1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. خرید و فروش حواله های پیش فروش خودرو ناشی از یک فساد مالی آشکار است

خرید و فروش حواله های پیش فروش خودرو ناشی از یک فساد مالی آشکار است

6 مهر 1395
  • 1

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این که خرید و فروش حواله های پیش فروش خودرو ناشی از یک فساد مالی آشکار است گفت: این کمیسیون فردا با حضور وزیر صنعت و رئیس سازمان ایدرو موضوع خرید و فروش غیر قانونی حواله های پیش فروشی برخی از خودروها را بررسی می‌کند.

داریوش اسماعیلی درباره خرید و فروش حواله های پیش فروش یک خودرو توسط برخی از نمایندگی های شرکت پارس خودرو گفت: این که برخی از نمایندگی ها به شکلی اقدام به خرید حواله های یک خودرو کرده تا دوباره با سود، آن حواله را به مردم بفروشد نشان دهنده یک فساد مالی آشکار در کشور است چرا که این نمایندگی ها با داشتن امکان صلح 5 روزه بدون مشکل اقدام به این کار کرده اند.

وی با تاکید بر این که مسئولان مربوطه باید پاسخگوی این فساد مالی سازمان یافته باشند گفت: مجموعه مدیریت پارس خودرو و وزات صنعت، معدن و تجارت باید نظارت های لازم را داشته باشند تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

اسماعیلی ادامه داد: سوال این است که این حواله ها به شکل و به چه دلیلی این گونه از سوی برخی نمایندگی ها خرید و فروش می شوند؟ شاید این نمایندگی ها این موضوع را انکار کنند اما اطلاعات واصله از سوی مردم خلاف آن را بیان می کند، لازم است بازرسانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی های این شرکت خودرو سازی مراجعه کرده و از نزدیک شاهد این تخلف باشند. اینکه این شرکت خودرو ساز مدت 5 روزه ای را برای امکان صلح و ثبت نام قطعی در نظر گرفته راه را برای این کار و خرید و فروش حواله باز گذاشته است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه قطعا این کمیسیون این موضوع را پیگیری می کند گفت: قرار است وزیر صنعت به همراه رئیس سازمان ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) در جلسه فردای کمیسیون حضور می یابند و قطعا در این جلسه به صورت جدی این موضوع مطرح می شود که باید اخطارهای لازم به مجموعه مدیریت شرکت های خودروسازی داده شود چون تمامی مشکلات به بحث مدیریت و نبود نظارت و بازرسی کامل برمی گردد.

وی تاکید کرد: باید برنامه ریزی طوری باشد که در حق مردم اجحاف نشود باید خودرو به همان قیمت اعلام شده به فروش برسد دیگر این بازی ها چه معنایی دارد که تعدادی تحت عنوان نمایندگی بخواهند به مردم ظلم آشکار کنند.

اسماعیلی در پایان گفت: قطعا وزیر صنعت و رئیس سازمان ایدرو باید پاسخ دهند که چرا این اتفاق رخ داده و مدیریت شرکت های مربوط بیخیال بودن و یا خدایی نکرده هماهنگی با نمایندگی‌ها برای این کار انجام شده است. باید ابعاد این قضیه برای برخورد روشن شود.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • ب ب (6 مهر 1395 ساعت 19:36)

    راه حل اینکه کسی حواله نخره مگر قحطی ماشین اومده اینها تبلیغاتی هست تا لگنهاشون را به مردم بندازن وبازار گرمی بکنن