1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. رونق نسبی خرید و فروش خودرو در بازار تهران

رونق نسبی خرید و فروش خودرو در بازار تهران

14 دی 1392
  • 0

یک کارشناس خرید و فروش خودرو در تهران گفت: در هفته جاری خرید و فروش خودروهای ایرانی و خارجی در بازار تهران با وجود تعطیلی، نسبت به هفته قبل از رونق نسبی برخوردار بود.

امیرحسن شفیعی در گفت و گو با ایرنا، افزود: هرچند در بازار خودرو به سبب کاهش تولید، عرضه برخی از خودروهای سواری به بازار توسط خودروسازان کم شده اما در هفته جاری بازار خودرو در تهران رونق نسبی داشت.

وی با اشاره به پلکانی شدن تعرفه واردات خودرو، اظهار داشت: این طرح باید اجرایی و براساس آن خودرو وارد شود تا بتوان تاثیرات قیمتی آن را در بازار مشاهده کرد، هرچند که میزان تغییرات قیمتی به عرضه و تقاضا در بازار بستگی دارد.

این فعال بازار خودرو به ایام پایانی سال جاری اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد با توجه به تولید محدود خودروسازان، قیمت خودرو در این ایام چند درصدی افزایش پیدا کند، این در حالی است که وضعیت قیمت خودروها در سال آینده به تولید و عرضه خودروسازان داخلی به بازار بستگی دارد.

وی تصریح کرد: در هفته ای که گذشت بیشترین خریداران خودرو در بازار تهران، به دنبال خرید خودروهای سواری پارس سال، پژو 206 و پراید بودند.

شفیعی با اشاره به قیمت برخی خودروهای داخلی و خارجی در بازار، عنوان کرد: در هفته جاری یک دستگاه پراید فول 131حدود 183 میلیون ریال و پراید فول 111 نیز 190 میلیون ریال به خریداران عرضه شد.

این کارشناس خرید و فروش خودرو سپس گفت: پژو سواری 206 تیپ پنج 363 میلیون ریال و پژو صندوقدار وی هشت تک ایربگ 358 میلیون ریال و دو ایربگ 365 میلیون ریال و پژو 405 نیز 285 میلیون ریال خرید و فروش شد.

شفیعی اظهار داشت: درهفته جاری سواری تیبای یورو 2 در بازار تهران 220 میلیون ریال و تیبای یورو 4 نیز 225 میلیون ریال به خریداران فروخته شد، ضمن اینکه سواری پارس سال با استاندارد یورو 2 حدود 343 میلیون ریال و با استاندارد یورو 4نیز 350 میلیون ریال به خریداران عرضه شد.

به گفته این فعال بازار خرید و فروش خودرو در این هفته، تندر 90 فول ایران خودرو 360 میلیون ریال و تندر فول پارس خودرو نیز به قیمت 372 میلیون ریال به خریداران فروخته شد. وی یاد آورشد: در هفته جاری قیمت هر دستگاه مگان 2000 فول آپشن دار و بدون آپشن در بازار به ترتیب 900 و 860 میلیون ریال قیمت گذاری شد، ضمن اینکه مگان 1600 به قیمت 680 میلیون ریال عرضه شد.

این کارشناس خرید و فروش خودرو، افزود: در این هفته خودرو سواری سمند ال.ایکس در بازار 275 میلیون ریال قیمت داشت و هر دستگاه وانت معمولی بنزینی نیز 128 میلیون ریال فروخته شد، این در حالی است که وانت معمولی دو گانه سوز ایران خودرو در بازار موجود نبود.

شفیعی سپس قیمت هر دستگاه خودرو سواری مزدا 3 جدید را در هفته جاری در بازار تهران یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: خودرو شاسی بلند آی ایکس 55 نیز دو میلیارد و 200 میلیون ریال و آی ایکس 35 وارداتی فول طرح جدید یک میلیارد و 370 میلیون ریال خرید و فروش شد.

وی قیمت خودرو شاسی بلند ایکس 33 ام.وی.ام چینی را در بازار 600 میلیون ریال و ایکس 60 را 590 میلیون ریال اعلام کرد.

شفیعی یادآور شد: در هفته جاری، شاسی بلند اسپورتچ کیا فول وارداتی در بازار تهران یک میلیارد و 430 میلیون ریال معامله و خودروی سوناتا یک میلیارد و 350 میلیون ریال و اپتیمای طرح جدید نیز یک میلیارد و 360 میلیون ریال به خریداران عرضه شد.

وی در پایان تصریح کرد: مدل صفر خودرو شاسی بلند سوزوکی ویتارا در بازار موجود نیست.




نظرات