1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. نرخ اجاره خودروهای لوکس در مناطق آزاد

نرخ اجاره خودروهای لوکس در مناطق آزاد

27 اردیبهشت 1396
  • 0

خیلی از خودروهایی را که در فیلم‌ها و تبلیغات می‌بینید در سرزمین اصلی یعنی شهرهای کشورمان قابل دسترس نیست. برخی‌هایشان که بالای 2500 سی‌سی هستند، اجازه ورود به ایران را ندارند و برخی‌هایشان هم آنقدر گران‌قیمت و لوکس هستند که اگر تا آخر عمر کار کنید باز هم نمی‌توانید بخرید. اما کسانی که عشق ماشین دارند و دوست دارند حداقل یکبار این خودروها را تست کنند می‌توانند به مناطق آزاد بروند. مناطق آزاد مکان مناسبی و البته ارزان‌قیمتی برای اجاره خودرو‌هایی است که رویای سوار شدن بر آن‌ها را داریم. یکی از این مناطق کیش است جایی که انواع خودروهای مختلف را می‌توان در آن دید و با قیمت‌های پایین خریداری کرد. اگر هم تنها برای چند روز به کیش می‌روید می‌توانید خودروی مورد علاقه خود را اجاره کنید. در حقیقت یکی از بزرگترین جاذبه‌های این مناطق اجاره خودرو است.

 نرخ اجاره خودروهای لوکس در مناطق آزاد

مردم بیشتر ترجیح می‌دهند تا خودروهای آمریکایی را اجاره کنند چرا که خودروهای آمریکایی در خیابان‌های شهر‌های دیگر دیده نمی‌شود و همه مردم ایران نیز به اینگونه خودروها علاقه دارند. از این رو بیشتر خودروهای آمریکایی را که در جزیره کیش می‌بینیم اجاره‌ای هستند، اما خودروهای جذاب دیگر چون نیسان GTR و یا لامبورگینی هوراکان نیز تردد دارند که می‌توان آن‌ها را با قیمت‌هایی گران اجاره کرد.

 نرخ اجاره خودروهای لوکس در مناطق آزاد

شاید اجاره یک ساعت لامبورگینی هوراکان برابر با اجاره دو روز یک شورولت تاهو باشد. برخی دیگر هم تنها برای راه افتادن کارشان، خودرو اجاره می‌کنند و در قید و بند برند و یا مدل آن نیستند، بلکه اقتصادی بودن مهم‌تر است. شاید هم اجاره خودروهای ارزان‌قیمت‌تر منطقی‌تر باشد، چراکه خیابان‌های کیش با محدودیت سرعت مواجه هستند. از این رو اگر یک لامبورگینی هوراکان یا یک نیسان جی تی آر را اجاره کنید تفاوتی با یک الانترا ندارد، چرا که باید با 60 کیلومتر در ساعت رانندگی کنید؛ بدین جهت باید بی‌خیال لذت شتاب شوید. اگر قانون را هم رعایت نکنید جریمه‌های سنگین و گاه توقیف خودرو دامنگیرتان می‌شود که در نهایت برای شما خاطره‌ای تلخ را به جا می‌گذارد.

مدارک مورد نیاز

البته مدارک مورد نیاز بسته به نوع خودرو و البته جایی که از آن خودرو را اجاره می‌کنید، بستگی دارد. به عنوان مثال خودروهایی همانند شورولت کوروت، لامبورگینی هوراکان و یا نیسان جی تی آر را باید 50 میلیون تومان پول نقد و یا چک روز و یک چک بدون تاریخ به مبلغ ماشین بدهید. این در حالیست که در خودروهای ارزان‌تر تنها چک بدون تاریخ به قیمت خودرو کفایت می‌کند. این مدارک برای افرادی است که از موسسه‌های کرایه اتومبیل خودرو اجاره می‌کنند. اما اگر در هتل اسکان دارید و از خود هتل خودرو اجاره کنید تنها نشان دادن گواهینامه کفایت می‌کند و نیاز به دادن چک به قیمت خودرو نیست. البته خودروهایی که هتل در اختیار دارد گران‌قیمت نبوده و از این رو حساسیت زیادی ندارند.

اجاره‌های سر به فلک کشیده

اجاره نیسان جی تی آر از روزی 5 میلیون تومان آب می‌خورد. اگر خوش شانس باشید و صاحب خودرو رضایت دهد می‌توانید چند ساعت آن را در اختیار داشته باشید که در حدود ساعتی 500 تا 600 هزار تومان است. خودروهایی چون شورولت کوروت را می‌توان با قیمت روزی 1میلیون تومان اجاره کرد و خودروهای ارزانی چون نیسان جوک و مزدا را با روزی 120هزار تومان می‌توان در اختیار داشت، البته این نکته را فراموش نکنید که این اعداد و ارقام در شرایط عادی است و در تعطیلات اجاره خودرو نیز افزایش پیدا می‌کند. با تمام این اوصاف قیمت اجاره خودرو در مناطق آزاد بسیار بالا است و به نوعی سر به فلک کشیده است. بدین جهت خیلی از مسافران توان پرداخت چنین پول‌هایی را ندارند و ترجیح می‌دهند از وسایل حمل و نقل عمومی(تاکسی) که نرخ پایه آنها از 7 هزار تومان شروع می‌شود استفاده کنند. البته ون‌هایی هم وجود دارد که شما را به نزدیک‌ترین محل مقصدتان می‌رساند. نرخ کرایه این ون‌ها از حدود 2هزار تومان شروع می‌شود. این را هم باید گفت که اجاره‌های یاد شده برای برخی‌ها که ماشین سواری برایشان از همه چی مهمتر است، پولی نیست!

سرعت نگیرید

اجاره خودروهای پر شتاب ریسک زیادی هم دارد چرا که ممکن است بی‌آنکه حواستان باشد سرعت خود را افزایش دهید و آن زمان پلیس‌های نامحسوس سر رسیده و خودروی شما را توقیف کنند. در این صورت هزینه هنگفتی برای شما خواهد داشت، چرا که در حدود 10روز خودروی متخلف در پارکینگ می‌ماند و به یاد داشته باشید این جریمه‌ها را شما باید پرداخت کنید، نه اجاره دهنده. ضمن اینکه باید 10روز اجاره خودروی مورد نظر را هم بپردازید. بر این اساس توصیه می‌کنیم با اجاره خودرو چشم از روی سرعت خودرو بر ندارید تا مبادا در عرض چند روز، میلیون‌ها تومان پول را از دست بدهید.

قیمت اجاره 24 ساعت برخی از خودروها:

 نرخ اجاره خودروهای لوکس در مناطق آزاد



نظرات