1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تولید هیوندای النترا و توسان در ایران به زودی + قیمت

تولید هیوندای النترا و توسان در ایران به زودی + قیمت

23 دی 1396
  • 2

معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور از برنامه‌ریزی برای تولید دو خودروی النترا و توسان در ایران خبر داد.

حسن اکبری در نشست خبری اظهار کرد: اقدامات لازم برای ساخت داخل کردن النترا در حال انجام بوده و نیمه اول سال ۱۳۹۷ این خودرو به تولید انبوه می‌رسد.

 تولید هیوندای النترا و توسان در ایران به زودی + قیمت

وی با بیان این‌که النترا ساخت داخل با قیمت کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد، خاطرنشان کرد: این قیمت حدود ۲۵ درصد پایین‌تر از نمونه وارداتی این خودرو است زیرا ساخت داخل کردن باعث کاهش هزینه‌های تمام شده خودرو می‌شود.

معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور ادامه داد: علاوه بر تولید النترا در حال مذاکره با هیوندای برای ساخت داخل کردن توسان هستیم که احتمالا این خودرو در ابتدای سال ۱۳۹۸ به تولید برسد.

وی افزود: در حال حاضر دو خودروی آی ۲۰ و اکسنت از محصولات هیوندای ساخت داخل شده‌اند و درصد داخلی سازی آنها حدود ۳۰ درصد است ضمن آنکه با این شرکت کره‌ای در حال مذاکره‌ایم تا درصد داخلی‌سازی این محصولات را به حدود ۵۰ درصد افزایش دهیم.

اکبری گفت: براساس تعرفه‌های جدید واردات خودرو که از ۴۰ و ۵۵ به ۷۵ و ۹۵ درصد افزایش یافته است و همچنین افزایش نرخ ارز در چند ماه گذشته، قیمت فروش خودروی سانتافه حدود ۶۱ میلیون تومان و توسان حدود ۵۵ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. البته در چند روز گذشته شایعاتی مبنی بر افزایش ۸۰ میلیون تومانی سانتافه مطرح شده بود که نادرست است.

وی ادامه داد: برای محصولات مدل ۲۰۱۷ افزایش قیمتی نخواهیم داشت و در مدل‌های ۲۰۱۸ افزایش قیمت داریم. این میزان افزایش قیمت در تمام خودروهای وارداتی مشابه نیز اتفاق افتاده است که ناشی از افزایش نرخ ارز و تعرفه‌های واردات خودرو به کشور است.

معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه چرا هیوندای آی ۱۰ استانداردهای جدید تولید در ایران را کسب نکرده است، اظهار کرد: فعلا برنامه‌ای برای تولید داخل کردن هیوندای آی ۱۰ نداریم به همین دلیل نسبت به اخذ مجوزهای لازم برای تولید این خودرو اقدام نکردیم.

وی با بیان این‌که احتمال سرمایه‌گذاری شرکت هیوندای در ایران وجود دارد و در حال مذاکره در این زمینه هستیم، خاطرنشان کرد: دو خودروی آزرا و هیوندای آی سی نیز در آینده وارد ایران خواهد شد.

اکبری افزود: دو محصول j۴ و s۷ نیز احتمالا سال آینده در ایران به تولید خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در حال مذاکره با هیوندای برای صادرات محصولات تولیدی این کشور از مبداء ایران هستیم.



نظرات

  • فرزاد فرزاد (23 دی 1396 ساعت 19:12)

    تا زمانیکه قیمت ارز از نرخ مصلحتی دور نشه و به حدود ۱۰۰۰ تومن واقعی نرسه و تعرفه واردات زیر ۵ درصد نشه در مورد قیمتگذاری منصفانه و هر چرت و پرت دیگه در کشور حرف زدن از فحش هم بدتر ،.،.، شما خودروی ۲۰ هزار دلاری رو با دلار ۱۰۰۰ی و تعرفه حداکثر ۵ درصدی حساب کن و ببین ما کجای دنیاییم!

  • پدرام پدرام (23 دی 1396 ساعت 11:38)

    در مورد آپشن ها هم بگید، لابد 25 درصد که ارزونتر میشه، کلی آپشن هم کم میشه و سانروف و گرم کن سرد کن و غیره از رو ماشین حذف میشه و یه پراید با ظاهر الانترا تحویل مردم میدین با قیمت 150 میلیون تومن