1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. مدیرعامل ایدرو: تا پایان سال قرارداد جدید خودرویی نداریم

مدیرعامل ایدرو: تا پایان سال قرارداد جدید خودرویی نداریم

6 آبان 1396
  • 1

مدیر هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو) اظهار کرد: تا پایان سال در حوزه خودرو قرارداد جدیدی نخواهیم داشت تا بتوانیم با شش خودروساز بزرگی که قرارداد بسته‌ایم به مرحله اجرا برسیم.

 مدیرعامل ایدرو: تا پایان سال قرارداد جدید خودرویی نداریم

منصور معظمی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: تاکنون با شش خودروساز بزرگ دنیا به عقد قرارداد پرداخته‌ایم و لزومی ندارد که بیش از این قراردادی امضا شود.

وی ادامه داد: اکنون تاکید ما بر آن است که هر چه زودتر این قراردادها اجرایی شوند تا بتوانیم محصولات مرتبط با این قراردادها را وارد بازار کنیم.

مدیر هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو) در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت مذاکرات ایران و روسیه درباره ساخت هلی‌کوپتر توضیح داد: در این زمینه علاوه بر روس‌ها با کشورهای دیگر نیز در حال مذاکره و تدوین اساسنامه‌های مربوطه هستیم.

معظمی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای گسترش صنایع در سال جاری عنوان کرد: برای دریافت این رقم، بنگاه‌هایی که در بخش فناوری اشتغال داشته یا اشتغال بیشتری ایجاد کرده‌اند و سودآوری بیشتری دارند، در اولویت قرار می‌گیرند. بر همین اساس منابع مالی بیشتری به این بخش‌ها اختصاص یافته و بهره کمتری از آنها دریافت می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: سال گذشته در بخش صنعت، به طور کلی ۱۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد اما امسال فقط برای بازسازی و نوسازی صنایع ۱۰ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده است، چرا که رشد صنعتی ما می‌تواند به مراتب بیش از حد فعلی باشد.

مدیر هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو) یکی از دلایلی را که مانع از رشد صنعتی ایران شده، صنایع قدیمی دانست و گفت: متاسفانه از نظر تکنولوژی صنایع ما عقب مانده هستند و بر همین اساس یکی از شرایطی که تسهیلات در اختیار بنگاه‌ها قرار می‌گیرد به بخش فناوری مربوط می‌شود.

معظمی در پایان در پاسخ به این سوال که در شش ماه اول سال جاری چه میزان از ۱۰ هزار میلیارد تومان یاد شده در اختیار صنایع قرار گرفته است؟ اظهار کرد: این موضوع را به خاطر ندارم.

منبع ایسنا


نظرات

  • Agahi90.ir Agahi90.ir (6 آبان 1396 ساعت 21:07)

    جالب بود
    ممنون موفق باشید