1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. اعلام قیمت پراید در سوریه 132 میلیون و تیبا 140 میلیون تومان !

اعلام قیمت پراید در سوریه 132 میلیون و تیبا 140 میلیون تومان !

27 آبان 1397
  • 16

مدیرعامل شرکت سایپا در سوریه با اعلام اینکه شرکت سایپا ارزان‌ترین خودروی بازار سوریه را تولید می‌کند، گفت: پراید در سوریه ۱۳۲ میلیون تومان و تیبا ۱۴۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

محمد علویان، با اشاره به اینکه شرایط کشور سوریه در دوران جنگ باعث شده بود تا فعالیت شرکت خودروسازی سایپا از 2012 تا 2015 با کندی انجام شود، اظهار داشت: خوشبختانه از اواخر سال 2015 تولید خودرو توسط این شرکت در کشور سوریه با سرعت بیشتری همراه شده است به‌نحوی که در سال گذشته توانسته‌ایم هزار دستگاه خودرو تولید کنیم و در بازار به‌فروش برسانیم.

 اعلام قیمت پراید در سوریه 132 میلیون و تیبا 140 میلیون تومان !

وی با اعلام اینکه شرکت سایپا ارزان‌ترین خودروی بازار سوریه را تولید می‌کند، افزود: پراید این شرکت در حال حاضر 4 میلیون و 400 هزار لیر به‌فروش می‌رسد که این رقم در مقایسه سایر خودروهای موجود در سوریه بسیار ارزان است.

مدیرعامل شرکت سایپا در سوریه در مورد قیمت پراید در بازار این کشور نیز گفت: این خودرو در تخفیف نمایشگاهی 4 میلیون و 200 هزار لیر به‌فروش می‌رسید اما با حذف این تخفیف در حال حاضر 4 میلیون و 400 هزار لیر قیمت‌گذاری شده که این رقم به پول ایران 132 میلیون تومان است.

علویان با تأکید بر اینکه "ما حاشیه سود بالایی در کشور سوریه داریم"، گفت: بعد از پراید، ارزان‌ترین خودرو در بازار سوریه 6 میلیون و 900 هزار لیر است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به حضور پررنگ سایپا در کشور سوریه اشاره کرد و افزود: علی‌رغم اینکه مردم در این کشور با کاهش قدرت خرید روبه‌رو شده‌اند اما ما توانستیم در سال 2018 از رقبای چینی و کره‌ای خود در بازار سبقت گرفته و هزار دستگاه محصول در این کشور به‌فروش برسانیم.

مدیرعامل شرکت سایپا در سوریه با تأکید بر اینکه "به هیچ عنوان خودرویی در کارخانه سوریه ما خاک نمی‌خورد" تصریح کرد: در برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است محصولات ساینا، کوئیک، آریو، H330 و H320 نیز وارد خط تولید این شرکت در سوریه شود به‌نحوی که در حال حاضر در حال مقدمات این برنامه بوده و یک یا دو ماه آینده اجرایی خواهد شد.

علویان در خصوص قیمت تیبا نیز در بازار سوریه گفت: ما درصددیم تیبا را جایگزین پراید کنیم به‌نحوی که در حال حاضر مشغول بازاریابی در کشور سوریه هستیم. این محصول در سوریه 4 میلیون و 600 هزار لیر قیمت‌گذاری شده که اگر مشتریان بخواهند آن را به‌صورت اقساطی دریافت کنند باید 5 میلیون لیر معادل 140 میلیون تومان به شرکت پرداخت کنند.

وی با اعلام اینکه "با ورود محصولات جدید به بازار سوریه در سالهای آینده به تولید 8 هزار خودرو در بازار سوریه دست پیدا خواهیم کرد" تصریح کرد: در هدفگذاری‌ها قرار است در سال 2019 دوهزار دستگاه خودرو در کشور سوریه تولید کنیم.

مدیرعامل شرکت سایپا در سوریه اضافه کرد: باید تأکید کنم کل سرمایه شرکت در کشور سوریه برگشت پیدا کرده و حتی ما به سود مناسبی هم دست پیدا کرده‌ایم که این موضوع به‌خلاف تمام صحبتها در مورد ضرردهی شرکت سایپا در کشور سوریه است.

منبع تسنیم


نظرات

  • کارگر کارگر (28 آبان 1397 ساعت 11:45)

    دمت گرم یاسرجان گل گفتی . آقا جون پولمون بی ارزش شده ملت بفهمید توروخدا . قیمت پراید همون 4 میلیون و 400 هزار لیر هست که بود

  • محمد محمد (28 آبان 1397 ساعت 09:40)

    اگر این خبر واقعیت هم داشته باشه بی ارزش بودن پول ملی ما را نشون میده که جای بسی تاسف است . شما باید ببینی با 4 میلیون لیر سوریه بجز پراید چی میشه خرید ؟

  • سید مهدی سید مهدی (28 آبان 1397 ساعت 08:41)

    الان من به عنوان یک ایرانی دارم اشک شوق میریزم که پراید رو 90 میلیون ارزونتر از یه سوریه ای میخرم. خدایا شکرت من چقدر خوشبختم و خوشحالم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    سایپا مچکریم

  • تحلیگر تحلیگر (28 آبان 1397 ساعت 07:51)

