1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. احضار وزیر صنعت و مدیران ایران خودرو و سایپا به مجلس به دلیل گرانی خودرو

احضار وزیر صنعت و مدیران ایران خودرو و سایپا به مجلس به دلیل گرانی خودرو

23 اردیبهشت 1397
  • 10

در حال حاضر علاوه بر افزایش قیمت کارخانه تعدادی از محصولات ایران خودرو و سایپا بازار نیز شاهد افزایش قیمت این محصولات است به نحوی که حاشیه قیمت برخی از خودروها از کارخانه تا بازار از مرز 9 میلیون نیز گذشته است. همین امر عاملی شده تا بازار دلالی در این خودروها رونق پیدا کرده و هرکس درصدد سود بیشتر در معاملات این خودروها باشد.

 احضار وزیر صنعت و مدیران ایران خودرو و سایپا به مجلس به دلیل گرانی خودرو

افزایش قیمت خودرو آن هم بدون ضابطه و براساس سلیقه خودروساز باعث شده تا کمیسیون صنایع مجلس به این موضوع ورود پیدا کرده و در صدد بررسی آن برآید. این هفته قرار است کمیسیون صنایع مجلس با حضور وزیر صنعت و مدیران دو شرکت خودروساز تشکیل جلسه داده و دلایل افزایش قیمت‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

نمایندگان کمیسیون صنایع معتقدند یکی از عوامل افزایش قیمت خودرو، نرخ تورم و نوسانات نرخ ارز است که باید این دو موضوع از همدیگر تفکیک داده شده و تأثیر آنها بر قیمت تمام شده یک خودرو مورد ارزیابی قرار گیرد. برخی از نمایندگان معتقدند در مقطعی شرکت‌های خودروساز از توانمندی داخلی و استفاده از قطعات ساخت داخل صحبت می‌کنند اما وقتی ارز گران می‌شود قطعات وارداتی را بهانه کرده و اقدام به افزایش قیمت‌ها می‌کنند که این موضع برای ما علامت سوال دارد. باید ارز بری خودروها نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد تا تکلیف مردم مشخص شود.

در جلسه سه شنبه این هفته نمایندگان کمیسیون صنایع درصدد شفاف سازی افزایش قیمتها هستند. به همین منظور از دو مدیرعامل شرکت ایران خودرو و سایپا به همراه وزیر صنعت دعوت شده تا به صورت جدی این موضوع مورد ارزیابی قرار گیرد.



نظرات

  • mohamad mohamad (24 اردیبهشت 1397 ساعت 13:11)

    دوستان مشکل خود ما ملت هستیم،ما هستیم که تصمیم میگیریم کیا و چطور به ما حکومت کنن

  • حسین حسین (24 اردیبهشت 1397 ساعت 11:55)

    این مدیران و نمایندگان مجلس را باید انداخت در سطل آشغال. چون کاری که به نفع مردم هست انجام نمیدند. فقط به فکر خودشون و دارو دسته شون هستند

  • سیامک سیامک (24 اردیبهشت 1397 ساعت 11:48)

    باز سناریوی تکراری
    واقعا ما چه مردم بی نظیری هستیم
    چه دولت جالبی تشکیل دادیم
    از ماست که برماست .

  • عرفان عرفان (24 اردیبهشت 1397 ساعت 09:29)

    با سلام،

    اینها یک مشت افراد از خدا بی خبر و خائن هستند.که باید محاکمه و تنبیه شوند.چرا که موجب تشویش و ناامیدی مردم شده و با گرانی غیر متعارف خودرو زمینه تضعیف دولت خدمتگزار و نگرانی مردم و در پی آن گرانی سایر کالاها را باعث شدند.لازم است نمایندگان و قوه قضاییه برخورد بازدارنده ایی را اعمال کنند.

  • مجتبی مجتبی (24 اردیبهشت 1397 ساعت 09:08)

    پراید بشه 100 میلیون هم واسشون مهم نیس پول بیشتری از جیب مردم میگیرن
    فقط مرگ بر آمریکا مهم است

  • جمشید جمشید (23 اردیبهشت 1397 ساعت 18:49)

    جمع کنید بابا این کمیسیون ها تون رو مردم رو بیچاره کردین با این گرانی و تورم و رکود و کوفت و زهر مار

  • چمران چمران (23 اردیبهشت 1397 ساعت 17:57)

    یک کیف پر پول که بره در خونه نمایندگانی که معترض به افزایش قیمت خودرو شدند مشکل حل خواهد شد

  • شهاب شهاب (23 اردیبهشت 1397 ساعت 12:59)

    برین **** بابا....یک مشت **** مملکت رو گرفتن توی مشت.....شماها از **** هم بدترین...د...دنیا دارن بنز و بی ام دبلیو سوار میشن....اونوقت ما دارن مثلا ب خیال خودشون در حقمون لطف میکنن و دنبال توجیح کردن افزایش قیمت پراید میگردن واسمون...مدیر گرامی....هزار بار پیام دادم یکبار نفرستادی...دیگه میسپارم به انصاف و معرفت خودت

  • مسعود مسعود (23 اردیبهشت 1397 ساعت 12:34)

    نتیجه آن هرچه که باشد به ضرر مردم است!

    پیام پیام (24 اردیبهشت 1397 ساعت 08:36)

    بازم تبریک به آقایان رئسای شرکتهای ایرانخودرو و سایپا
    یه زه آینه عوض میکنن و چنتا پلاستیک فشرده هم میچسبونن به دوروبر این محصول و 10تا20میلیون میکشن رو قیمت آهن غرازه(ماشین ایران) بد میگن نمیدونم گشتاور ماشین رو تقویت کردیم و.........خیلی حرفهای قلمبه سلمبه آخه تا کی