1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تاکید معاون کیفیت ایران خودرو: 65 درصد خودروهای ما ۳ و ۴ ستاره‌ دارند

تاکید معاون کیفیت ایران خودرو: 65 درصد خودروهای ما ۳ و ۴ ستاره‌ دارند

8 اردیبهشت 1397
  • 3

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو از ارتقا و بهبود کیفیت تمامی محصولات این خودروساز در سال گذشته خبر داد و گفت: درحال حاضر حدود ۶۵ درصد از محصولات ایران خودرو در سطح کیفی ۳ و ۴ ستاره قرار دارند.

‌مجتبی استاد رحیمی افزود: برای ارتقای کیفیت در زنجیره ارزش تولید شامل حوزه های کیفیت، تامین، مهندسی، فرآیند، فروش و خدمات پس از فروش، برنامه های جامعی برای سال ۱۳۹۷ تدوین شده است.

 تاکید معاون کیفیت ایران خودرو: 65 درصد خودروهای ما ۳ و ۴ ستاره‌ دارند

وی افزایش ستاره های کیفی محصولات براساس ارزیابی های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران را حاصل اجرای برنامه های بهبود متعدد در زنجیره ارزش در سال های گذشته دانست و گفت: هیچ یک از محصولات سواری ایران خودرو در سطح کیفی تک ستاره نیستند. این شرکت با دارا بودن پنج محصول چهار ستاره، شش محصول سه ستاره و شش محصول دو ستاره در میان خودروسازان داخلی از نظر کیفیت محصول سرآمد است.

معاون کیفیت ایران خودرو با بیان این که در سال گذشته نمرات منفی محصولات براساس ارزیابی شرکت بازرسی کاهش چشمگیری داشته است، گفت: پژو۲۰۰۸، سوزوکی گراندویتارا، تندر ۹۰ اتوماتیک، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک موفق به کسب چهار ستاره کیفی شده اند که بالاترین سطح کیفی موجود در محصولات ساخت داخل است.

وی افزود: محصولات هایما اس ۷ اتوماتیک و دنا پلاس سه ستاره کیفی و H۳۰، سورن، سمند، پژو پارس و پژو ۴۰۵ نیز دو ستاره کیفی را در سال گذشته کسب کرده اند. محصولات پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۶ صندوق دار و رانا نیز در حال حاضر دارای سه ستاره کیفی هستند.

استادرحیمی درباره آخرین وضعیت میزان رضایت مشتریان از محصولات ایران خودرو اظهار کرد: رضایت بیش از ۸۴ درصد محصولات بالاتر از متوسط صنعت است و متناظر با آن وضعیت امتیاز IQS نیز در سال گذشته بهبود ۲۳ درصدی را نسبت به ابتدای سال ۱۳۹۴ تجربه کرده است.

وی کاهش ۱۵ درصدی در شاخص مراجعات به شبکه خدمات پس از فروش و بهبود ۳۱ درصدی در شاخص قطعات متناظر در بازه ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵ را از دیگر موفقیت های کسب شده در حوزه کیفیت برشمرد.

معاون کیفیت ایران خودرو ضمن تشریح پروژه ها و برنامه های بهبود اجرا شده در سال گذشته گفت: در مجموع ۶۹۲ پروژه های محصولی و مجموعه ای و برنامه های کلان سرمایه ای و زیرساختی به اجرا گذاشته شده است.

وی از جمله پروژهای زیر ساختی و کلان سال گذشته را در حوزه تامین، دستیابی به نظام جامع ارزیابی تامین کنندگان، ارتقای کیفیت قطعات، در حوزه طراحی و مهندسی، ارتقای طرح بدنه محصول آریسان، بهبود و ارتقای سیستم انتقال قدرت (کلاچ)، ارتقای کیفیت گیربکس و در حوزه فرآیند، رباتیک کردن خطوط پرس با هدف افزایش کیفیت محصول، رفع مشکلات ارگونومی و کاهش ضایعات و رباتیک کردن خطوط سیلر و PVC و پاشش رنگ در سالن رنگ با هدف افزایش و ارتقاء کیفیت و یکنواختی رنگ مطابق با استاندارهای جهانی، توسعه و ارتقای تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری تست های الکتریکال در راستای ارتقاء و بهبود فرآیندها دانست.

استادرحیمی افزود: در حوزه خدمات پس از فروش نیز ارائه خدمات نوین الکترونیک، یکپارچگی سیستم کنترل و تامین قطعات شبکه و ارتقاء سطح دانش و مهارت نمایندگی ها از جمله پروژه های زیرساختی اجرا شده در سال گذشته بوده است.

وی از کسب نشان درخشان سبز در آخرین ارزشیابی شرکت رنو، موسوم به «آدیت پارکینگ ۰۰۶۱۱ (ASP)» در حوزه همسان سازی در بین سایت های تولیدی محصولات رنو در منطقه خاورمیانه، هند و آفریقا را از دیگر موفقیت های کسب شده در سال گذشته نام برد.

منبع ایسنا


نظرات

  • پشمک خودرو پشمک خودرو (8 اردیبهشت 1397 ساعت 18:56)

    دنا و پژو ۲۰۷ پس از تغییر چراغ ها و آپشن دار شدن ستاره هایشان بیشتر شد به نظر این ستاره ها واسه آپشن خودرو هاست

  • علی علی (8 اردیبهشت 1397 ساعت 17:39)

    الان سه سناره است یا چهارستاره است ستاره ها به کدوم سمت دب اکبر یا دب اصغر

  • کیومرث کیومرث (8 اردیبهشت 1397 ساعت 10:57)

    البته جناب آقای مجتبی استاد رحیمی نفرموده اند که از نظر استانداردهای بین المللی در زمینه ساخت خودرو در چه شرایطی هستند به عنوان مثال چند درصد خودروهای ساخت ایران خودرو دارای ستاره از uncap هستند (حتی یک ستاره)