1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. کاهش دوباره قیمت در خودروهای وارداتی انتظار می رود

کاهش دوباره قیمت در خودروهای وارداتی انتظار می رود

8 اسفند 1396
  • 0

کاهش نرخ ارز و همچنین رکود بسیار سنگین در بازار باعث شده است که قیمت خودروهای وارداتی در مسیر کاهشی قرار گیرد.

از ابتدای هفته در بازار تهران شاهد افت قیمت 3 تا 40 میلیون تومان در برخی از مدل‌ها بودیم.

فربد زاوه کارشناس خودرو اظهار کرد: تاثیرات نرخ ارز است به دلیل اینکه افزایش نرخ ارز بهای قیمت تمام شده را افزایش می‌دهد.

 کاهش دوباره قیمت در خودروهای وارداتی انتظار می رود

وی افزود: از طرفی به دلیل اینکه تعرفه‌ها افزایش یافته و به قول معروف بالای بازار فضا پیدا کرده این انتظار را ایجاد کرده که قیمت‌ها افزایش یابد.

کارشناس خودرو درباره خودرو‌های وارداتی نیز گفت: افزایش تعرفه، افزایش قیمت دلار و افزایش اسقاط خودرو سه عامل اصلی افزایش قیمت خودرو‌های وارداتی است که با توجه به کاهش قیمت خودرو فعلا بازار در رکود به سر می‌برد.

زاوه در پاسخ به این سئوال که آیا با افزایش قیمت خودرو‌های چینی همچنان مشتریان برای خرید این خودرو‌ها تمایل نشان خواهند داد، تصریح کرد: زمایکه تعرفه شدید افزایش می‌یابد خریداران ناچار می‌شوند به سمت محصولات جایگزین بروند که بیشتر CKD چینی یا یکسری از محصولات هستند که شاید زیاد به روز هم نباشند

وی ادامه داد: اینکه خریداران به دنبال جایگزینی محصولات دیگر باشند طبیعی است به دلیل اینکه با افزایش ناگهانی تعرفه قدرت خرید خریداران به همان سرعت افزایش نمی‌یابد به سمت خودرو‌های چینی می‌روند و، چون با افزایش تقاضا مواجه می‌شوند قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

کارشناس خودرو افزود: از طرفی، چون فاصله افزایش تعرفه زیاد شده، شرکت‌های مادر به دلیل اینکه خیالشان از تعرفه راحت است وسوسه می‌شوند که قیمت CKD محصول خود را افزایش دهند و این یک روند غلطی است که ایجاد می‌شود.

زاوه خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش نرخ ارز بازار خودرو‌های وارداتی در رکود قرار دارد و خریداران به دلیل اینکه احتمال می‌دهند قیمت‌ها بیشتر کاهش یابد خرید نمی‌کنند.

وی درباره پیش بینی خود از بازار خودرو در روز‌های پایانی سال گفت: در خودرو‌های داخلی که وابستگی به نرخ ارز کمتر است خریداران خود را دارند و بازار آن‌ها رونق خواهد داشت اما، در خودرو‌های گران قیمت این اتفاق نخواهد افتاد و خودرو‌های وارداتی با کاهش خرید و فروش و قیمت همراه خواهند بود.



نظرات