1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. آیا خودروی رقابتی وجود دارد؟!

آیا خودروی رقابتی وجود دارد؟!

20 اردیبهشت 1395
  • 0

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در واکنش به مصوبه اخیر شورای رقابت مبنی بر آزادسازی قیمت برخی خودروهای داخلی گفت: خودروهای تولیدی خودروسازان داخلی بی‌کیفیت و گران هستند بنابراین قیمت آنها نباید آزاد شود.

 کدوم خودرو رقابتی است؟؟

وی با بیان اینکه همه امکانات در اختیار خودروسازان داخلی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ یک از خودروهای داخلی با شرایط رقابتی تولید و عرضه نمی‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: شورای رقابت بر چه اساسی مدعی است که برخی خودروهای داخلی در شرایط رقابتی عرضه می‌شوند آن هم وقتی که حدود 90 درصد بازار خودرو در اختیار ایران خودرو و سایپا است.

وی افزود: علاوه بر آن وقتی تعرفه‌ و عوارض بالایی از خودروهای وارداتی اخذ می‌شود عملا به معنای انحصاری بودن فرایند تولید و عرضه خودرو در کشور است.

امینی با بیان اینکه شورای رقابت به جای صدور مصوبه برای آزادسازی قیمت خودرو به وظایف ذاتی‌اش عمل کند، تصریح کرد: وظیفه شورای رقابت برداشتن انحصار از فرایند تولید و عرضه خودرو است نه اینکه به بهانه واهی رقابتی بودن، قیمت خودروهای داخلی را آزاد کند.

به گزارش ایسنا، اخیرا شورای رقابت مصوب کرد که "برای حداکثر سازی توان رقابت در بازار خودرو، هر خودرویی که با توجه به تعرفه‌های وارداتی و خودروهای جایگزین در کلاس خود از قدرت رقابتی مناسبی برخوردار باشد به تدریج از نظام قیمت‌گذاری خارج می‌شود".

منبع: ایسنا



نظرات