1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بودجه درآمدی پلیس و خزانه از جرایم رانندگی؛ 3 هزار میلیارد تومان!

بودجه درآمدی پلیس و خزانه از جرایم رانندگی؛ 3 هزار میلیارد تومان!

21 آذر 1396
  • 0

بررسی‌های بودجه 97 نشان از رشد درآمد‌های حاصل از جرایم رانندگی دارد و به نظر می‌رسد این رشد برای آن دسته از جرایمی است که قرار است به تازگی به مجموعه جرایم رانندگی اضافه شده‌اند.

 درآمد پلیس و خزانه از جرایم رانندگی؛ 3 هزار میلیارد تومان!

بررسی کلیات بودجه سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهد درآمد خزانه دولت و نیروی انتظامی از محل جرایم رانندگی به ۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد. این میزان از درآمد در حالی در سال ۹۷ به ۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد که در سال ۹۶ درآمد ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود و مشخص نیست رشد ۲۰۰ میلیارد تومانی در مقطعی که قرار نیست جرایم رانندگی افزایش پیدا کند، به چه دلیل است. به طوریکه امروز سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره جدول منتشر شده در فضای مجازی در خصوص افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی، اظهار کرد: هیچ گونه تغییری در نرخ جرایم رانندگی به وجود نیامده و هر آنچه که تحت این عنوان و برخی از رسانه‌ها منتشر شده است، جعلی و کذب است.

اما بررسی‌های بودجه ۹۷ نشان از رشد درآمد‌های حاصل از جرایم رانندگی دارد و به نظر می‌رسد این رشد برای آن دسته از جرایمی است که قرار است به تازگی به مجموعه جرایم رانندگی اضافه شوند.

بر اساس بررسی متن کامل بودجه طی سال های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۵، دولت در سال ۱۳۸۹ تنها ۴۰۰ میلیارد تومان از محل جرایم رانندگی درآمد داشت که این میزان تا سال ۱۳۹۱ ادامه داشت. پس از آن، در سال ۱۳۹۲ میزان درآمد ها از ۴۰۰ میلیارد تومان سال ۱۳۹۱ به ۹۰۰ میلیارد تومان رسید. در ادامه دولت در سال ۱۳۹۳ درآمد یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی را پیش بینی کرد. همچنین در سال ۱۳۹۴ درآمد حاصل از جریمه دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود و این رقم در سال‌های ۹۵ و ۹۵ به ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید که نشان از رشد ۷ برابری جریمه ها طی ۸ سال اخیر را داشته است.



نظرات