    اگه این ماشینهای تاریخ مصرف گذشته را در سوریه با این قیمت می خرند سایپا با فروش یک سوم تولید خود زیان خود را جبران می کنه پس چرا نمی فروشن ضمناً این مدیر گرامی می گوید ارزان ترین اتومبیل سوریه می باشد خوب تو ایران هم ارزان ترین و بی کیفیت ترین همین ماشینها می باشد منتهی سوریها می خرند!؟ ما نگاه می کنیم شنونده باید عاقل باشد

  • یاسر یاسر (28 آبان 1397 ساعت 00:22)

    دکتر جان
    شما باید لیر سوریه رو با قیمت دلار ۴۲۰۰ محاسبه کنید، چون ارز ۴۲۰۰ از دولت می گیرید نه دلار ۱۴ هزار تومانی بازار آزاد.... خودتی دکتر . ملت رو چی فرض کردی!

  • مصطفی مصطفی (27 آبان 1397 ساعت 22:38)

    واقعا نمیدونم چطور رویتان میشه این خبرا بذارید اگر واقعا راست باشه باید به حال خودمون زار بزنیم... سوریه ای که چند ساله شخمش زدن ارزش پولش از کشور ما بیشتره!!!!!!!!خاک بر سر ما

  • اکبر اکبر (27 آبان 1397 ساعت 21:55)

    بله خودرو بسیار گران است در سوریه و مردم قدرت خرید ندارند و به نان شب محتاج. فروش هزار دستگاه خودرو در یک سال افتخاری ندارد و شرکتهای خودروسازی اصلا نگاهی به بازار سوریه ندارند.

  • ali ali (27 آبان 1397 ساعت 21:24)

    اقای مدیر عامل سایپا چنان با بی فکرد ایراد فضل میکنند که باید به ابشان یاداور شوم که شما پراید را ١٣٢میلیون نمیفروشید بلکه به واسطه بالا رفتن نرخ ارز و بی ارزش شدن ریال ، مردم بی گناه باید ارز فروش خودرو بی کیفیت شما به سوریه رو با نرخ دلار اینروزا بپردازند ، بعبارتی باید بگم این پول رو شما از جیب شهروندان ایرانی درمیارید بیرون و رانت میخورید و خودروهای موعد تحویل رسیده مشتریان رو تحویل نمی دید و هم قیمت بازار ایران رو بالا بردید و هم از موقعیت سواستفاده میکنید وافعا برایه طرز فکر مدیران ارشد متاسفم

  • امیر امیر (27 آبان 1397 ساعت 21:11)

    سلام خیلی خوبه خودروسازان اگه هزار دستگاه فروختن چرا الان اعلام ورشکستگی می کنند لطف کنید آشغال هاتون رو تو همون جا بفروشید و شرتون رو کم کنید......

  • ناج ناج (27 آبان 1397 ساعت 19:45)

    حرف مفته کسی هم پیگیر صحتش نیست؟
    یعنی پول ما اینقد بی ارزش شده؟
    اگه اینطوره چرا گمرک خودرو رو صفر نمی کنید؟
    این مبلغ میشه 10هزار دلار؟سرچ کنید با ده هزازر دلار چه خودروهایی میشه خرید بعد به صحت این حرف فکر کنید؟

  • saman saman (27 آبان 1397 ساعت 18:32)

    با این حرف های که نوشتی یک مشت محکمی به مردم زدی یعنی گرانتر وگرانت خواهدشد .... به این نتیجه میرسیم هیچ کس خوب نیست به هیچ کس اعتماد نکنید ناز می کنه میره بالا کسی که ثابت بود نرخش همه نمیره بالا خدا فعلا دست به دعا شیم شاید اخرت نزدیک کرد بریم آلان بوی خرابی میاد اینجا دنیا مادی ما هم کم کم خشک سالی زده نرخ های جدید و سکته های ناگهانی بی خیال این دو روز گرانی شید پنا ببرید به خدا بند های خدا فعلا میخوان همه دیگر رو سر کیسه کنند..

  • رضا رضا (27 آبان 1397 ساعت 18:10)

    بهتره بگه به دلار چند از ش میخرن و حرف مزخرف نزنه

  • عبدل عبدل (27 آبان 1397 ساعت 17:33)

    با پول ما اینقدر میشه با پول خودشون حقوق یک ماهه و نیم ، پول یک پراید با خرج خونه اشون میشه .....
    این یعنی ما چقدر پرایدو گرون میخریم ، با حقوق ۴۰ ماهمون یا سی سال یک پراید میخریم .

  • ساسان ساسان (27 آبان 1397 ساعت 15:00)

    این آشغالا فقط به درد سوری ها میخوره

  • vahid vahid (27 آبان 1397 ساعت 14:35)

    ینی 4 میلیون اونجا میشه 132 میلیون ما!!!!!!!!!!!!حقوق کارگر اونجا چقده؟؟؟؟؟خواهش میکنم اگه میشه 100 میلیون بفروشید تا همشو اون سوری ها بخرن.......(یه تخفیف 30 میلیونی)بدوووو حرجاش کردمممم بدووووووو...

  • امیر امیر (27 آبان 1397 ساعت 10:00)

    باسلام خواهشاممکنه همچین خبرهایی که به شعور ملت توهین میشه نزارید این آقا مردمو چی فرض کرده 132 میلیون 140میلیون خوب ببریید این گاریهاتونو اونجا بفروشید