1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. شگرد خودروسازان چینی برای تصاحب بازار ایران

شگرد خودروسازان چینی برای تصاحب بازار ایران

22 خرداد 1395
  • 3

درحال حاضر خودروسازان چینی براساس هدف گذاری‌ها محصولات خود را با قیمت ارزان در اختیار مشتریان قرار می دهند اما از طرف دیگر با گران کردن لوازم یدکی محصولات سعی در کسب سود بیشتر دارند.

خودروی چینی

این روزها بازار خرید و فروش خودرو همچنان راکد بوده و خبری از خریدار نیست. البته در این شرایط رکود شرکت‌های چینی با تنوع محصول و ارائه تخفیفات مختلف سعی در جذب مشتری برای محصولات خود دارند که به حق هم تا حدودی در این زمینه موفق شده‌اند. امروز خودروهای رنگ و لعاب دار چینی که از کیفیت بالایی هم برخوردار نیستند نسبت به محصولات داخلی فروش خوبی داشته‌ و هر روز تعداد آنها در خیابان‌های کشور افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که خودروسازان داخلی همچنان بر تولیدات گذشته خود اصرار و تلاشی برای تولید محصولات جدید به بازار نمی‌کنند.

رضایی یکی از فروشندگان خودرو در همین زمینه به خبرنگار ما می‌گوید: امروز دیگر مردم تمایلی به خرید خودروهای قدیمی ندارند و بیشتر ترجیح می‌دهند محصولات جدیدتری را خریداری کنند. در این زمینه شرکت‌های چینی بسیار خوب عمل کرده و هر چند ماه یکبار محصول جدیدی را با آپشن های مختلف راهی بازار می‌کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های چینی در حوزه خدمات پس از فروش تاکنون نتوانسته اند رضایت مشتریان را بدست آورند، گفت: علاوه بر این براساس هدف گذاری‌ها خودروسازان چینی محصولات خود را با قیمت ارزان در اختیار مشتریان قرار می دهند اما از طرف دیگر با گران کردن لوازم یدکی محصولات سعی در کسب سود بیشتر هستند.

این فروشنده اضافه کرد: به عنوان نمونه چراخ جلو مزدا 3 امروز در بازار حدود 2 میلیون و 100 هزار تومان است اما چراغ ام وی ام 530 که قیمتی حدود 51 میلیون دارد 2 میلیون و 400 هزار تومان است.

فروشنده دیگری با بیان اینکه امروز در سطح بازار قطعات چینی با کیفیت‌های مختلفی به فروش می‌رسد، گفت: هر کس که تمایل به خرید قطعه با کیفیت باشد باید هزینه زیادی را پرداخت کند در غیر این صورت قطعه ارزان چینی خریداری و یک ماه بعد با خرابی آن به ناچار باید قطعه دیگری را تهیه کند.

وی با اشاره به سود بالای شرکت‌های چینی از فروش قطعه در بازار ایران افزود: اقدامات شرکت های چینی در بازار ایران در حالی انجام می شود که همچنان خودروسازان داخلی اصرار به تولید محصولات قدیمی خود دارند.

منبع: تسنیم



نظرات

  • محسن محسن (23 خرداد 1395 ساعت 07:54)

    ماشین چینی نسبت به ماشین های ایرانی کیفیت و طراحی و اپشن بیشتری داره و رضایت مشتری رو بهتر جلب میکنه سازندگان داخلی اگه همینطور اصرار به این داشته باشن که با ارایه ماشین بی کیفیت و بدون اپشن کار کنن میشن مثل کارخونه ارج که متاسفانه درش تخته شد

  • aydin aydin (23 خرداد 1395 ساعت 01:16)

    چراغ مزدا سه زیر 4 میلیون نیست تیپ 5 نایاب و قیمت فضایی این آمار و حمایت از برای چیست؟؟؟

  • قاسم قاسم (22 خرداد 1395 ساعت 10:54)

    سلام
    من خودم ام وی ام 530 دارم و ماه پیش چراغ کامل جلوشو از شرکت خریدم 290 تومان و سپر جلو کاملشو گرفتم 150 تومان
    این قیمت 2 میلیون و 400 هزار تومانی از کجا اومده؟
    هم مدیران خودرو و هم کرمان خودرو قیمت ریز به ریز قطعاتشون را بر روی سایتشون گذاشتند که خودتون میتونید مقایسه کنید