1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. معرفی 7 برند آلمانی حاضر در بازار خودروی ایران

معرفی 7 برند آلمانی حاضر در بازار خودروی ایران

17 اردیبهشت 1397
  • 0

در این گزارش درباره هفت برند آلمانی مختلف حاضر در بازار ایران که در بازه قیمتی بیش از 100 میلیون تومان به خریداران، اتومبیل هایی دینامیک، زیبا و متفاوت عرضه می کنند اشاره خواهیم داشت .

 معرفی 8 برند آلمانی حاضر در بازار خودروی ایران


اوپل


 معرفی 8 برند آلمانی حاضر در بازار خودروی ایران

وضعیت: توقف واردات
مدل پیشنهادی: آسترا سدان 2014
قیمت: 100-130 میلیون
موتور: چهار سیلندر توربو 1600 سی سی
قدرت: 165 اسب بخار
مهمترین ویژگی: لذت رانندگی بالا

مدل هایی از اوپل که در ایران عرضه شده شامل سه گونه کورسا هاچ بک، آسترا سدان و اینسیگنیا سدان است که در فاصله زمانی 92 تا 94 به تعداد 500 دستگاه وارد کشور شده و بعد برای همیشه عرضه شان متوقف شد. این سری آستراسدان به واسطه دینامیک بالای رانندگی و قیمت مناسب ارزش خرید بالایی دارد. این محصول که توانسته جایزه خودروی سال اروپا را هم به خود اختصاص دهد، هم رده هیوندای لانترا بوده و کیفیت سواری کم نظیری دارد.


پورشه


 معرفی 8 برند آلمانی حاضر در بازار خودروی ایران

وضعیت: توقف واردات
مدل پیشنهادی: پورشه باکسترS
قیمت: 850- 900 میلیون
موتور: چهار سیلندر توربو 2500 سی سی
قدرت: 345 اسب بخار
مهمترین ویژگی: سرعت و شتاب هیجان انگیز

یکی از 10 کابین زیبا و لوکس جهان متعلق به همین خودرو است ضمن اینکه موتور قدرتمند و بازمهندسی شده اش بیش از 345 اسب بخار قدرت تولید کرده و با حجم دقیق 2500 سی سی قادر است راننده و سرنشین کناری را در کمتر از پنج ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برساند. تجربه رانندگی با این کوپه آلمانی به حدی شگفت انگیز است که مجله مشهور موتورترند اعلام کرده علت تزریق این اندازه کیفیت و قدرت به باکستر اس را با وجود حضور مدل برجسته 911 نمی فهمد!


اسمارت


 معرفی 8 برند آلمانی حاضر در بازار خودروی ایران

وضعیت: توقف واردات
مدل پیشنهادی: فور 4
قیمت: 200-220 میلیون
موتور: چهار سیلندر توربور 1400 سی سی
قدرت: 140 اسب بخار
مهمترین ویژگی: لذت رانندگی بالا

یک واردکننده خاص ایرانی از طریق تیونری آلمانی یعنی مک، در سال 95 اقدام به واردات تعداد معدودی اسمارت فور 2 و فور 4 به بازار ایران کرد که برخی ها حجم آن را 100 و برخی دیگر 200 دستگاه می دانند. با این حال سری فور 4 اسمارت با توجه به ابعادی هم اندازه یک هاچ بک کوچک شهری، موتور تقویت شده و ظاهر ارتقایافته خودرویی به غایت جذاب برای سفرهای درون شهری است که علاوه بر تجربه یک رانندگی جذاب، مصرف سوختش هم پایین است و در ترافیک شهری ویرانگر تهران هم به سهولت قابل استفاده است. این یعنی با اسمارت می توانید راحت پارک کنید و در عین حال به لطف ابعاد کوچک قادر به حرکت سریع هستید.


