1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. خرید خودرو را به ابتدای سال 93 موکول کنید!

خرید خودرو را به ابتدای سال 93 موکول کنید!

11 اسفند 1392
  • 0

مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند خودروی مورد نیاز خود را ارزان‌تر از قیمت‌های فعلی در فروردین ماه 93 خریداری کنند.

اگرچه در ایام پایانی سال قیمت خودروها افزایش نیافته است اما رشد اندک تعداد مشتریان موجب شده که فروشندگان برخلاف همیشه از ارائه تخفیف خودداری کنند.

این در حالی است که به دلیل وفور خودروهای موجود در انبارها فروشندگان تا دو هفته پیش حاضر بودند برای جلب مشتری تخفیف‌های قابل توجهی را نیز برای فروش قائل شوند.

در حال حاضر مصرف‌کنندگان خودروها را با پلاک سال 92 خریداری خواهند کرد در حالی که کمتر از 20 روز به آغاز سال 93 باقی مانده و با آغاز سال جدید خریداران بین یک تا 1.5 میلیون تومان از ناحیه تفاوت قیمت خودروهای مدل 92 و 93، متضرر خواهند شد.

به گفته فعالان بازار خودرو هم‌اکنون تعداد زیادی خودرو در سطح نمایندگی‌ها و دفاتر فروش خودرو در سراسر کشور موجود است که تنها تعداد ناچیزی از آن‌ها تا پایان سال جاری فروش رفته و فروشندگان مجبور به عرضه این خودروها در سال 93 هستند.

این خودروها به دلیل آنکه در سال جاری تولید شده‌اند در سال 93 نیز با پلاک سال 92 عرضه خواهند شد و به همین دلیل به طور طبیعی بین یک تا 1.5 میلیون تومان از قیمت فروش آنها در سال جدید کاسته خواهد شد.

به عقیده کارشناسان از آن سو نیز با توجه به وفور عرضه خودروهای مدل 92 در سال 93 فروشندگان مجبور خواهند شد برای فروش این خودروها تخفیف‌های قابل توجهی را به مشتریان ارائه دهند.

بنابراین با توجه به مجموع شرایط در صورتی‌که مصرف‌کنندگان خودرو بتوانند خرید خود را تا پایان سال جاری به تعویق بیندازند خودروی مدنظر خود را حدود دو تا سه میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت‌های فعلی خریداری خواهند کرد.

در این زمینه یک فعال بازار خودرو می‌گوید: هم‌اکنون تب و تاب خریدهای نوروزی گریبانگیر بازار خودرو نیز شده و قیمت خودروها اصطلاحا مقداری سفت شده است اما در عمل تعداد خریداران افزایش خاصی نداشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این فعال بازار خودرو با بیان اینکه فروشندگان سعی می‌کنند با جذب معدود خریداران فعلی حداکثر استفاده را از بازار شب عید بکنند، تصریح کرد: مصرف‌کنندگان از پنجم فروردین 93 به بعد می‌توانند شاهد افت قیمت خودروهایی که هم‌اکنون در بازار عرضه شده است باشند.

به گفته وی در ابتدای سال جاری (92) نیز بسیاری از خودروهای پرتیراژ چند میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت‌های اواخر سال 91 در بازار عرضه شدند.




نظرات