1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تعیین نرخ بنزین بعد از ثبت‌نام یارانه بگیران

تعیین نرخ بنزین بعد از ثبت‌نام یارانه بگیران

26 فروردین 1393
  • 0

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور روند رشد قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین و گازوئیل را منوط به منابع کسب شده از انصراف یارانه‌بگیران عنوان کرد.

محمدباقر نوبخت با بیان این‌که از منابع 48 هزار میلیاردی حاصل از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی به علاوه 11 هزار میلیارد تومان تصریح شده در بودجه برای صرف در هزینه‌های اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها استفاده خواهد شد، گفت: بنابراین هر مقداری که بتوانیم از محل انصراف از دریافت یارانه نقدی منابع بیشتری به دست آوریم از این 48 هزار میلیارد تومان ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی کمتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: آهنگ رشد قیمت حامل‌های انرژی می‌تواند وابسته به منابعی باشد که دولت از محل انصراف یارانه‌های نقدی به دست می‌آورد.

نوبخت با اشاره به این‌که دولت تمایلی برای ارائه‌ی خدمات و وظایف خود از طریق افزایش قیمت‌ها ندارد، بیان کرد: ما به شدت در مورد سیاست‌های پولی منبسط و انبساط مالی ناشی از مخارج بی‌رویه خویشتنداری کردیم تا تعادل بودجه‌ای و انضباط مالی محقق شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ادامه داد: دولت در حالی برای تعیین قیمت حامل‌های انرژی تا مشخص شدن منابع حاصل از انصراف دریافت‌کنندگان یارانه‌های نقدی صبر می‌کند که انتخاب قیمت‌های جدید کار آسانی است و ما برای تمامی پیش‌بینی‌های قیمتی و تورم ناشی از آن مدل داریم، اما باید با در نظر گرفتن تمامی جوانب در مورد آن به توافق برسیم.

وی تاکید کرد: تا هفته آینده منابع حاصل از انصراف یارانه‌بگیران مشخص می‌شود که میزان آن تغییر حامل‌های انرژی را تعیین می‌کند.

تصمیمی برای افزایش قیمت نان نیست

نوبخت هم‌چنین در مورد تصمیم‌گیری برای قیمت نان در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: نان در برنامه‌ فعلی دولت قرار ندارد و تصمیمی نداریم که نسبت به افزایش قیمت آن اقدام کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور افزود: آنچه که دولت برای افزایش قیمت آن در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در نظر دارد فقط برای حامل‌های انرژی از جمله بنزین و گازوئیل است. این در حالی است که سایر حامل‌ها تغییر چندانی نخواهند کرد.

به گفته وی نباید با اعلام بی‌برنامه و تصویب‌نشده قیمت جدید حامل‌ها در بین جامعه تنش ایجاد کرد، بنابراین بعد از تعیین منابع در پایان ثبت‌نام از دریافت‌کنندگان یارانه‌های نقدی قیمت‌ها مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود.

پیش از این نوبخت با اعلام این‌که تاکنون میلیون‌ها نفر از دریافت یارانه نقدی انصراف داده‌اند خبر داده بود که در دو روز پایانی ثبت‌ نام کسانی که انصراف نداده‌اند می‌توانند ثبت‌نام خود را پس بگیرند.


منبع ایسنا


نظرات