1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. درخواست پژو فرانسه از ایران خودرو برای مشارکت در پروژه های خارجی

درخواست پژو فرانسه از ایران خودرو برای مشارکت در پروژه های خارجی

10 بهمن 1396
  • 0

تامین کنندگان منتخب ایکاپ، توانمندی خود را به اثبات رسانده و در حلقه تامین کنندگان پژو قرار گرفته اند و می توانند در پروژه تولید 70 هزار دستگاه خودرو در شهر اوران کشور الجزایر با ما همکاری کنند.

یانیک بزارد، قائم مقام مدیر عامل پژو درحوزه خرید در نشست سازندگان مدیران پژو و ایکاپ و نمایندگان تامین کنندگان برگزیده پروژه ایکاپ، با بیان این که در برنامه های جدید پژو، تیم خرید جهانی با هدف گسترده سازی سازمان خرید این شرکت راه اندازی شده است، اظهار داشت: ایران کشوری رقابتی از نظر انرژی و نیروی انسانی است و از این رو تمامی استانداردهای کیفی خود را در این کشور اعمال خواهیم کرد.

 درخواست پژو فرانسه از ایران خودرو برای مشارکت در پروژه های خارجی

بزارد با تاکید بر این که سابقه همکاری این شرکت با گروه صنعتی ایران خودرو طولانی بوده است، خاطرنشان کرد: ما به تمامی آنچه وعده داده ایم، تاکنون عمل کرده و این راه را ادامه خواهیم داد.

وی تولید در ایران و صادرات قطعات به الجزایر را یکی از گزینه های پیش روی سازندگان ایرانی عنوان کرد و گفت: گزینه دوم ایجاد خط تولید در این کشور است که در هر دو صورت به عنوان عضوی از پژو وارد این پروژه خواهند شد.

بزاردهمچنین خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه جمع منتخب ، بهترین ها در حوزه کاری خود هستند بنابراین می توانند برای تامین لوازم یدکی برای کل بازار اروپا که برنامه جدید شرکت PSA است نیز پیش قدم شوند.

قائم مقام مدیر عامل پژو درحوزه خرید آشنایی با شرکت های جدید و تامین قطعات مورد نیاز بازارهای اروپایی را از جمله فواید حضور سازندگان در پروژه الجزایر برشمرد.

به دنبال ساخت کارخانه های جدید برای افزایش ظرفیت خود هستیم

مدیرعامل ایکاپ در این نشست با اشاره به این که این همکاری مشترک تمامی زنجیره ارزش را پوشش می دهد و برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاده است، تصریح کرد: راهبردایکاپ ارائه بهترین کیفیت، قیمت و تحویل بموقع به مشتری است و در کنار آن، توسعه صنعت خودرو ایران برای ما اهمیتی بسیار دارد.

معتمد با اشاره به تولید نخستین دستگاه پژو 301 اضافه کرد: میزان داخلی سازی خودرو تولید شده بیش از45 درصد است این در حالی است که تصور ما از توان خودمان ابتدا کمتر از این میزان در این مدت کوتاه بود اما با توجه به توان مهندسی بالا برنامه ریزی افزایش ساخت داخل این خودرو به 85 درصد در حال انجام است.

وی در ادامه داخلی سازی را نیازمند رابطه قوی میان سازندگان داخلی و خارجی دانست و از برنامه ایکاپ برای ساخت کارخانه های جدید برای ارتقاء ظرفیت در آینده خبر داد.

به دنبال تولید با کیفیت هستیم

آرنو پرارد، معاون فرانسوی خرید شرکت ایکاپ آخرین سخنران این نشست بود که با بیان نکات مهم هفتگانه ایکاپ در مراحل بعدی همکاری با تامین کنندگان بر لزوم رعایت این موارد از سوی سازندگان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: تامین کنندگان منتخبی که در این نشست حضور دارند، از این پس بازیگران کلیدی ما برای موفقیت هستند و نباید فراموش کنند که از این نقطه به بعد وارد فاز مهمی از پروژه شده ایم.

پرارد همخوانی با استانداردهای پژو، حفظ کیفیت، دقت بالا، شفافیت، قدرت پیش بینی، عکس العمل به موقع برای حل مشکلات و کنترل قیمت را به عنوان معیارهای هفتگانه ایکاپ برشمرد و افزود: مجموعه این موارد در نهایت رقابت پذیری و افزایش توان صادراتی محصولات را برای ما در پی دارد و از این رو، اهمیت بسیاری برای آنها قائل هستیم بگونه ای که هر گونه کوتاهی می تواند موجب توقف پروژه شود.

لازم به ذکر است استفاده از تامین کنندگان ایرانی برای زنجیره جهانی پژو ، در جلسات سطوح بالا مورد تاکید و توافق مدیران ارشد ایران خودرو و PSA قرار گرفته بود .



نظرات