1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. فرق بین زنان و مردان در خرید خودرو؟

فرق بین زنان و مردان در خرید خودرو؟

5 بهمن 1392
  • 1

در حال حاضر پایگاه اینترنتی iSeeCars به گردآوری اطلاعات در باره خودرو می پردازد و این اطلاعات را تحلیل می کند. بر اساس اطلاعات گردآمده مشخص شده که زن ها و مردها به یک اندازه خودروهای ون و خودروهای هیبریدی می خرند.

این پایگاه اینترنتی عادت های وبگردی و جست و جوی کاربران را به تفکیک جنسیتی مورد مطالعه قرار می دهد. برای مثال زنان دو برابر مردان برند کیا را جست و جو می کنند و 67 درصد بیشتر از مردان برند هیوندایی می خرند. مردان آمریکایی 7 درصد بیشتر از زنان، خودروهای آمریکایی می خرند. در مورد برندهای آلمانی مردان و زنان هم اندازه و شبیه به هم رفتار می کنند.

به نظر می رسد برخلاف انتظار مردان کمی بیشتر از زنان به خودروهای سبزتر (منظور کم آلاینده تر) رغبت دارند. حداقل جست و جو برای خودروهای الکتریکی در مردان دو برابر زنان است، همچنین جست و جو برای خودرو با موتور دیزلی در مردان 2.5 برابر زنان است.

به گزارش اطلاع رسانی سایپا به نقل از سی بی اس نیوز، با این حال این باور که مردان به دنبال خودروهای پرسرعت و پرشتاب تر هستند چندان بیراه نیست و آمارها در این مطالعه هم بر این تمایل و عادت صحه می گذارد. مردان بیشتر از زنان خودروهای بالای 45 هزار دلار را جست و جو می کنند و بیشتر از زنان خودروهای اسپورت می خرند.

در نهایت مدیر سایت آیسیکارز در مصاحبه با سی بی اس نیوز می گوید: مردان خودروهای سریع و پرزرق و برق می پسندند و به شتاب و سرعت اهمیت می دهند و زنان به دنبال این هستند که خودرو ارزش پول صرف شده را داشته باشد.

سایت آیسیکارز اطلاعات خود را مستقیم از فروشندگان اینترنتی خودرو مثل ای بی موتورز به دست می آورد. نکته آخر این که حتی با این که مردان خودروهای پرشتاب و پرسرعت را جست و جو می کنند در نهایت این پول است که حرف آخر را می زند و هر خریداری متناسب با درآمد و پول موجود خود خرید می کند.




نظرات

  • amin amin (8 بهمن 1392 ساعت 23:12)

    با سلام. واقعا مقاله ی خوبی بود. به نظر من خانم ها در خرید کردن دقت بیشتری نسبت به مردان دارند چه
    در خرید خودرو و چه در اجناس دیگر. با تشکر.