1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. یکی از گرانقیمت ترین خودروهای جهان به ایران رسید

یکی از گرانقیمت ترین خودروهای جهان به ایران رسید

11 تیر 1393
  • 0

آیا تسلا مهمترین خودروساز جهان است؟

چند روز پیش تصاویر مختلفی از ورود اولین مرسدس‌بنز SLSAMG-Blackseries به کشور در سایت‌ها منتشر شد. نسخه‌ای خاص و قدرتمند که علاوه بر بهینه‌سازی در بخش پیشرانه، از نظر آئرودینامیک و ظاهری نیز تغییراتی داشته است.

مرسدس‌بنز SLS AMG BlackSeries از یک پیشرانه هشت سیلندر ۶٫۲ لیتری بهره‌مند است. قدرت این پیشرانه با بهینه‌سازی‌های صورت گرفته توسط کمپانی AMG به ۶۳۱ اسب‌بخار در ۷۴۰۰ دور بر دقیقه رسیده است. همچنین حداکثر گشتاور این پیشرانه ۶۳۵ نیوتن‌متر در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه است. شتاب صفر تا ۱۰۰ در این نسخه ۳٫۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۳۱۵ کیلومتر در ساعت ثبت شده است. جالب است بدانید که در نسخه استاندارد SLSAMG شتاب صفر تا صد ۳٫۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۱۷ کیلومتر در ساعت ثبت شده است. پیشرانه مدل استاندارد تنها قادر به تولید ۵۷۱ اسب‌بخار قدرت در ۶۸۰۰ دور بر دقیقه است و حداکثر گشتاور آن ۶۵۰ نیوتن‌متر در ۴۷۵۰ دور بر دقیقه بدست می‌آید.

اما از دیگر ویژگی‌های نسخه به لک سری می‌توان به استفاده از فیبرکربن در بخش‌های مختلف داخل و خارج خودرو اشاره کرد. این پوشش کربنی علاوه بر ایجاد حس سواری اسپرت باعث کاهش وزن SLSAMG شده است. خودروی مورد نظر با رنگ زرد خود چند روزی است که در گمرک نوشهر در کنار نسخه استاندارد SLSAMG قرار گرفته است. مرسدس‌بنز SLSAMG که بر روی آن چادر کشیده شده احتمالاً برای دریافت پلاک ملی وارد کشور شده و از اواخر اسفند سال گذشته در محوطه مخصوص گمرک پارک شده است. اما هنوز اطلاعاتی از سرنوشت SLSAMG-BlackSeries مورد نظر نداریم. شاید این خودرو بتواند همانند دیگر خودروهای لوکس و اسپرت مجوز خاص پلاک ملی دریافت کند. موضوعی که خواه ناخواه به امری عادی تبدیل شده و هر از چند گاهی شاهد انتشار تصاویری از این خودروهای گران‌قیمت و خاص در شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی هستیم.




نظرات