1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. جزئیات اجرای استانداردهای جدید 83گانه خودرو

جزئیات اجرای استانداردهای جدید 83گانه خودرو

4 اسفند 1395
  • 1

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد با تشریح جزییات اجرای استانداردهای جدید ۸۳ گانه در صنعت خودرو، گفت: از ابتدای دی ۹۷ خودروهایی قابلیت تولید در کشور دارند که مطابق با استانداردهای جدید باشند و تولید خودروهای فاقد این شرایط متوقف خواهد شد.

وحید مرندی مقدم در یک نشست خبری اظهار داشت: از ابتدای دی‌ماه سال آینده ۱۱ استاندارد جدید در صنعت خودروسازی اجرایی می‌شود و ۲۲ استاندارد جدید نیز از ابتدای دی ۹۷ در کشور اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه قراردادهای جدید خودروسازان نیز با استانداردهای جدید تولید می‌شوند، افزود: ۵۲ استاندارد فعلی در صنعت خودرو به روز رسانی شده و علاوه بر این ۲۱ استاندارد جدید به تعداد قبلی اضافه شده است.

مرندی مقدم ادامه داد: اگر تولید تعدادی از خودروها از ابتدای دی ۹۷ با استانداردهای جدید همخوانی نداشته باشد از ادامه تولید آنها جلوگیری خواهد شد.

به گفته وی تولید برخی خودروهای فعلی از ابتدای دی ۹۷ قابلیت مطابقت با استانداردهای جدید را ندارند و نیازمند تغییر پلتفرم هستند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد تصریح کرد: خودروسازان گفته‌اند که تغییر پلتفرم این خودروها هزینه‌بر است و به نفع آنها است که تولید این خودورها را کنار بگذارند و خودروهای جدید را طراحی و تولید کنند.

وی توضیح داد: بیشتر موارد استانداردهای جدید مربوط به مسائل ایمنی، ترمز پیشرفته اضطراری، ترمزگیری، هشدار تغییر مسیر حرکت خودرو و سیستم‌های هشداری خودرو، حفاظت از عابر پیاده، محدوده کننده سرعت و همچنین تجهیزات ضد سرقت می‌شود.

مرندی مقدم در پاسخ به این سوال که به این ترتیب تولید پژو ۴۰۵ و پراید باید متوقف شود، گفت: من نامی از خودروهایی که تولید آنها باید متوقف شود نام نمی‌برم ولی خودروسازان اگر تغییر پلتفرم برایشان صرفه نداشته باشد باید به سمت تولید خودروهای جدید بروند.

منبع:فارس



نظرات

  • میثم میثم (5 اسفند 1395 ساعت 06:03)

    اصلا به جا ی ٨٣ تا استاندارد ٨٣٠ تا استاندارد بزارین وقتی همش با دو تا نامه و شیش تا تبصره و ماده و دستور از جاهای مختلف نادیده گرفته میشه و رو خودرو ها اعمال نمیشه فایدش چیه ؟ مرد باشین خودرو سازا رو ملزم و مجبور کنید از این ٨٣ تا بخاطر مردم بی گناه ٤٠ تاشو واقعا رو ماشینا اعمال کنن حق مردم رو بگیرین نه حق ٤ تا دونه *****