1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. خودروهای خارجی جدید تا 20 روز دیگر به کشور وارد می شوند

خودروهای خارجی جدید تا 20 روز دیگر به کشور وارد می شوند

10 دی 1396
  • 0

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه کار ثبت سفارش خودرو از روزهای آینده آغاز خواهد شد و خودروهای جدید 20 روز دیگر وارد بازار خواهند شد، گفت: این مسئله ضمن تخلیه شدن حباب موجود در قیمتها ، ثبات را به بازار باز می گرداند.

 خودروهای خارجی جدید تا 20 روز دیگر به کشور وارد می شوند

رئیس انجمن واردات کنندگان خودرو گفت : براساس دستور العمل جدید، تعرفه واردات خودرو با حجم موتور 1000 تا 1500 سی‌سی از 40 درصد به 55 درصد، تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور 1500 تا 2000 سی‌سی از 55 درصد به 75 درصد و تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور 2000 تا 2500 سی‌سی نیز از 55 درصد به 95 درصد افزایش یافته است.

میثم رضایی با بیان اینکه براساس ابلاغیه جدید واردات خودروهای بالای 2500 سی همچنان ممنوع است گفت : در بخشنامه جدید ، علاوه بر خودروهای لوکس بالای 2500 سی سی خودروهایی که ارزش گمرکی آنها بیش از 40 هزار دلار باشد نیز ممنوع اعلام شده است.

وی علت این تصمیم دولت را جلوگیری ازواردات خودروهای لوکس با هدف مقابله با تجمل گرایی و اشرافی گری عنوان کرد وافزود: پیش از این نیز به دولت منتقل کرده بودیم که حجم موتور ملاک خوبی برای تعیین لوکس بودن خودرو نیست و باید ملاک دیگری در این باره لحاظ شود که به نظرمی رسد این هدف با ممنوع کردن خودروهایی که ارزش گمرکی آنها بیش از 40 هزار دلار است، محقق شود.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو درباره آینده بازار خودروهای وارداتی و حباب قیمتی ناشی از بسته بودن سامانه ثبت سفارش هم گفت : درمدتی که سامانه ثبت سفارش بسته بود ، تعادل بین عرضه و تقاضا دربازار خودورهای وارداتی از بین رفت و این مسئله موجب ایجاد قیمت های حبابی در بازار خودرو شد. اما امیدواریم با بازشدن سامانه ثبت سفارش و ازسرگیری دوباره واردات خودرو، بزودی تعادل به بازار بازگردد و شاهد کاهش قیمت خودرو باشیم.

رضایی با بیان اینکه پس از ابلاغ دستورالعمل جدید ، کار ثبت سفارش خودرو از روزهای آینده آغاز خواهد شد و خودروهای جدید 20 تا یک ماه دیگر وارد بازارخواهد شد، گفت : ورود خودروهای جدید به بازار بار دیگر عرضه را افزایش خواهد داد و این مسئله ضمن تخلیه شدن حباب موجود درقیمت ها ، ثبات را به بازار باز می گرداند.

وی البته تاکید کرد: انتظار بازگشت قیمت ها به کانال قیمتی قبل ازبسته شدن سامانه ثبت سفارش انتظار بیهوده ای است زیرا که در ابلاغیه جدید تعرفه واردات افزایش یافته ، اما بی شک قیمت های حبابی موجود هم ماندگارنخواهد بود.

رضایی در تشریح بیشتر این موضوع گفت: به عنوان مثال خودرویی که قبل از بسته شدن سامانه ثبت سفارش حدود 230 میلیون تومان قیمت داشته و درحال حاضر حدود 300 میلیون در بازارعرضه می شود با ورود خودروهای جدید به بازار و افزایش عرضه با افت حدود ده درصد قیمت مواجه خواهد شد و انتظارما این است که این خودرو در بازه قیمتی 270 تا 280 میلیون تومان در بازار عرضه شود.

رضایی ضمن قدردانی از اقدام دولت در ابلاغ دستورالعمل جدید واردات خودرو گفت: امیداوریم این اقدام دولت هرچه سریعتر ثبات را به بازارخودروهای وارداتی بازگرداند و واردکنندگان و خریداران با آرامش وآسودگی خیال بیشتری در این بازار نسبت به خرید وفروش خودرو اقدام کنند.

منبع تسنیم


نظرات