1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تکذیب رسمی بودن نمایندگی نیسان در ایران

تکذیب رسمی بودن نمایندگی نیسان در ایران

10 آبان 1395
  • 1

در روزهایی که تب دریافت نمایندگی رسمی خودروسازان خارجی در ایران داغ است، یک شرکت مدعی شده توانسته مجوز رسمی نمایندگی محصولات نیسان موتورز ژاپن را دریافت کند.

اگر این روزها نگاهی به آگهی ها انداخته باشید، متوجه می شود شرکتی خصوصی مدعی نمایندگی رسمی نیسان در ایران شده و قصد دارد محصولات این شرکت را روانه کشور کند.

این در شرایطی است که به گفته برخی منابع آگاه، این نمایندگی، رسمی نبوده و محصولات نیسان قرار است از مبدا عمان و به صورت غیر رسمی وارد کشور شوند.

لازم به ذکر است نیسان یکی از خودروسازان بزرگ ژاپن به شمار می رود که تحت ائتلاف با رنو فرانسه قرار دارد و تا پیش از تحریم ها با پارس خودرو همکاری داشت.

نتیجه این همکاری، مونتاژ و عرضه محصولاتی مانند ماکسیما و تیانا و قشقایی بود که البته هر کدام به دلایل مختلف، دیگر میهمان پارس خودرو نیستند.

با لغو تحریم ها اما زمزمه هایی مبنی بر بازگشت نیسان به ایران، هم از طریق تولید و هم از راه واردات، شنیده شد، با این حال گفته می شود این خودروساز ژاپنی با احتیاط در این مورد عمل می کند. دلیل این احتیاط اما حضور پر رنگ نیسان در بازار خودرو آمریکاست، موضوعی که اجازه نمی دهد مسئولان این شرکت با خیال راحت راهی ایران شوند.

به عبارت بهتر، نیسانی ها بیم آن را دارند که در صورت حضور گسترده در ایران، مورد غضب آمریکایی ها قرار گرفته و در بازار این کشور دچار مشکل شوند.

در این شرایط اگر نیسان واقعا مجوز فعالیت رسمی به شرکت بخش خصوصی مورد نظر در ایران داده باشد، این موضوع نشان دهنده آب شدن یخ میان این خودروساز و بازار خودرو کشور است و شاید در ادامه شاهد حضور این ژاپنی مشهور در جاده مخصوص باشیم.

هرچه هست، باید منتظر ماند و دید شرکت موردنظر واقعا مجوز فعالیت رسمی در ایران را از سوی نیسان دارد یا آن طور که برخی منابع آگاه می گویند، قرار است محصولات این خودروساز را از مبدا کشورهای عربی وارد کند.

گفتنی است از جمله خودروهایی که این شرکت قصد واردات آنها را به ایران دارد، می توان به مدل های جوک، میکرا، قشقایی و ایکس تریل اشاره کرد.

منبع:میزان



نظرات

  • مازیار مازیار (10 آبان 1395 ساعت 09:46)

    بنده خدا راست گفته. توی خبر هم اشاره کردین که شریک سابق نیسان در ایران پارس خودرو بوده. خب خبر درز پیدا کرده و پارس خودرو هم (همون سایپاست در اصل) بیکار نشسته و باقی قضایا........... تا وقتی انحصار خودرو دست دو سه تا شرکت دولتی باشه مسئله خودرو در ایران حل نمی شه.