1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. معاون وزیر صنعت : استرداد ۱۵۰۰ خودرو در یک سال

معاون وزیر صنعت : استرداد ۱۵۰۰ خودرو در یک سال

19 اردیبهشت 1397
  • 1

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در دو یا سه سال گذشته ۱۵۰۰ خودرو در یک سال مسترد شده است.

 معاون وزیر صنعت : استرداد ۱۵۰۰ خودرو در یک سال

سیدمحمود نوابی در حاشیه دومین همایش معرفی و تجلیل از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در رابطه با خودروسازها شعاری برخورد نمی‌شود و آیین‌نامه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نیز به تصویب رسیده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: در سنوات گذشته سابقه استرداد خودرو در خودروسازهای بزرگ وجود نداشت ولی در حدود دو تا سه سال گذشته ۱۵۰۰ خودرو در یک سال مسترد و برای تعمیرگاه‌ها دستورالعمل مشخصی صادر و برای تعمیر سه ماه و برای قطعه شش ماه گارانتی تعیین شده است.

نوابی افزود: ورود سازمان حمایت از مصرف‌کننده در شرایط نوسانات و تغییرات قیمت طلا نمی‌تواند آنی و اثربخش باشد، چرا که بانک‌ مرکزی عرضه‌کننده و کنترل‌کننده در این بخش است و کارخانه تولید مسکوکات وجود ندارد که بتوان در آن وارد شد.

این مسئول ادامه داد: این سازمان در رابطه با قیمتی که کارخانه عرضه می‌کند، می‌تواند ورود پیدا کند ولی قیمتی که در مبادلات بازار به وجود می‌آید، مبادلات دست دوم است که این سازمان تاثیری در آن ندارد. اگر کسی در رابطه با این مسئله شکایت کند، قاعدتا اتحادیه‌ این بخش که زیر نظر اصناف است باید ورود پیدا کند.


رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حال حاضر در کشور تولیدکننده به اندازه بهره بانکی سود نمی‌کند.


سید سجاد نباتچیان در دومین همایش معرفی و تجلیل از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان،‌ اظهار کرد: مقوله حمایت از مصرف‌کننده یک حقیقت غیرقابل انکار است ولی نباید فراموش کرد که حمایت از تولیدکننده نیز مهم بوده و باید به آن توجه داشت.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر حمایت از مصرف‌کننده به حدی رسیده که مصرف‌کننده را (لوس) کرده و تولیدکننده را تحت فشار گذاشته است.

وی با بیان اینکه همواره شاهد اخباری از اعلام جرایم تولیدکنندگان هستیم، افزود: اگر تولیدکننده بتواند از تولیدات خود سودی ببرد قطع یقین دوباره سرمایه خود را برای تولید بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کند و این در حالی است که سالیان سال است تولیدکننده به اندازه بهره بانکی سود نمی‌برد.

نباتچیان خاطرنشان کرد: تا از تولید حمایت نشود نمی‌توان از مصرف‌کننده حمایت کرد. باید به همه تولیدکنندگان یکسان نگاه شود و از حمایت تولیدکننده نهراسید.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: حمایت از کالای ایرانی باید به یک فرهنگ تبدیل شود تا کارخانه‌ها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و کارگران مشکل بیکاری نداشته باشند، با حمایت از کالای ایرانی و اجرای ارکان اقتصاد مقاومتی می‌توان اقتصاد فعالی را حتی داخل درهای بسته داشت.

منبع ایسنا


نظرات

  • morteza morteza (20 اردیبهشت 1397 ساعت 18:27)

    بله کارخانه دار هم هرچی دوست داشت به خورد مردم بده. یه حقوق بخور نمیر هم به کارگر بده و از این فضای بدون رقابت نهایت استفاده رو بکنه.