1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. شکایت از واردکنندگان خودرو در کشور زیاد شد

شکایت از واردکنندگان خودرو در کشور زیاد شد

18 آذر 1396
  • 1

رییس شورای رقابت با اعلام اینکه به محض اثبات شرایط انحصاری به بازار خودروهای وارداتی ورود پیدا خواهیم کرد، گفت: فعلا متولی ساماندهی بازار وزارت صنعت است.

 شکایت از واردکنندگان خودرو در کشور زیاد شد

رضا شیوا در خصوص بازار خرید و فروش خودروهای وارداتی که در چند ماه اخیر با افزایش قیمت قابل توجهی همراه بوده است، اظهار داشت: متاسفانه عدم نظارت بر بازار خودروهای وارداتی باعث شده تا برخی از این شرایط سوء استفاده کرده و قیمت ها را افزایش دهند به نحوی که خرید و فروش در این شرایط بی ضابطه شده است.

وی با اشاره به اینکه متولی اصلی ساماندهی بازار وزارت صنعت است، افزود: شورای رقابت در شرایط انحصاری به بازار خودروهای وارداتی ورود پیدا خواهد کرد.

رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه هنوز بررسی های شورا برای ورود به بازار خودروهای وارداتی نهایی نشده است، تصریح کرد: به محض نهایی شدن حتما برای ساماندهی این بازار، شورا اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

شیوا با اعلام اینکه شکایات از عملکرد واردکنندگان بسیار است، گفت: در حال حاضر با دستورالعمل وزارت صنعت فقط واردکنندگان دارای نمایندگی رسمی امکان واردات خودرو را خواهند داشت اما اگر بررسی ها نشان دهد بازار کشور در اختیار چند شرکت محدود قرار دارد، وضعیت متفاوت شده و شرایط انحصاری ایجاد می شود.

منبع تسنیم


نظرات

  • میثم میثم (19 آذر 1396 ساعت 05:57)

    اقااصلا وارد کننده ها بد شما که لالایی بلدی و اینقدرم فکر شکایت و مردم و حق و حقوقشونی چرا خودت خوابت نمیبره توی شورایی که شما رئیسشی و اسمش رقابت اما رفاقت بیشتر برازندش این حجم مردم از خودرو سازا داخلی ناراضی هستن و شکایت دارن شما به عنوان یه متولی چیکار کردی در جهت منافع مردم ؟ قدمی برداشتی ؟ سیر صعودی قیمت داخلیا رو کنترل کردی ؟ اگر خودرو سازی کارش به هر نحوی مشکل داشت جریمش کردی که قیمتا رو نتونه بالا ببره ؟ اقای عزیز یا شما علمشو نداری یا واقعا برای اون پست مناسب نیستی برادر من کل واردات خودرو ٥ درصد کل بازار خودرو کشور ٩٥ درصدش زیر دست خودتون و رفقاتون تکلیف شکات اون ٩٥ درصد چیه ؟ شما اونا رو دریاب که بخواهی راضیشون کنی باید حسابی مایه بزاری و رفاقت رو کنار بزاری تازه به طور قطع رضایت نسبی از وارداتیا قابل مقایسه با داخلیا نیست و خیلی بالاتره با اینکه عملکرد وارد کننده ها تو دپوی ماشینا برا گرونتر فروختن و بعدم عدم ایفای تعهدات به مشتریایی که پیش پرداخت داشتن و به جاش ماشین اونا رو تو بازار با قیمت بالاتر رد کردن مورد تایید هیچ کس نیست و از بیخ و بن ایراد داره و باید جلوش گرفته بشه اما مسبب و مسئول اول و اخر شرایط موجود فقط و فقط وزارت صنایع و دستای رفقای شماس که به بهانه های واهی مثل کنترل ارز یا از اون مضحک تر حمایت از تولید داخل ثبت سفارش رو چند ماهه بستید اتیش انداختید تو خرمن بازار خودرو