1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. جدول قیمت جدید خودروهای داخلی در بازار تهران در روز گذشته

جدول قیمت جدید خودروهای داخلی در بازار تهران در روز گذشته

28 شهریور 1397
  • 0

به گفته فعالان بازار، در حال حاضر نوسان بازار خودروهای داخلی بیش از خودروهای وارداتی است، آن هم در شرایطی که طی هفته گذشته شاهد افزایش نرخ ارز بوده ایم. با این حال قیمت خودروهای وارداتی چندان از این افزایش تبعیت نکرد و این موضوع به نوعی نشان‌دهنده رسیدن قیمت‌ها به سقف در این بازار است.

 جدول قیمت جدید خودروهای داخلی در بازار تهران در روز گذشته

در بازار خودروهای داخلی نیز کماکان شرایطی ملتهب و قیمت‌های بالا به چشم می‌آید، اما مسوولان همچنان با آزادسازی قیمت خودرو به‌عنوان راهکاری برای کاهش التهاب و از بین بردن فاصله قیمتی کارخانه و بازار خودروها موافقت نمی‌کنند. به نظر می‌رسد مجموعه دولت با توجه به انحصاری بودن بازار خودرو و همچنین نگرانی از افزایش بیش از پیش قیمت‌ها و دورماندن دست اقشار متوسط و ضعیف جامعه از خرید خودرو، زیر بار آزادسازی قیمت نمی‌رود. البته فعالان بازار هم تا حدودی با مسوولان هم رای بوده و نسبت به بحث آزادسازی قیمت‌ها، چندان روی خوش نشان نمی‌دهند و این موضوع را سبب افزایش قیمت می‌دانند.

از آن سو اما دولت تلاش می‌کند با فشار به خودروسازان، کفه عرضه را در مقابل تقاضا سنگین‌تر کند. پیش‌فروش ۵۰ هزار خودرو ازسوی شرکت سایپا که حدود ۱۵ روز پیش اتفاق افتاد و همچنین پیش‌فروش آتی ۴۰ هزار خودرو ازسوی ایران خودرو را می‌توان در راستای تلاش برای سنگین کردن کفه عرضه در مقابل تقاضای موجود در بازار ارزیابی کرد. این در حالی است که به اعتقاد فعالان بازار، چون این خودروها به‌صورت پیش‌فروش عرضه شده‌اند، تاثیر چندانی روی قیمت بازار نمی‌گذارند. به گفته آنها، اثرگذاری طرح‌های فروش، منوط به دو فاکتور قیمت قطعی و همچنین تحویل کوتاه‌مدت است.


استعلام قیمت خودروهای داخلی از بازار تهران و کرج امروز :


 جدول قیمت جدید خودروهای داخلی در بازار تهران در روز گذشته



نظرات