1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. انجمن واردکنندگان خودرو: ابهام در لیست ثبت سفارش خودرو؛ نام برخی شرکت‌ها نیامده

انجمن واردکنندگان خودرو: ابهام در لیست ثبت سفارش خودرو؛ نام برخی شرکت‌ها نیامده

3 مرداد 1397
  • 0

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در واکنش به انتشار لیست شرکتهای دخیل در پرونده ثبت سفارش و واردات غیر قانونی خودرو با استقبال از این اقدام خواستار برخورد شدید با شرکتهای متخلف شد. وی همچنین اظهار کرد که به نظر می‌رسد نام برخی شرکتهای متخلف در این لیست وجود ندارد.

 انجمن واردکنندگان خودرو: ابهام در لیست ثبت سفارش خودرو؛ نام برخی شرکت‌ها نیامده

مهدی دادفر اظهار کرد: ما از شفاف‌سازی صورت گرفته در این زمینه حمایت می‌کنیم. این متخلفان چه عضو انجمن ما باشند چه نباشند هر فرد و شرکتی که تخلف کرده باید تاوان بدهد.

وی با بیان اینکه باید با شرکتهای متخلف به سختی برخورد کنند تا برای همه درس عبرت شود، خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کنیم که چنین تخلفی حاصل تصمیم برخی مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که یک شبه با بستن سایت ثبت سفارش، یک کسب و کار را تعطیل کردند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: با بررسی اجمالی لیست منتشره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توان گفت که حدود ۲۰ درصد شرکتهای دخیل در پرونده واردات غیرقانونی خودرو جزو نمایندگی‌های رسمی و از اعضای این انجمن بوده و مابقی جزو واردکنندگان غیر رسمی هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما پیش از این با اطلاعاتی که داشتیم از اعضای متخلف خود توضیحاتی در این رابطه خواستیم که آنها توضیحاتی دادند با این حال تصمیم گیرنده نهایی در این زمینه دستگاه قضایی و مراجع قانونی هستند.

دادفر ادامه داد: با بررسی لیست منتشره به نظر می‌رسد که جای بعضی از شرکتها در این لیست خالی است ضمن آنکه اگر مرجع قضایی براساس این لیست می‌خواهد اقدام کند پس تکلیف شرکتهای متخلف احتمالی که اسمشان در این لیست نیامده، چیست!؟.

وی اظهار کرد: از ابتدای اسفند ۱۳۹۵ ثبت سفارش واردات خودرو برای شرکتهای غیر نمایندگی رسمی ممنوع شد. از ۲۴ تیر ۱۳۹۶ نیز ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو شامل شرکتهای نمایندگی رسمی نیز شد که در لیست منتشره اسامی این دو گروه شرکت متخلف قید شده است.

به گزارش ایسنا، صبح امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت لیست شرکتهای دخیل در پرونده ثبت سفارش و واردات غیرقانونی خودرو را منتشر کرد. در این لیست نام چند شرکت رسمی واردکننده خودرو شامل پرشیا خودرو، آسان موتور و ایرتویا به چشم می‌خورد. باقی شرکتهای حاضر در این لیست نیز واردکنندگان غیر رسمی خودرو هستند.

منبع ایسنا


نظرات