1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. همکاری سه‌جانبه بین ایران، چین و خودروسازان اروپایی

همکاری سه‌جانبه بین ایران، چین و خودروسازان اروپایی

14 آبان 1396
  • 1

یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است همکاری سه جانبه میان ایران، چین و شرکای اروپایی چینی‌ها در صنعت خودروسازی، انتقال دانش فنی و رشد خودروسازی کشور را به همراه خواهد داشت.

 همکاری سه‌جانبه بین ایران، چین و خودروسازان اروپایی

حسن کریمی سنجری اظهار کرد: در حال حاضر شرکت های چینی علاقه بسیاری به بازار ایران دارند و در کنار آن بسیاری از شرکت های خودروسازی چینی شریک تجاری اروپایی دارند که از طریق این شرکت ها می توان با اروپایی ها همکاری مشترک داشت.

وی افزود: شرکت های ایرانی و چینی با تشکیل یک کنسرسیوم می توانند با هدف استفاده از دانش فنی و تکنولوژی شریک اروپایی طرف چینی به تولید و طراحی خودرو در ایران بپردازند که در نهایت یک همکاری و سرمایه گذاری سه جانبه در صنعت خودروسازی ایران رخ می دهد.

این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: در حال حاضر چینی ها با پژو فرانسه، نیسان ژاپن، فولکس واگن آلمان و غیره همکاری مشترک دارند که در کنسرسیوم مطرح شده آورده طرف اروپایی می‌تواند انتقال دانش و فناوری باشد و این روش می تواند راه میانبری برای همکاری های خودرویی با بزرگان صنعت خودروسازی جهان باشد.

کریمی سنجری یادآور شد: حضور شرکت های بین المللی با حضور شریک چینی در ایران یا همکاری چند جانبه شرکت های خارجی در ایران ریسک سرمایه گذاری در ایران را کاهش خواهد داد و از سوی دیگر شرکا توانایی آن را خواهند داشت تا از بازار یکدیگر استفاده کنند.

او تاکید کرد: در شرایط فعلی از طرف های چینی و روس می توان در قراردادهای مشترک با شرکت های اروپایی استفاده کرد تا فاینانس و اعتبار قرارداد را تضمین کنند و از سوی دیگر همکاری با شرکای اروپایی شرکت های چینی عاملی خواهد شد تا قطعه سازی ایران نیز رشد کند.

منبع ایسنا


نظرات

  • فرزاد فرزاد (14 آبان 1396 ساعت 20:38)

    بهترین و ساده‌ترین راه همکاری سه جانبه؛ اروپائیان یک خودروی نسبتا قدیمی رو برای ایران در نظر میگیرند و بعد چینیان اون رو تولید میکنند و در آخر ایرانیان و البته دلسوزان وطن برای فروش اونا رو وارد نمایندگی فروش بسیار معروف داخلی میکنند و با لطایف الحیل به مردم میفروشن، تامام و مبارکه.