1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. برنامه‌ریزی رنو برای تولید مستقل خودروی ارزان‌ قیمت

برنامه‌ریزی رنو برای تولید مستقل خودروی ارزان‌ قیمت

8 اسفند 1395
  • 2

رئیس انجمن قطعه‌سازان با اشاره به برنامه‌ریزی شرکت رنو فرانسه برای تولید مستقل خودرو در ایران در کنار تولید مشترک با خودروسازان ایرانی و سازمان گسترش، گفت: مدیران رنو به دنبال تولید محصولات ارزان قیمت در ایران هستند.

رضا رضایی اظهار داشت: اینطور که از برنامه‌ریزی رنو مشخص است این شرکت خودروسازی به دنبال رشد فزاینده تولیدش در ایران است و قصد دارد به طور مستقل در کشورمان سرمایه‌گذاری کند.

وی تصریح کرد: خرید ۵۰ درصد سهام سایپای کاشانی یا سایپای بن‌رو و یا فعالیت‌های دیگر رنو نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد با حجم گسترده‌تر و خودروهای متنوع‌تر در ایران حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: این میزان علاقه‌مندی که در رنو وجود دارد، در شرکت‌های دیگر خودروساز خارجی دیده نشده است.

رضایی پیش‌بینی کرد حضور رنو در بازار ایران در آینده‌ای نزدیک پررنگ‌تر شود.

وی با بیان اینکه رنو سعی دارد به صورت مستقل در ایران سرمایه‌گذاری و تولید خودرو کند، گفت: طی مذاکراتی که با مدیران رنو داشتیم، آنها اظهار علاقه‌ کردند که در ایران به طور مستقل خودرو تولید کنند.

وی ادامه داد: رنو بازار ایران را رصد کرده و می‌داند که بازار برای خرید چه خودروهایی کشش دارد. این موضوع را می‌توان از میزان استقبال مردم از خرید پراید متوجه شد که به دلیل قیمت پایین این خودرو، بیشترین فروش را در بازار دارد.

رئیس انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه بازار ایران برای خرید خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان و به ویژه کمتر از ۳۰ میلیون تومان تمایل بیشتری دارد، گفت: رنو سعی می‌کند خودروهایی که با بازار ایران همخوانی دارد را در اینجا عرضه کند و به ویژه در بخش تولید به دنبال خودروهای گران‌قیمت نخواهد رفت.

وی اظهارداشت: ممکن است رنو خودروهای گران قیمت خود را از طریق واردات در بازار ایران عرضه کند اما برای تولید خودرو در کشورمان سراغ محصولات ارزان‌ قیمت خواهد رفت.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا رنو در این مورد بحثی با قطعه‌سازان نیز داشته است؟ گفت: خیر، هنوز بحثی مطرح نشده است.

منبع:فارس



نظرات

  • فرزاد فرزاد (8 اسفند 1395 ساعت 19:29)

    اگه پول ملی قدرت داشت و نرخ ارز بصورت مصلحتی و هدفمند بالا نمیرفت الان دیگه این مسخره بازیها در کشور عزیزمون وجود نداشت، الان ارزانترین و بی کیفیت ترین خودروی ما حدود ۲۰میلیون قیمت داره، بعد ببین اینا دیگه میخوان چی تولید کنن که ارزون هم باشه!؟
    یعنی از تندر و ساندرو عتیقه تر تو مخیله نمیگنجه!

  • ایرانی ایرانی (8 اسفند 1395 ساعت 15:12)

    این دروغ محظ است.خودروی ارزان ؟؟؟؟؟ خنده آور است...