قطعات مورد نیاز را برای آنها تهیه کنیم و درحال حاضر با کشورهای ایتالیا و اسپانیا، ترکیه و آلمان درحال مذاکره هستیم.

معاون صادرات و امور بین‌الملل گروه سایپا با اشاره به صادرات بیش از 10 میلیون دلار قطعه در سال گذشته افزود: برنامه ما برای سال 96 صادرات بیش از 34 ه زار دستگاه انواع محصولات تولیدی در گروه سایپا به ارزش بالغ بر 200 میلیون دلار و 20 میلیون دلار قطعه است.جوان گفت: رمز موفقیت سایپا ایجاد و توسعه شبکه خدمات گسترده در دیگر کشورها است و تاکنون بیش از 150 هزار دستگاه انواع خودروهای سایپا به عراق صادر شده و ما امسال برنامه داریم 3 خط جدید تولید محصول در عراق ایجاد کنیم که گروه ایکس 100 و آریو در کنار تیبا در عراق تولید خواهد شد.

منبع : دنیای اقتصاد



نظرات