1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پورشه قسطی، ماهی 69 میلیون تومان!

پورشه قسطی، ماهی 69 میلیون تومان!

7 بهمن 1392
  • 3

تعجبی ندارد در شهری که خودروهای 1 میلیارد و 200 میلیون تومان به تعداد انبوه رفت و آمد می‌کنند، فروش قسطی خودروهای لوکس با چنین اعداد و ارقام کهکشانی رایج باشد. پورشه قسطی، ماهی 69 میلیون تومان!

عرضه اقساطی خودرو چه به صورت پیش‌فروش و چه به صورت شرایطی یا لیزینگی، یکی از راه‌های افزایش میزان فروش محسوب می‌شود. در حقیقت این اقدام یکی از روش‌های خودروسازان به منظور افزایش درآمد‌ها و رونق بیشتر تیراژ است.

اما وقتی پای فروش اقساطی خودروهای لوکس وسط کشیده می‌شود، داستان رنگ و بوی دیگر به خود می‌گیرد.

در تهران پایتخت هستند تعداد زیادی شرکت‌ها و موسسات لیزینگ و حتی نمایشگاه‌دار که اقدام به عرضه خودروهای لوکس و اسپرت وارداتی با شرایط عجیب می‌کنند.

در تماسی که با یکی از همین نمونه‌ها داشتیم، اطلاعات حیرت‌انگیزی به دست آوردیم.

نمایشگاه فوق چند مدل شاسی‌بلند پورشه کاین را به صورت اقساطی برای مشتریان خاص تدارک دیده بود. داستان از این قرار است که این نمایشگاه مدل GTS این پورشه را با قیمت نقدی 960 میلیون عرضه می‌کرد ولی برای قسط‌بندی شرایط دیگری داشت.

به این صورت که که 600 میلیون را ابتدا دریافت و مابقی (320 میلیون) را طی شش ماه تا یک سال از مشتری به صورت قسطی با سود 30 درصد اخذ می‌کرد.

این یعنی سود 96 میلیون تومانی روی هر دستگاه. بنا بر این مشتری متمول این پورشه می‌بایست 416 میلیون تومان را به نمایشگاه‌دار برگرداند.

در روش قسط‌های نیم ساله، او باید ماهیانه 69 میلیون و 333 هزار تومان و در روش قسط‌های یک ساله می‌بایست ماهیانه 34 میلیون و 666 هزار تومان پرداخت کند.




نظرات

  • هفت گنج هفت گنج (8 بهمن 1392 ساعت 12:39)

    قربون دستت چند تا واسه منم بذارین...

  • رامین رامین (7 بهمن 1392 ساعت 12:32)

    فکر میکنین این خبر خیلی غوغاس و عجیبه ؟
    نه عزیزم واسه کسی که داره و میتونه اصلا عجیب نیست و این یه امر معمولیه
    پول دارن نوش جونشون نمیان که پراید برونن

  • پاک طینو پاک طینو (7 بهمن 1392 ساعت 11:43)

    قربونت یه چندتا بفرست اینور تا یه دو سه تا شو واسه خودم و بچه ها انتخاب کنم .