1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. احتمال ورود یک خودروساز اروپایی به جمع شرکای گروه بهمن

احتمال ورود یک خودروساز اروپایی به جمع شرکای گروه بهمن

27 بهمن 1395
  • 3

در حال‌حاضر دو شرکت ژاپنی مزدا و ایسوزو و دو شرکت چینی فاو و سایک، شرکای آسیایی گروه بهمن به شمار می‌روند.

در یک‌سال گذشته گروه بهمن در بین خودروسازان ایرانی با بیشترین میزان تغییرات همراه بوده است، اگر بخواهیم این تغییرات را بررسی کنیم، باید اول به موضوع تغییر مالکیت این گروه اشاره کرد که در سال جدید بخش اعظم سهام این خودروساز به بخش خصوصی و به شرکت قطعه‌سازی کروز واگذار شد و به‌تبع این امر، مدیریت گروه بهمن نیز تغییر کرد.

بر اساس استراتژی تیم قبلی مدیریتی گروه بهمن قرار بود در سال جاری این خودروساز بخش خصوصی با ایسوزو برای تولید وانت جدید، کامیون، کشنده و مینی‌بوس همکاری کند و با شرکت مزدا هم برای عرضه و تولید سه مدل سواری و شاسی‌بلند به همکاری بپردازد. هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداد و در سال جاری گروه بهمن نتوانست محصول جدیدی را روانه بازار کند.

با تغییر مدیریت گروه بهمن به‌نظر می‌رسد آنها قصد دارند یک تغییر جدی در شرکای خارجی خود به وجود آورند. در حال‌حاضر دو شرکت ژاپنی مزدا و ایسوزو و دو شرکت چینی فاو و سایک، شرکای آسیایی گروه بهمن به شمار می‌روند. اما به‌نظر می رسد مالکان جدید گروه بهمن که مدیران ارشد شرکت قطعه‌سازی کروز به‌شمار می‌روند، ایده‌های زیادی را در ذهن خود می‌پرورانند و می‌خواهند یک خودروساز خوب و مشهور اروپایی را به‌مجموع همکاران خود اضافه کنند.

در همین زمینه حمیدرضا داودزاده، مدیرعامل بهمن‌موتور، اصلی‌ترین زیر‌مجموعه گروه بهمن در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای‌خودرو» در مورد مذاکرات این گروه برای همکاری با شرکای خارجی می‌گوید: «در حال مذاکره با چند شرکت خارجی برای همکاری و تولید خودرو هستیم. شرکت مزدا جزو این شرکت‌هاست و خودروسازان اروپایی نیز در بین شرکای جدید گروه بهمن قرار خواهند گرفت.»

مدیرعامل بهمن‌موتور با تاکید براینکه در زمان تحریم‌ها مزدا ارتباط خود را با گروه بهمن قطع کرد و تولید مزدا سه متوقف شد و به‌‌نوعی ژاپنی‌ها ما را تحریم کردند، گفت: «اما بعد از تحریم‌ها گروه بهمن اولین شرکتی بود که توانست از فضای به‌وجود‌آمده بعد از امضای برجام استفاده و با همکاری شرکت ایسوزوی ژاپن وانت دی‌مکس را تولید و روانه بازار کند.»

این مدیر‌ارشد گروه بهمن همچنین در مورد تاثیر برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو بر آینده تعاملات جهانی این صنعت گفت: «برگزاری چنین رویدادهایی موجب می‌شود مردم از پیشرفت‌هایی که صنعت خودرو در یک‌سال گذشته صورت گرفته است، مطلع شوند و همچنین شرکت‌های خارجی که در این همایش حضور پیدا کرده‌اند، به‌دلیل آشنایی با این پیشرفت‌ها، این امر بر آن‌ها تاثیر گذاشته و این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز افزایش همکاری‌های بین‌المللی صنعت خودروی کشور شود.»

براساس این گزارش، به‌نظر می‌رسد گروه بهمن در آینده قصد دارد در شرکای خارجی خود تغییراتی ایجاد کند و با توجه به ورود خودروسازانی چون پژو، رنو و فولکس‌واگن به بازار خودروی کشور، آنها نیز از شرکای اروپایی بهره ببرند و به نوعی از قافله رقابت باز نمانند.

منبع:دنیای خودرو



نظرات

  • مهدی مهدی (27 بهمن 1395 ساعت 16:20)

    مزدا ژاپن عالیه عزیز همین خوبه فقط اگر تونستید (بعیده قبول کنند ) سفارش شراکت خودرو سدان 1600سی سی باقدرت 135 بدید ببین چی تحویل میده
    فقط ژاپنیها هیچ وقت با ایران وارد شراکت نمیشن چون -- زیر بلیط -- آمریکا هستند

  • مهدی مهدی (27 بهمن 1395 ساعت 16:19)

    مزدا ژاپن عالیه عزیز همین خوبه فقط اگر تونستید (بعیده قبول کنند ) سفارش شراکت خودرو سدان 1600سی سی باقدرت 135 بدید ببین چی تحویل میده
    فقط ژاپنیها هیچ وقت با ایران وارد شراکت نمیشن چون -- زیر بلیط -- آمریکا هستند

  • mohsen mohsen (27 بهمن 1395 ساعت 12:31)

    حیف از مزدا که تو دست گروه بهمن افتاده
    خودروهای مزدا جزوه بهترینهای دنیا هستن ولی حیف که تو مملکت ما حتی با این شرایط ناعادلانه قیمت گذاری باز هم اثری از خودروهای مزدا نیست
    حداقل به صورت مستقیم وارد کنید مانند ایرتویا