1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. توافق سایپا و ولوو برای تاسیس شرکت مشترک

توافق سایپا و ولوو برای تاسیس شرکت مشترک

10 آبان 1396
  • 0

مدیرعامل سایپادیزل از انجام توافق اولیه برای تاسیس شرکت مشترک ولوو و سایپا در ایران و سرمایه‌گذاری مشترک دو شرکت در این زمینه خبر داد.

 توافق سایپا و ولوو برای تاسیس شرکت مشترک

رسول محمدصادقی امروز در مراسم بازدید مدیرعامل ولووتراکس از خطوط تولید سایپادیزل در ایران اظهار کرد: قدمت همکاری سایپا و ولوو برای تولید محصولات در ایران به ۳۰ سال می‌رسد.

وی با بیان اینکه با ولوو مذاکراتی کرده‌ایم تا ایران هاب منطقه‌ای تولید محصولات این شرکت در منطقه شود، خاطرنشان کرد: در این مذاکرات موضوع صادرات خودروهای ولووی تولیدی در ایران به کشورهای خاورمیانه منطقه CIS و آفریقا پیگیری می‌شود.

محمدصادقی ادامه داد: موضوع سرمایه‌گذاری مشترک با ولوو در ایران در مذاکرات امروز مطرح شده و توافق اولیه برای تاسیس شرکت مشترک با ولوو و سرمایه‌گذاری مشترک دو شرکت در ایران به دست آمد.

وی افزود: در حال حاضر عمق ساخت داخل محصولات ولوو در ایران ۲۰ درصد است که طبق توافقات صورت گرفته در مذاکرات جاری عمق داخلی‌سازی محصولات در سال آینده به ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سایپا دیزل با بیان اینکه حضور مدیرعامل شرکت ولووتراکس در ایران نقطه عطفی در روابط بین دو شرکت است، تصریح کرد: در مذاکرات امروز علاوه بر توافق در زمینه سرمایه‌گذاری ولوو در ایران در زمینه افزایش عمق ساخت داخل محصولات به ۵۰ درصد نیز توافقاتی حاصل شد.

منبع ایسنا


نظرات