آئودی


 معرفی 8 برند آلمانی حاضر در بازار خودروی ایران

وضعیت: توقف واردات
مدل پیشنهادی: کیو 5 سدان 2014
قیمت: 500 میلیون
موتور: چهار سیلندر توربو 2000 سی سی
قدرت: 222 اسب بخار
مهمترین ویژگی: لذت رانندگی بالا

با اینکه Q5 به عنوان یک کراس اوور به نسبت لوکس آلمانی در بازار ایران هیچ وقت خدمات شایسته ای نداشته ولی به واسطه کیفیت ساخت بالا، بعد از گذشت چهار سال هنوز هم کیو 5 اتومبیلی به نسبت محبوب در بین خریداران سخت پسند است. امروز نسخه های کارکرده بین پنج تا 40 هزار کیلومتر Q5 در نمایشگاه های تهران تا 500 میلیون تومان برای فروش گذاشته می شود. خوشبختانه موتورهای آئودی به فناوری TFSI مجهز بوده و علاوه بر مصرف سوخت پایین، کشش بسیار بالایی دارند که این در کنار یک گیربکس هشت دنده اتوماتیک و تیپ ترونیک که نیرو را به چهار چرخ منتقل می کند، در کمتر از هفت ثانیه هم به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد.

ب.ام.و


 معرفی 8 برند آلمانی حاضر در بازار خودروی ایران

وضعیت: ادامه واردات
مدل پیشنهادی: سری 2 رودستر
قیمت: 420-450 میلیون
موتور: چهار سیلندر توربور 1800 سی سی
قدرت: 231 اسب بخار
مهمترین ویژگی: سقف بازشونده

در شرایطی که با قانون جدید واردات عملا ورود هر نوع خودروی روباز و اسپورت به کشور به دلیل قیمت بالاتر از 40 هزار دلار منع شده، وجود رودستری سری 2 ب.ام.و و با قیمتی 400 میلیونی یک غنیمت است. این اتومبیل زیبا محصولی متناسب جوانان و اقشار مرفه است. سری 2 کانورتیبل با موتورهای 184 تا 252 اسب بخار قدرت، گشتاور 290 تا 350 نیوتن متر و شتاب صفر تا 100 کیلومتری 6.1 ثانیه ای، خودروی جذابی برای افرادی است که می خواهند لذت رانندگی را با یک خودروی روباز (کروک) تجربه کنند.


فولکس واگن


 معرفی 8 برند آلمانی حاضر در بازار خودروی ایران

وضعیت: ادامه واردات
مدل پیشنهادی: تیگوان 2018
قیمت: 300-350 میلیون
موتور: چهار سیلندر توربو 2000 سی سی
قدرت: 180 اسب بخار
مهمترین ویژگی: تکنولوژی ساخت عالی

تیگوان شاسی بلندی شهری در سگمنت کراس اوورهای کوچک اقتصادی است و با طول 4.48 متر، دقیقا هم اندازه کیا اسپورتیج QV و هیوندای توسان است. البته که هر خواننده ای که آگاه به وضعیت صنعت خودرو باشد، می داند که قیاس هیوندای و فولکس واگن قیاس غلطی است. در تیگوان سطح تکنولوژی بالاست، سیستم پارک خودکار در کنار صفحه کلاستر پشت فرمان که برگرفته از محصولات برند آئودی است، سیستم جعبه دنده دوکلاچه هفت سرعته که سرعت و دقت بالایی دارد در کنار یک داشبورد ارگونومیک و مدرن همه چیز را مهیای یک سواری لذبتخش و مفرح می کند.


مرسدس بنز


 معرفی 8 برند آلمانی حاضر در بازار خودروی ایران

وضعیت: ادامه واردات
مدل پیشنهادی: مرسدس بنز ای 200
قیمت: یک میلیارد تومان
موتور: چهار سیلندر توربور 1991 سی سی
قدرت: 181 اسب بخار
مهمترین ویژگی: کابین مجلل، سواری نرم

سرلیست سدان های اندازه متوسط جهان با قیمتی رویایی و تعدادی انگشت شمار در سطح شهر، یک خودروی لوکس تمام عیار است که مخصوص تجار، بازرگانان و مدیران صنایع بزرگ بوده و نیازهای یک خانواده بزرگ را به خوبی در عالی ترین سطح ممکن پاسخ می دهد. فضای عالی اتاق با فاصله بین دو محور 2.92 متر یکی از بهترین ها در کلاس خود است ضمن این که موتور و گیربکس عالی عمل کرده، ایمنی بالا بوده، تجهیزات رفاهی به شدت گسترده و کامل بوده و سواری پایداری و جاذبه بسیاری دارد. درواقع با خرید ای 200، ضمن به دست آوردن یک اس کلاس واقعی، حدود دو میلیارد تومان هم در هزینه خود صرفه جویی می کنید.



نظرات